דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה הסיוע הארומתרפי לשלבקת חוגרת
הסיוע הארומתרפי לשלבקת חוגרת
ניר חוכיימה 17/07/08 |  צפיות: 3031

שלבקת חוגרת הינה פריחה באזור המותניים ומכאן האזכור לחגורה, הנגרם על ידי אותו חיידק הגורם לאבעבועות רוח והרפס זוסטר, העשוי להיות רדום בגוף לאחר ההתקף של אבעבועות רוח ולהתרבות שנים רבות לאחר מכן, בדרך כלל בהיותו האדם מבוגר, וכאשר הוא מתוח או ירוד מבחינה גופנית .
החיידק פוגע בעצבי החישה לפני שאלה נכנסים אל חוט השדרה וגורם לאבעבועות על העור .
אלה יכולות להיות מכאיבות מאוד ,כאשר הכאבים מופיעים עוד לפני הופעת האבעבועות .
הן יכולות להיות מלוות בחום במשך מספר ימים,אך זה לא מחייב שיהיה חום.
לאחר היעלמותן,הכאב יכול להימשך,כך גם הגירודים המציקים עד מאוד לפעמים במשך שבועות רבים או חודשים עייפות וחולשה כללית 

המענה הארומתרפי לשלבקת חוגרת  
 
השמנים האתריים ברגמוט ,אקליפטוס,עץ התה,גוניפר, טובים מאוד להקלה על הכאבים ויבושם של האבעבועות.
השמנים משככי כאבים ובעלי תכונות אנטי-ויראלים,השמנים עובדים יותר טוב ביחד בגלל הסינרגיה של התכונות ביחד.

אקליפטוס- לא יגרה את העור, נספג מצוין בעור, יעזור מאוד לגירוד של האבעבועות , נבחר לטיפול בבעיה זו גם עקב היותו אנלגסטי לכאבים מקומיים ורגנטור לעור .
תכונת החיטוי שלו, תחטא את האבעבועות בשילוב עם הברגמוט ,ירגיע את גירוי האבעבועות.

 ברגמוט -  עצם היותו בעל תכונות אנטיספטיות הוא יעזור בהחלמתם של האבעבועות , ירגיע את הגירוי עור, יחד עם זאת הוא עלול לגרום לגירוי עור לכן תמיד לפני שימוש בברגמוט יש לערוך patch test 
מבחינה נפשית הוא ירומם את המצב רוח מה שלא כל כך היה להיט בהתגלות המחלה ויתן הרגשה נעימה ונינוחה .

עץ התה- tea tree
הבחירה בשמן עץ התה; נלחם בכל שלושת האורגניזמים: וירוסים,   פטריות וחיידקים;   מגביר את כושר החיסון נגד מזהמים;  בשל התכונות שהוא אנטיספטי ,אסטריגנט , ניתן למרוח אות ישירות על האבעבועות , ילחם באבעבועות ויקטין משמעותית את פריחתם .
ניתן לעסות עיסוי מקומי יחד עם שמן עשיר אבוקדו או חוחבה .

גוניפר -  ידוע עוד מימי קדם   כמחטא ,דה- טוקסי , אחד השמנים המומלצים לטיפול בבעיות עור כרוניות ובמיוחד בבעיית שלבקת חוגרת .
ניתן להכין קרמים ,על בסיס שמנים אתרים בשילוב גוניפר לסיוע והחלמה בשלבקת חוגרת .
יש לקחת משבר החלמה וזאת בשל העובדה שהגוניפר מעודד את הגוף להיפטר מפסולת .
אנשים שמתפתחת אצלהם שלבת חוגרת, לעיתים קרובות מתוחים, חרדים או מדוכאים לפני ההתקף. הכאבים עצמם מחריפים את הדיכאון , כך ששמן הברגמוט עצם היותו נוגד דיכאון, יעזור כאן מאוד .
גם אם זו הייתה פעולתו היחידה, עדיין הייתי בוחר בו לטיפול אך העובדה שהוא נלחם גם בחיידק ההרפס זוסטר ,מכפילה את היעילות שלו .
במידה ואזור האבעבועות קטן, ניתן למרוח עליו תערובת שמנים של שמן ברגמוט ועץ התה.
עקב הכאבים לא נמרח בידינו את השמנים על אזור האבעבועות, נשתמש במברשת רכה למריחת השמן .
אם מדובר באזור גדול שנגוע ,ניתן לעשות אמבטייה להקלה על גירודים וכאבים .



אמבטייה ארומטית בשעות הערב להקלה בכאבים 
 
2  טיפות גוניפר 
2 טיפות ברגמוט
1 טיפה גוניפר 
1 טיפה אקליפטוס 
 
אף שהגישה האורתודוכסית היא שלא ניתן לעשות דבר, כדי לרפא את מחלת השלבקת חוגרת לגמרי, מלבד הקלה על התסמינים ,ניסיוני אומר אחרת .
טיפלתי במספר מקרים שבהם השימוש בשמני הברגמוט והאקליפטוס הביאו להיעלמותן של האבעבועות מהר יותר ,יתרה מזאת הכאבים נמשכו פחות זמן מהצפוי.
כאשר הכאב נמשך לאחר שהאבעבועות נעלמו,ניתן להשתמש בשמני אזוביון ובבונג לסירוגין,או להחליפם עם ברגמוט,אקליפטוס או עץ הטי או תערובת שלהם ,כמו ברגמוט/אזוביון.

אזהרות
 
מאמר זה הינו בגדר מידע ואינו בגדר המלצה אישית לטיפול. 
* אין לנסות לטפל או להרכיב תרכובות בעצמכם,  חובה התייעצות עם ארומתרפיסט בכיר, לפני השימוש בשמנים אתרים .
* אסור השימוש באקליפטוס לחולי אפילפסיה, סכרת, לחץ דם, מחלות לב , טרשת עורקים .
* טיפול בילדים- בשמן אקליפטוס אינו ייעשה בשעות הערב , בשל תכונותו המעוררת .
* הברגמוט הינו שמן פוטוטוקסי בגלל שמכיל ברגפטן, לכן יש להימנע מחשיפה לשמש .
* הברגמוט עלול לגרום לגירוי עור אצל אנשים מסוימים, לכן חובה לערוך .patch-test 
* הגוניפר אסור בתכלית האיסור בתקופת ההריון. 
* הגוניפר בכמויות גדולות עלול לגרום לפגיעה בכליות, לכן אסור לשימוש אצל אנשים עם בעיות בכליות .

ניר חוכיימה 

מרפא הוליסטי רב תחומי 

מרצה , מטפל, מייעץ, מאבחן

[email protected]

052-5649388

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI