דף הבית חוק ומשפט חקירות פוליגרף - אמת או שקר?
פוליגרף - אמת או שקר?
דנה מ 10/02/11 |  צפיות: 3277

סוכנויות המשטרה מנצלות את מכשיר פוליגרף ככלי חקירה לגיטימי, אך תמיד יש את השאלה המטרידה, האם תוצאות בדיקת פוליגרף הן חד משמעיות. מה זה אומר? האם ניתן לקבוע מעל כל ספק כי החשוב דובר אמת או שקר? האם ניתן לשייך לו האשמות בעקבות בדיקת פוליגרף? האם המכשיר מטעה אותנו או לא?

ובכן, התשובות לשאלות האלה הן לא.
ישנם מספר גורמים אשר עלולים להטות את התוצאות  של בדיקת פוליגרף. כמו ניסו שאלה לא נכון ע"י בודק פוליגרף. כמו הפחד של הנבחן להיתפס בשקר ועקב הלחץ לתת תוצאות מוטעות. בשביל זה צריך בודק פוליגרף מיומן. כזה שיעשה אבחנה פסיכולוגית נכונה לנבדק ויתפור שאלות בהתאם. השאלות גם צריכות להיות במגוון שהנבדק לא יצליח לגלות בסופו של דבר איזה שאלה באה להכשילו ואיזה שאלה היא נטרלית.

השיטה היא לבנות מערך שאלות לבדיקת פוליגרף כך שהאדם הסביר לא יצליח להבחין בין שאלה רלוונטית ללא רלוונטית. כמובן ששיטה זו מיושמת ברוב מבחני הפסיכולוגיה המצויים כיום או בעבר. זו היכולת "להתעלות" על מוחו של האדם במין הפוך על הפוך ולקבל ממנו אינפורמציה שהיא לא תלויה בכלום. בפשטות זה "להרדים" את המוח של הנבדק ולתת לתת מודע לפעול בשבילנו.
ההנחה היא שהאדם הסביר יתעייף בסופו של דבר ואז אנחנו מגיעים לרמה אחרת של חשיבה שמנטרלת סובייקטיביות של הנבדק ומתחילה לגלות שכבת אובייקטיביות שאנו רוצים לגלות, שזו האמת. שזוהי המטרה המובנת של בדיקת פוליגרף.

ולכן, על מנת להימנע ממצב שתוצאות בדיקת פוליגרף לא קבילות ומבוטלות בבית משפט יש  לעשות אותה בצורה מקצועית ע"י אנשי מקצוע מיומנים.

יש הטוענים כי מקומם של מכשירי פוליגרף הוא במוזיאונים. אך לא נכון הדבר. כשבדיקות אלה עוברות בצורה נכונה ותקנית, אין שום בעיה להשתמש בהם בכל סוגי המשפט לרבות המשפט הפלילי.
כיום יותר ויותר עורכי דין משתמשים בהוכחת מכשיר פוליגרף כגורם עיקרי בתיק ההוכחות.

לסיכום, אם יהיה השימוש במכשיר הפוליגרף ככלי חקירה, לספק הבוחן שלך עם כל הנתונים ניתן זמינים. הבוחן עליך להודיע על כך בתמורה, הם יכולים לסייע להודיע לך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה מ


 


מאמרים נוספים מאת דנה מ
 
כיצד לשפר את מראה החצר והגינה
19/03/12 | שיפוצים
אם מאז ומתמיד חלמתם על חצר מטופחת ויפה, הגעתם למקום הנכון במאמר הבא סקירה קצרה של מספר דרכים באמצעותן ניתן לגרום לחצר שלכם להראות יפה, מטופחת ומרשימה והכל בעלות כספית נמוכה.

ערב גיבוש לעובדים
19/03/12 | תיאטרון
בכל בית עסק, חברה או ארגון נערכים מידי פעם ערבי גיבוש המיועדים לכלל העובדים, ערבי גיבוש מחלקתיים לצד ערבי גיבוש צוותיים ועוד. לעריכת ערב גיבוש לעובדים יתרונות רבים. במאמר זה אנסה לעמוד על היתרונות הרבים שעומדים לזכותם של ערבי הגיבוש לעובדים.

כסא גלגלים מהו?
19/03/12 | גיל הזהב
שירותי סיעוד נועדו לאנשים שלא מסוגלים לעמוד על רגליהם לאורך זמן או לחילופין משותקים לגמרי בגפיים. למקרים אלה נועד כסא גלגלים, על כך ועוד במאמר שלפניכם.

הגדה של פסח
15/02/12 | צרכנות
מתנה מקורית לחג הפסח - מתנה מקורית לחג הפסח. פרטים בעמוד זה

בוקינג של סדנאות וסדנת צחוק
סדנת צחוק יכולה להתאים מאוד גם לבתי חולים וגם לערבי גיבוש לעובדים. פרטים על הסדנאות השונות בעמוד זה.

תהליכי ניקיון בבית
15/02/12 | ריהוט
ניקוי ספות עור וניקוי שטיחים הם משימות יחסית קשות לביצוע. פרטים בעמוד זה.

בחירת מטפלת לקשישים.
15/02/12 | גיל הזהב
ישנם מספר קריטריונים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים מטפלת לקשישים. קריטריונים אלה מוצגים במאמר שלפניכם.

טיפים לבחירת שמלת כלה
05/12/11 | חתונות
איך יודעים איזו שמלת כלה מתאימה לי? מאמר זה מציג מספר טיפים שכדאי לדעת לפני שבוחרים שמלה.

טיפים לאירועים - הפקת אירועים וחתונה
05/12/11 | חתונות
ישנם לא מעט סוגים של טיפים לאירועים המתאימים להפקת אירועים עסקיים או אפילו לחתונה. מאמר זה מציג כמה רעיונות.

הדברה ביתית מבלי לפגוע בבעלי חיים
05/12/11 | חיות בית
ישנו מגוון רחב של סוגי הדברה אשר נעשים בשימוש בקרב מדביר זה או אחר. מאמר זה מציג מגוון רחב של הדברות ועל קצה המזלג נעמוד על ההבדלים בינהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI