דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן?
מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן?
יוני לוי 10/02/11 |  צפיות: 2926

מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן?

סרטן הינו הגורם התמותה השני בעולם המערבי. המונח סרטן מתייחס למספר מחלות המאופיינות בהתחלקות לא מבוקרת של תאים. כתוצאה מכך נוצר גידול הפוגע ברקמות הגוף הבריאות. מידע מדעי מצטבר על כך שניתן למנוע חלק משמעותי ממקרי הסרטן. המחקרים מוכיחים כי לתזונה תפקיד חשוב במניעה: כשליש ממקרי התמותה מסרטן קשורים בדרך בה אנו אוכלים.

מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן?

לפניכם סיכום ההמלצות העדכניות (המלצות שלהלן מתאימות לאנשים שלא חלות עליהם הגבלות תזונתיות ו/או אחרות. מומלץ שאנשים הזקוקים לדיאטה מיוחדת, למשל סוכרתיים, חולי כליה או אחרים שיקבלו ייעוץ מדיאטנית קלינית מוסמכת), שיישומן חשוב בכל שלבי החיים. נוסף על הפחתת הסיכון לסרטן הוא יסייע גם הפחתת הסיכון למחלות נוספות כמו מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה, שבץ ועוד.

נסו לשלב בין ההמלצות התזונתיות שלהן לבין העדפות האישיות שלכם. הרגישו טוב גם אם מתקדמים בהדרגה שכן לכל שינוי שתעשו יש ערך.

1. אכלו יותר פירות וירקות! 5-9 מנות ביום! הדרך הטבה ביותר להפחתת הסיכון לחלות בסרטן הקשור בתזונה, היא להגביר את הצריכה היומית של ירקות ופירות, במיוחד הטריים, ל-500 גרם ויותר. ירקות מומלץ לצרוך ללא הגבלה! לפחות 3 פעמים ביום. פירות מומלץ לצרוך לפחות 2 מנות ביום.

2. אכלו ירקות ופירות מכל קבוצות הצבעים! אכילה של ירקות ופירות בשלל הצבעים תגדיל את הסיכוי שלכם להנות מבריאות טובה, אנרגיה, הגנה מפני תהליכי הזדקנות והפחתת הסיכון למלחות סרטן ולב. את ההגנה הזו יספקו מגוון רחב של חומרי הגנה צבעוניים אפקטיביים המכונים פיטו-כימיקלים וכן ויטמינים, מינרלים וסיבים – הפועלים יחד במשולב ונמצאים בשפע בירקות ופירות צבעוניים.

3. בחרו תזונה העשירה במגוון מזונות צמחיים! דגנים מלאים: אכלו יותר חיטה מלאה, שיבולת שועל, שיפון מלא, אורז מלא, שעורה ועוד. המעיטו במוצרים המבוססים על קמח לבן. קטניות: אכלו יותר סויה ומוצריה, שעוית לבנה, אפונה ירוקה, עדשים, פול, גרגרי חומוס. אגוזים, גריעינים וזרעים: שלבו בתפריט כמויות מתונות של אגוזים מסוגים שונים. כמובן לא קלויים ומומלחים.

4. אכלו בשר בכמויות מתונות, העדיפו דגים! אכלו בשר בכמויות קטנות ובפרט בשר אדום שעתיר בשומן. כתחליף הכניסו לתפריט קיטניות או דגים.

5. צרכו סידן בכמות נאותה! צריכת סידן בכמות נאותה עשויה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן במעי הגס. למשל מוצרי חלב דלי שומן, מוצרי סויה, קיטניות, טחינה משומשום מלא, אגוזים, שקדים. הצריכה המומלצת לבן אדם בוגר היא לפחות 1000 מ"ג ליום.

6. עסקו בפעילות גופנית! אורח חיים לא פעיל והשמנה מגבירים את הסיכון לחלות בסרטן וכן מחלות אחרות. מומלץ לעשות בהליכ היומיות וכן את רמת הפעילות השוטפת במהלך היום.

7. המעיטו בצריכת מזונות העשירים במלח!

8. המעיטו בצריכת מזונות משומרים, מעושנים, כבושים ומומלחים.

9. יש לצרוך אלכוהול במתינות

10. המעיטו בצריכת מזונות חרוכים: המעיטו בצריכת מזונות חרוכים ומזונות העשויים על הגחלים, רצוי להכין על גחלים שהאפירו ולא תוך להבות אש.

11. המנעו ככל האפשר מצריכה עודפת של קלוריות ומהשמנה

12. הפחיתו בצריכת שומנים "רעים", העדיפו שומנים "טובים"

* יש לזכור כי הנאמר במאמר הנאמר הוא המלצה בלבד! לפני כל שינוי או ביצוע האמור יש להתייעץ עם הרופא המוסמך לכך. כותב המאמר לא יישא בשום אחריות על נזק שיגרם במישרין או בעקיפין מביצוע ההמלצות שנכתבו.

 


מי הם אבות המזון? ולמה זה הדבר הכי חשוב שאתה צריך לדעת על תזונה?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוני לוי


 


מאמרים נוספים מאת יוני לוי
 
איך בונים תוכנית הרזיה אפקטיבית ?
03/05/11 | השמנת יתר
מי מכם שקורא את הבלוג שלי יודע שאני לא אוהב להציב מטרות מדידות או מספריות לדיאטה. אני לא מאמין שדיאטה צריכה להתחלק לשני חלקים. החלק הראשון בו נבצע פעולות אינטנסיביות ופעולות אגרסיביות כדי לרדת במשקל והחלק השני גורס שנעשה פעולות שישמרו לנו על ההישג.

3 סיבות טובות למה כדאי לך להתחיל דיאטה היום
יש כל כך הרבה סיבות טובות למה כדאי לך להתחיל לעשות דיאטה כבר היום ולשנות את אורח חיים שלך. כמובן יש את אלו שיגידו לך שזה בריא ובאמצעות ירידה במשקל אתה תוכל למזער את הסיכויים שלך לחלות במחלות בעתיד אבל אתה רוצה תוצאות עכשו, רווחים עכשו וכל אותם מנטרות לא מעניינות אותך.

למה לא הצלחתם בדיאטה עד עכשו? ולמה בתעשיית הדיאטה לא רוצים שתקראו את זה?
28/04/11 | תזונה
נכון ששוב פעם מדגדג לכם לקנות את אותו מוצר פלא שמבטיח לכם לרדת את כל אותם קילוגרים מיותרים? שוב פעם זה מדגדג לכם נוכח התמונה המעלפת על גבי העיתון? ושוב פעם קניתם, ושוב פעם ירדתם שני קילו ועליתם חמישה, ושוב פעם התאכזבתם. מכירים את המעגל הזה?

5 יתרונות העיקריים לאכילה בריאה
13/04/11 | תזונה
רובנו יודעים כי יתרונות הגדולים ביותר לאכילה בריאה הם כושר גופני, הרגשה טובה יותר וכן אנחנו מקטינים משמעותים את הסיכוי לחלות במחלות ובעיקר את הסיכון לחלות במחלות לב, כלי דם וסוכרת. יתרון נוסף של אכילה בריאה הוא שמירה על משקל בריא, בעידן שבו השמנה הפכה למגפה – אכילה בריאה היא מפתח מרכזי להרזיה ומניעה.

איך אפשר לשמור על תזונה נכונה בצבא?
12/04/11 | תזונה
לעיתים די קרובות, חיילים מוצאים את עצמם מתקשים יותר ויותר לשמור על תזונה נכונה בצבא. למרות שצה"ל היום, יותר מתמיד, מקפיד על תזונה נכונה בקרב המשרתים, החטיפים והפיתויים קרובים מתמיד ולכן מגמת ההשמנה בצה"ל רק הולכת ועולה...

5 שיטות פשוטות לירידה במשקל
11/04/11 | רפואה
יש היום מאות, אולי אלפי, דרכים שיכולות לעזור לך לרדת במשקל ולהשיג את היעדים שלך לטוחח הקצר ולטווח הארוך. בכל מקרה, אתה חייב להיות בטוח שלכל השיטות הללו באמת בריאות לך ובאמת יביאו לך תוצאות לטווח הארוך טרם תבחר להשתמש בהם.

כיצד נשמור על יציבה נכונה?
בעידן המודרני, עידן הנהנה מחידושים ומשכלולים טכנולוגיים מרחיקי לכת, משלח ידו של האדם מושפע וניזון מההתפתחויות הטכנולוגיות העדכניות. בעבר נהוג היה לראות ב"עבודה" ביטוי לפעילות אינטנסיבית הכרוכה במאמץ פיסי רב ובהזעה מרובה.

איך משפיעה צריכת הפחמימות והגליקוגן על הדיאטה שלך?
08/04/11 | תזונה
במאמר הבא אני אדבר על פחמימה, אחד מאבות המזון, ועל צריכת גליקוגן איך זה משפיעה על הדיאטה שלך. אם אתה באמת רוצה לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן אתה חייב להבין מה זה גליקוגן ולמה הוא טוב לנו.

ריצה? הליכה? שחייה? כמה עצות לבחור את הספורט המתאים לכם ביותר
כשרוצים להתחיל לעשות ספורט, מרגישים כמו ילדים בחנות ענקית של ממתקים. שאלות רבות מעסיקות את הראש: כיצד אוכל לבחור את הענף הספורט שמתאים לי ביותר? מה בכלל ההבדלים בניהם? ומה אעשה אם ריצה לא תהיה לי טעימה?

למה דיאטה מהירה זה מתכון בטוח לעלייה במשקל?
לדיאטה מהירה יש הגדרות רבות אבל כשאני מדבר על דיאטה מהירה אני מדבר על צריכה מוגזמת של מוצר מזון יחיד או מספר מצומצם של פרטי מזון בפרק זמן קצוב. לרוב בפרטי מזון אלו אין את כל אבות המזון וכמות הקלוריות הנחוצים לתפקוד תקין של הגוף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI