דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי חברה ומדינה
לימודי חברה ומדינה
יוני לוי 16/02/11 |  צפיות: 2736

לימודי חברה ומדינה

חברה ומדינה – ארכיאולוגיה

הלימודים עוסקים בהקניית מושגי יסוד במחקר ארכיאולוגי ובהקניית ידע על התרבויות של העולם העתיק, תוך שימת דגש על התרבויות הקדומות בארץ ישראל.

הלימודים נחלקים לשלושה מדורים:

מדור לאריאולוגיה פרהיסטורית שעוסק בתולדות האדם מראשית הפועתו בעולם ועד לראשית ההתישבות הקבע.

מדור לאריכאולוגיה מקראית שעוסק בתרבויות הקדומות של ארץ ישראל, החל מהתקופה הנאוליתית ועד לתקופה ההלניסטית.

מדורלאריאולוגיה קלאסית ומוסלמית שבו לומדים על הארכיאולוגיה והאומנות של יוון, רומי, ביזנטיון והעולם המוסלמי.

בנוסף, על הלומדים לבחור בתחום התמחות נוסף מבין: פרהיסטוריה, ארכיאולוגיה של התקופות הקלאסיות או שילוב בין ארכיאולוגיה קלאסית לארכיאולוגיה מוסלמית של ימי הביניים.

חברה ומדינה – מדעי החברה

לימודי חברה כלליים, נועדו להקנות ללומדים מושגי יסוד ותיאוריות בסיסיות בתחומים השונים של מדעי החברה. שימוש בכלים מדעיים מקובלים ויישומן האמפירי של התאוריות בהוויה החברתית הישראלית, לעודד חשיבה וניתוח בינתחומי של בעיות כלכליות, פולטיות וחברתיות.

הלומדים בחוג זה בד"כ מהווים חלק מלימודים במסלול דו חוגי, כאשר החוג המשני יכול להיות מתחומים שובנים, בהתאם למוסד הלימוד, ניתן לשלב חוג לוגיסטיקה או רנטגנאות, עם מדע המדינה, היסטוריה, ספות, פילוסופיה ועוד.

לצד הכלים התאורטיים והמחקריים של מדעי החברה מקנה תוכנית זו לתלמידים ידע שיאפשר לבוגריהן לפנות למוסדות ולארגונים בתחומי החברה, הכלכלה, מערכת השלטון והניהול במוסדות הציבוריים. שילוב לימודים הרב-תחומיים והתתרכזות באחד התחומים מאפשרים לבוגר להמשיך בלימודי תואר שני בתחומים של מדעי החברה, וזאת על פי תנאי הקבלה והדרישות של האוניברסיטאות, ובכפוף להשלמות אם ידרשו.

נושאי הלימודים כוללים – לימודי התואר הראשון מתקיימים, בדרך כלל, בשני מסלולים: חד חוגי ודו חוגי בו נלמד חוג נוסף.

בין נושאי הלימוד: מבוא לסטיסטיקה, מבוא לסוציולוגיה, מבוא לממשל ופוליטקה, מבוא לכלכלה, מבוא ליחסים בנלאומיים, חוק ממשל וסדר חברתי, התנהגות ארגונית, שיטות מחקר ועיבוד נתונים מדעי במדעי חברה, תולדות במחשבה המדינית, החברה הישראלית, פרט וחברה, תיאוריות ויישומים במיקרו ומאקרו כלכלה, ממשל במדינת ישראל ועוד.

חברה ומדינה – מדעי המדינה

מטרת לימודי מדע המדינה היא הקניית ידע והבנה במגוון תחומים הנוגעים למדינה ולפוליטיקה בארץ ובעולם: תופעות והתנהגות פוליטית, הגות מדינית ומדיניות ציבורית. הלימודים עוסקים בביטויים המעשיים של תופעות פוליטיות והן בממדים התיאורטיים של הפוליטיקה.

מדע המדינה מעמיד במרכז התעניינותו את המדינה, המוסדות והכוחות הפועלים בה, את היחסים בין המדינות, את התהליך הפוליטי ואת דרכי קביעת המדיניות הציבורית וביצועה.

את הנושאים בהן דן מדע המדינה ניתן לחלק לארבעה תחומים: ממשל, מינהל ומדיניות ציבורית, יחסיים בינלאומיים ואסטרטגיה, מחשבה מדינית, כיווני התפתחות וקידום מקצועי.

חייל משוחרר, קבל בחינם את המדריך: איך לקבל את ההחלטה הנכונה? - המדריך למשוחרר המבולבל. הורד עכשו בחינם!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוני לוי


 


מאמרים נוספים מאת יוני לוי
 
איך בונים תוכנית הרזיה אפקטיבית ?
03/05/11 | השמנת יתר
מי מכם שקורא את הבלוג שלי יודע שאני לא אוהב להציב מטרות מדידות או מספריות לדיאטה. אני לא מאמין שדיאטה צריכה להתחלק לשני חלקים. החלק הראשון בו נבצע פעולות אינטנסיביות ופעולות אגרסיביות כדי לרדת במשקל והחלק השני גורס שנעשה פעולות שישמרו לנו על ההישג.

3 סיבות טובות למה כדאי לך להתחיל דיאטה היום
יש כל כך הרבה סיבות טובות למה כדאי לך להתחיל לעשות דיאטה כבר היום ולשנות את אורח חיים שלך. כמובן יש את אלו שיגידו לך שזה בריא ובאמצעות ירידה במשקל אתה תוכל למזער את הסיכויים שלך לחלות במחלות בעתיד אבל אתה רוצה תוצאות עכשו, רווחים עכשו וכל אותם מנטרות לא מעניינות אותך.

למה לא הצלחתם בדיאטה עד עכשו? ולמה בתעשיית הדיאטה לא רוצים שתקראו את זה?
28/04/11 | תזונה
נכון ששוב פעם מדגדג לכם לקנות את אותו מוצר פלא שמבטיח לכם לרדת את כל אותם קילוגרים מיותרים? שוב פעם זה מדגדג לכם נוכח התמונה המעלפת על גבי העיתון? ושוב פעם קניתם, ושוב פעם ירדתם שני קילו ועליתם חמישה, ושוב פעם התאכזבתם. מכירים את המעגל הזה?

5 יתרונות העיקריים לאכילה בריאה
13/04/11 | תזונה
רובנו יודעים כי יתרונות הגדולים ביותר לאכילה בריאה הם כושר גופני, הרגשה טובה יותר וכן אנחנו מקטינים משמעותים את הסיכוי לחלות במחלות ובעיקר את הסיכון לחלות במחלות לב, כלי דם וסוכרת. יתרון נוסף של אכילה בריאה הוא שמירה על משקל בריא, בעידן שבו השמנה הפכה למגפה – אכילה בריאה היא מפתח מרכזי להרזיה ומניעה.

איך אפשר לשמור על תזונה נכונה בצבא?
12/04/11 | תזונה
לעיתים די קרובות, חיילים מוצאים את עצמם מתקשים יותר ויותר לשמור על תזונה נכונה בצבא. למרות שצה"ל היום, יותר מתמיד, מקפיד על תזונה נכונה בקרב המשרתים, החטיפים והפיתויים קרובים מתמיד ולכן מגמת ההשמנה בצה"ל רק הולכת ועולה...

5 שיטות פשוטות לירידה במשקל
11/04/11 | רפואה
יש היום מאות, אולי אלפי, דרכים שיכולות לעזור לך לרדת במשקל ולהשיג את היעדים שלך לטוחח הקצר ולטווח הארוך. בכל מקרה, אתה חייב להיות בטוח שלכל השיטות הללו באמת בריאות לך ובאמת יביאו לך תוצאות לטווח הארוך טרם תבחר להשתמש בהם.

כיצד נשמור על יציבה נכונה?
בעידן המודרני, עידן הנהנה מחידושים ומשכלולים טכנולוגיים מרחיקי לכת, משלח ידו של האדם מושפע וניזון מההתפתחויות הטכנולוגיות העדכניות. בעבר נהוג היה לראות ב"עבודה" ביטוי לפעילות אינטנסיבית הכרוכה במאמץ פיסי רב ובהזעה מרובה.

איך משפיעה צריכת הפחמימות והגליקוגן על הדיאטה שלך?
08/04/11 | תזונה
במאמר הבא אני אדבר על פחמימה, אחד מאבות המזון, ועל צריכת גליקוגן איך זה משפיעה על הדיאטה שלך. אם אתה באמת רוצה לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן אתה חייב להבין מה זה גליקוגן ולמה הוא טוב לנו.

ריצה? הליכה? שחייה? כמה עצות לבחור את הספורט המתאים לכם ביותר
כשרוצים להתחיל לעשות ספורט, מרגישים כמו ילדים בחנות ענקית של ממתקים. שאלות רבות מעסיקות את הראש: כיצד אוכל לבחור את הענף הספורט שמתאים לי ביותר? מה בכלל ההבדלים בניהם? ומה אעשה אם ריצה לא תהיה לי טעימה?

למה דיאטה מהירה זה מתכון בטוח לעלייה במשקל?
לדיאטה מהירה יש הגדרות רבות אבל כשאני מדבר על דיאטה מהירה אני מדבר על צריכה מוגזמת של מוצר מזון יחיד או מספר מצומצם של פרטי מזון בפרק זמן קצוב. לרוב בפרטי מזון אלו אין את כל אבות המזון וכמות הקלוריות הנחוצים לתפקוד תקין של הגוף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI