דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה כוחה של האישה בזוגיות
כוחה של האישה בזוגיות
ענת יהל סימן טוב 22/02/11 |  צפיות: 3360
כוחה של האישה בזוגיות

אישה עושה כלים

תפקיד האישה בזוגיות מבלבל רבים לא פעם בשל חוסר הבנה במושגים רוחניים. זה לא מפתיע שכן, כאנשים גשמיים עם רצונות גשמיים החיים במציאות גשמית, בלתי אפשרי שנבין באמת משהו שונה מכך מהותית, אולם כדי להבין את תפקיד האישה בזוגיות ואת כוחה, צריך להתעלות על המשמעות הגשמית של מושגים ולהבין אותם בהקשר הנכון – בהקשר הרוחני.

נהוג לומר שתפקיד האישה הנו לעשות כלים ולעזור לבעלה לממש את רצונותיו. האם זה אומר שאישה חיה רק בשביל בעלה ואין לה שום משמעות מעבר לכך בזוגיות? במובן מסוים כן, אבל בטח לא במובן הפשוט ותכף נגיע לזה.

אך תחילה נדון בעשיית כלים – אין מניעה ואפילו מבורך שמטלות הבית יחולקו בין בני הזוג ואין שום סיבה שרק האישה תשטוף כלים, אבל מבחינת העבודה הרוחנית השונה שעל גבר לעשות ועל אישה לעשות כדי לזכות בהתעלות רוחנית, האישה צריכה לעשות כלים רוחניים.

הכלים אינם צלחות, כוסות וסירים, אלא כלים במובן של רצונות. על האישה לתקן את הכלים שלה – את הרצונות שלה כך שהיא תוכל ליהנות מהנתינה של בעלה בצורה השלמה והמספקת ביותר.

התיקון הזה שעל האישה לעשות ברצונות שלה הוא לשנות אותם מרצונות אנוכיים דברים שהיא רוצה לעצמה, לרצונות אלטרואיסטים של דברים שהיא רוצה כדי שכשיתמלאו רצונותיה, היא תוכל דרכם לעזור לאחרים.

כוחה של האישה הוא בכך שהיא מסוגלת להביא לשינוי הזה בעצמה בזכות כוח הגבורה שקיים בה ולא רק בעצמה – גם בסביבתה ובכלל זה בבעלה שכן לכל אחד ואחת מאיתנו יש כלים (רצונות) והם דורשים תיקון כדי שנוכל להתפתח וליהנות מאושר אינסופי – מאור הבורא שיכול למלא את החוסרים שלנו באופן מוחלט ותמידי.

 אישה משפיעה

כאמור, אישה היא הזרז לשינויים בעצמה ובסביבתה. ברגע שהיא מבינה את כוחה היא יודעת לממש את הפוטנציאל הטמון בה להשפיע ולהביא לתמורות במציאות חייה דרך השפעה על בעלה.

אישה מאופיינת בכוח החכמה – היא מסוגלת להבחין בחוסרים בחייה ויוצרת בשל כך את הזרע לרעיונות שבעלה מוציא אל הפועל בזכות כוח הבינה שמאפיין אותו.

ללא בעלה לא יוכלו רצונותיה (החוסרים) של האישה להתמלא וללא הדחיפה של האישה, לא יוכל לכוון עצמו הבעל ולהתמקד במה שדורש את יכולותיו הייחודיות ולכן זוגיות בריאה ויציבה היא כל כך חשובה.

לסיכום, כל אחד מכם זקוק לשני כדי לממש את הפוטנציאל הטמון בו לגדולה וביחד תוכלו לעבוד כדי להתפתח רוחנית ולהביא אליכם את השכינה - את הנחת והסיפוק בחייכם. על שניכם להבין את המשמעות הרוחנית של העבודה שלכם – עלייך, כאישה, לשנות את תפיסת הרצונות שלך דרך תפילה ועל בעלך ללמוד תורה ולהבין כיצד יוכל להוריד מהעולמות הרוחניים לעולמות הגשמיים את אור האינסוף – האור שממלא את כל הרצונות. העבודה רבה אך את מסוגלת לה!

מאת ענת יהל סימן טוב

מרכז בלב שלם / מרכז קבלה לנשים אימון ופיתוח אישי ברוח היהדות והקבלה

ענת יהל סימן טוב / מרכז קבלה לנשים אימון ופיתוח אישי ברוח היהדות והקבלה / כוחה של האישה בזוגיות

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענת יהל סימן טוב

ענת יהל סימן טוב
מאמנת לחיזוק כוחות הנפש באשה שבך על פי מודל עץ החיים
מנחה סדנאות והרצאות ברוח היהדות והקבלה לנשים
טלפון - 077-5327141
נייד - 050-3404038אימייל - [email protected]
אתר הבית :   www.anatsimantov.co.il
 



 


מאמרים נוספים מאת ענת יהל סימן טוב
 
מודל עשרת השלבים להתפתחות אישית והצלחה עסקית לנשים
את מבולבלת ומחפשת כיוון חדש? רוצה לרענן את חייך? להגיע להגשמה עצמית בחיים בכלל ובעסקים בפרט? בקיצור – את רוצה ללמוד איך להצליח?

תפקיד האישה בזוגיות לשלמות רוחנית
25/02/11 | נישואין
כשאנו מוצאות את הבן זוג שייעד לנו הבורא אנו מרגישות נחת, מרגישות שלמות יותר ומוכנות להתקדם הלאה מהחיים כנשים בודדות ולהתאחד עם בן הזוג.

סוד שנת הנישואין הראשונה – 10 מדרגות להצלחה באהבה
25/02/11 | נישואין
אתם אוהבים אחד את השני, יודעים שמצאתם את האחד או האחת שמשלימים אתכם וגורמים לכם להרגיש נפלא. בקרוב חייכם יהיו קשורים זה בחייה של זו וכבר לא תוכלו לחשוב על עצמכם או לפעול במנותק מאדם אחר. סגנון החיים החדש שמצפה לכם מעבר לפינה הוא מרגש אך דורש קצת הסתגלות, לא סתם אומרים ששנת הנישואין הראשונה הנה הכי קשה. הנה כמה נקודות למחשבה, 10 מדרגות להצלחה באהבה, שיעזרו לכם לבחון כמו שצריך מצבים זוגיים עתידיים ולפעול נכון במסגרת הנישואין שלכם.

הדרך לאושר
בהנחה שכולנו מבינות שכל מה שאנו רוצות זה שיהיה לנו טוב, שיהיה לבן הזוג שלנו טוב ושנחיה חיים מאושרים ידיו, עלינו לחשוב לפני שאנו מתחילות כל משפט ולהחליט האם המילים שאנו מתכוונות לומר יתרמו למטרת העל הזו או דווקא יגרעו ממנו וירחיקו בינינו בגלל שהן מהולות כעס ורוע.

אהבה ביהדות
הקבלה מלמדת אותנו שכדי להגיע להתעלות רוחנית ולהתקרב לבורא צריך לעבוד ביחד – למצוא את בן הזוג שיוכל לתמוך בעבודה הרוחנית שלנו ולהשלים אותה בעבודה הרוחנית שלו.

כוחה של האישה בזוגיות
כדי להבין את תפקיד האישה בזוגיות ואת כוחה, צריך להתעלות על המשמעות הגשמית של מושגים ולהבין אותם בהקשר הנכון – בהקשר הרוחני.

התיקון
. את החיבור מחדש של נשמותינו לכדי שלם אנו יכולים להשיג רק באמצעות הזוגיות, מפני שדרכה ובמהלך העבודה עליה, נוכל לתקן את עצמנו ולחזור לנחת האינסופית שחשו נשמותינו כשהיו מחוברות זו לזו בעולמות הרוחניים

איך לבנות את הקשר הזוגי נכון
לשם שימור האהבה ותחזוק הקשר הזוגי כדי שימשיך לפרוח נדרשת עבודה, עבודה נכונה כזוג למען הזוגיות.

סבלנות וענווה: המפתח לאהבה
הקבלה מגדירה אהבה בתור אחדות. חיים משותפים של בני זוג, שתי נשמות שהתחברו בעולם הגשמי ומטרתן להשכין שכינה בעולם – לחיות בנחת וסיפוק ולהגיע ביחד להתעלות רוחנית ולרמת חיבור מושלמת.

ההבדל בין גבר לאישה
גברים ונשים הנם שונים במהותם, אומנם כולנו מסוגלים להגיע לאותן רמות של התעלות רוחנית, אבל העבודה הרוחנית שתוביל אותנו לרמות הללו שונה בתכליתה.
האנשים העשירים בעולם אינם האנשים המאושרים בעולם וזה בדיוק בגלל שהם, גברים ונשים כאחד, לא עשו את התיקונים הדרושים בעצמם כדי להכיל אושר אינסופי, כמו זה שכולנו רוצים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI