דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה אהבה ביהדות
אהבה ביהדות
ענת יהל סימן טוב 22/02/11 |  צפיות: 3565
אהבה ביהדות

אחדות בזוגיות

הקבלה מלמדת אותנו שכדי להגיע להתעלות רוחנית ולהתקרב לבורא צריך לעבוד ביחד – למצוא את בן הזוג שיוכל לתמוך בעבודה הרוחנית שלנו ולהשלים אותה בעבודה הרוחנית שלו.

נשים ביהדות צריכות לשאת תפילה וללמוד כיצד לקבל נכון – לקבל כדי לתת לאחר וכך להשפיע לשינוי חיובי בחייהן ובחיי הסובבים אותן. גברים ביהדות צריכים ללמוד תורה וכך להבין כיצד לתת, כיצד להוריד את אור האינסוף מהעולמות הרוחניים לעולם הגשמי ולספק בעזרת פועלם את צרכי נשותיהם.

ברגע שכל אחד מבני הזוג מבין את עבודתו ועובד נמרצות על תיקון עצמי והכרת כוחותיו, השניים יכולים לפעול יחדיו בסינרגיה מושלמת וליצור בית חם, אוהב ותומך, בית מקדש פרטי בו תשכון השכינה.

אם בני הזוג לא עובדים יחדיו להשגת המטרה הנעלה של דבקות בבורא ושיפור העצמי, הם לא זוכים לממש את הפוטנציאל העצום שקיים בהם ומרגישים חוסר ואת זה כל אחד ואחת מאיתנו חשים כשבמקום לתמוך אחד בשני ולפתח את החוזקות בו, אנחנו מתעסקים במתיחת ביקורת, האשמות הדדיות וכעסים מיותרים.

אחד בשביל השנייה

להיות אחד בשביל השנייה בזוגיות משמעו לעשות הכול כדי לספק את בן הזוג ולהיות עבורו משענת יציבה שתתמוך בו כשקשה ותדרבן אותו למלא את ייעודו ולהצליח בעיסוקיו.

בעצם, עליכם להפסיק להרגיש, לחשוב ולפעול כיחידים ולהתחיל לחיות אחד בשביל השנייה ולמזג את שאיפותיכם ואת הכוחות האינדיבידואליים שלכם על מנת שתוכלו להיות זוג מאוחד שמונע מאהבתו ומניע את שניכם להתפתחות אישית וזוגית מקסימאלית.

מדובר במשימה לא פשוטה שכן חיים שלמים עבדנו כדי להצליח לבד, ועכשיו עלינו לעלות על מסלול חדש, לא מוכר ולא אינטואיטיבי שמגלה לנו את היופי שבאלטרואיזם והסיפוק שבנתינה לאחר.

גם אם אתן מרגישות שאתן לא מסוגלות להכיל את כל רצונותיו של בן הזוג ולא יודעות כיצד לתרום לו, היו בטוחות שהכוחות לעשות זאת קיימים בכן, ודרך הקשבה ופתיחות תוכלו להעלים את האנוכיות מחייכן ולתעל את כוחות הנפש שלכן כדי לתמוך ולהשפיע. אתן תהוו את הזרז בשביל בן זוגכן לעשות בדיוק אותו הדבר עבורכן ויחדיו תהפכו משני יחידים לזוג מאוחד.

לשדר אהבה כדי לקבל אהבה

כעס פוגם בנשמה שלנו ונובע מראייה אנוכית שבן זוגנו חייב לנו משהו. ברגע שנפסיק לחשוב על מה שמגיע לנו ונלמד לשדר רק אהבה, נקבל אהבה.

עלינו לתמוך בבן הזוג, להאזין לצרכיו ואף פעם לא לבקר את מעשיו, גם אם אנחנו מאמינות שהוא טועה. אם במקום להגיד לבן הזוג שלנו שהוא אף פעם לא מקשיב לנו ולכן אנחנו לא מתקשרים, ננסה אנחנו להקשיב לו יותר ולתמוך בו בלי סייג או רצון לקבל בתמורה, נאפשר לו את הזמן לפתח כוחות של תמיכה והקשבה לנו וכך, כשהשיפוט לא קיים, הכעס נעלם ושני בני הזוג יכולים לחיות יחדיו מסופקים ומאושרים.

מאת ענת יהל סימן טוב

מרכז בלב שלם / מרכז קבלה לנשים אימון ופיתוח אישי ברוח היהדות והקבלה

ענת יהל סימן טוב / מרכז קבלה לנשים אימון ופיתוח אישי ברוח היהדות והקבלה / אהבה ביהדות

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענת יהל סימן טוב

ענת יהל סימן טוב
מאמנת לחיזוק כוחות הנפש באשה שבך על פי מודל עץ החיים
מנחה סדנאות והרצאות ברוח היהדות והקבלה לנשים
טלפון - 077-5327141
נייד - 050-3404038אימייל - [email protected]
אתר הבית :   www.anatsimantov.co.il
 



 


מאמרים נוספים מאת ענת יהל סימן טוב
 
מודל עשרת השלבים להתפתחות אישית והצלחה עסקית לנשים
את מבולבלת ומחפשת כיוון חדש? רוצה לרענן את חייך? להגיע להגשמה עצמית בחיים בכלל ובעסקים בפרט? בקיצור – את רוצה ללמוד איך להצליח?

תפקיד האישה בזוגיות לשלמות רוחנית
25/02/11 | נישואין
כשאנו מוצאות את הבן זוג שייעד לנו הבורא אנו מרגישות נחת, מרגישות שלמות יותר ומוכנות להתקדם הלאה מהחיים כנשים בודדות ולהתאחד עם בן הזוג.

סוד שנת הנישואין הראשונה – 10 מדרגות להצלחה באהבה
25/02/11 | נישואין
אתם אוהבים אחד את השני, יודעים שמצאתם את האחד או האחת שמשלימים אתכם וגורמים לכם להרגיש נפלא. בקרוב חייכם יהיו קשורים זה בחייה של זו וכבר לא תוכלו לחשוב על עצמכם או לפעול במנותק מאדם אחר. סגנון החיים החדש שמצפה לכם מעבר לפינה הוא מרגש אך דורש קצת הסתגלות, לא סתם אומרים ששנת הנישואין הראשונה הנה הכי קשה. הנה כמה נקודות למחשבה, 10 מדרגות להצלחה באהבה, שיעזרו לכם לבחון כמו שצריך מצבים זוגיים עתידיים ולפעול נכון במסגרת הנישואין שלכם.

הדרך לאושר
בהנחה שכולנו מבינות שכל מה שאנו רוצות זה שיהיה לנו טוב, שיהיה לבן הזוג שלנו טוב ושנחיה חיים מאושרים ידיו, עלינו לחשוב לפני שאנו מתחילות כל משפט ולהחליט האם המילים שאנו מתכוונות לומר יתרמו למטרת העל הזו או דווקא יגרעו ממנו וירחיקו בינינו בגלל שהן מהולות כעס ורוע.

אהבה ביהדות
הקבלה מלמדת אותנו שכדי להגיע להתעלות רוחנית ולהתקרב לבורא צריך לעבוד ביחד – למצוא את בן הזוג שיוכל לתמוך בעבודה הרוחנית שלנו ולהשלים אותה בעבודה הרוחנית שלו.

כוחה של האישה בזוגיות
כדי להבין את תפקיד האישה בזוגיות ואת כוחה, צריך להתעלות על המשמעות הגשמית של מושגים ולהבין אותם בהקשר הנכון – בהקשר הרוחני.

התיקון
. את החיבור מחדש של נשמותינו לכדי שלם אנו יכולים להשיג רק באמצעות הזוגיות, מפני שדרכה ובמהלך העבודה עליה, נוכל לתקן את עצמנו ולחזור לנחת האינסופית שחשו נשמותינו כשהיו מחוברות זו לזו בעולמות הרוחניים

איך לבנות את הקשר הזוגי נכון
לשם שימור האהבה ותחזוק הקשר הזוגי כדי שימשיך לפרוח נדרשת עבודה, עבודה נכונה כזוג למען הזוגיות.

סבלנות וענווה: המפתח לאהבה
הקבלה מגדירה אהבה בתור אחדות. חיים משותפים של בני זוג, שתי נשמות שהתחברו בעולם הגשמי ומטרתן להשכין שכינה בעולם – לחיות בנחת וסיפוק ולהגיע ביחד להתעלות רוחנית ולרמת חיבור מושלמת.

ההבדל בין גבר לאישה
גברים ונשים הנם שונים במהותם, אומנם כולנו מסוגלים להגיע לאותן רמות של התעלות רוחנית, אבל העבודה הרוחנית שתוביל אותנו לרמות הללו שונה בתכליתה.
האנשים העשירים בעולם אינם האנשים המאושרים בעולם וזה בדיוק בגלל שהם, גברים ונשים כאחד, לא עשו את התיקונים הדרושים בעצמם כדי להכיל אושר אינסופי, כמו זה שכולנו רוצים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI