דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי משפטים
לימודי משפטים
גיל 19/03/11 |  צפיות: 3496

ניתן לומר כי לאחרונה הפכו לימודי משפטים לאחד מתחומי הלימוד המבוקשים ביותר. לפני כן ניסו להתקבל ללימודי משפטים רק אלו שרצו באמת להיות עורכי דין ולעסוק במקצוע, אולם עתה תואר במשפטים מעניק נקודת התחלה משופרת לקריירות רבות ומגוונות, לאו דווקא בתור עורכי דין.
לימודי משפטים הפכו מאוד פופולאריים גם עקב הביקוש ההולך ועולה למשפטנים בעולם ההיי טק אשר מתגמל בעין יפה משפטנים צעירים.

מה לומדים בלימודי משפטים?

לימודי משפטים משלבים הקניית ידע מעשי במשפט הישראלי, פסיקה וחקיקה, עם השכלה משפטית רחבה, המקיפה את עולם המושגים המשפטי, את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, ואת השיקולים הערכיים והתהליכים החברתיים אשר מעצבים את פני המשפט.

מעבר לכך נלמדות גם שיטות משפט אחרות על בסיס השוואתי. בסיס רחב זה מאפשר לבוגרי הלימודים לעסוק במגוון רחב של פעילויות: מחקר אקדמי, עריכת דין ושיפוט וכן בעיסוקים אחרים שהשכלה משפטית תורמת להם.

מהם תנאי הקבלה ללימודי משפטים?

ניתן ללמוד משפטים במוסדות חינוך שונים, כאשר כל מוסד מציב תנאי קבלה שונים. אך אם לדבר בהכללה, באוניברסיטאות תנאי הקבלה מחמירים יותר מאשר במכללות.

מה נדרש על מנת לקבל רישיון עריכת דין?

יש לזכור כי על מנת להפוך לעו"ד יש לעבור התלמדות של לפחות שנה במוסד העוסק בעריכת דין ולכן צריך לקחת בחשבון גם את התקופה הזו כחלק מתהליך הלימודים.

ככל שהציונים שלכם יהיו גבוהים יותר כך יגדלו הסיכויים שלכם להתקבל למשרד עו"ד יוקרתי יותר.
לאחר סיום תהליך ההתלמדות יש לעבור את בחינות לשכת עורכי הדין בכדי לקבל רישיון עיסוק בעריכת דין.

לימודי משפטים בחו"ל

מי שמתכוון לחיות או לעבוד בחו"ל, מומלץ כי לא ייגש ללימודי משפטים בארץ היות ומערכות המשפט שונות מחברה לחברה, ומתרבות לתרבות. משפטן שהוכשר במדינה אחת אינו יכול לעסוק במקצועו במדינה אחרת, אלא אם כן עבר הכשרה נוספת לשם הכרת מערכת המשפט של אותה מדינה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גיל

תווית יחסי ציבור



 


מאמרים נוספים מאת גיל
 
תואר ראשון בכלכלה
לימודי תואר ראשון בכלכלה נחשבים ללימודים תובעניים וקשים, כאשר מסיימי הלימודים ייחשבו כבעלי יכולת גבוהה וכבעלי חוש עסקי ומתמטי מפותח.

לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה
הנדסת חשמל עוסקת בחשמל כאמצעי להעברת אנרגיה ולעומתה עוסקת הנדסת אלקטרוניקה בשימוש בחשמל כאמצעי להעברת אינפורמציה.

לימודי הנדסת מכונות
מסלול הלימודים כולל לימודי מדעים יסודיים, מדעי ההנדסה ומכונאות. הסטודנט יכול להתמחות בהמשך הדרך בביו-מכניקה, מערכות אנרגיה, הנדסה אופטית, רובוטיקה ועוד.

לימודי ארכיאולוגיה
במסלול לימודי הארכיאולוגיה נכללים מספר תחומים המהווים יסודות להכרת תרבויות, וביניהן: אנתרופולוגיה, בלשנות, פלאונתולוגיה, גיאוגרפיה, גיאולוגיה ועוד.

לימודי קולנוע
לימודי קולנוע וטלוויזיה דורשים כי אהבת הקולנוע והטלוויזיה תהיה טבועה בכם וכי אתם בטוחים ברמת היצירתיות שלכם.

לימודי חשבונאות
חשבונאות היא תחום לימודי המבוסס על שיטות עבודה מתחומי מנהל העסקים ולימודי הכלכלה, המצריך תפישה מתמטית. למרות זאת, המקצוע אינו נחשב כתחום מדעי מפני שהוא יישומי ולא מחקרי ולכן שייך לעולם לימודי מדעי החברה.

השלמת בגרויות
תעודת בגרות הינה תעודה של משרד החינוך על הצלחה ב בחינות הבגרות הנערכות בבתי הספר התיכוניים, או באופן פרטי (במרבית המקרים כאשר הלימודים הם במסגרת אקסטרנית או לבד). תעודת בגרות מהווה תנאי ראשוני הנדרש על ידי מוסדות הלימוד (מכללות או אוניברסיטאות) כחלק מתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון.

דלקת חניכיים
דלקת חניכיים היא מחלה זיהומית, הנוצרת בעקבות מגע חיידקים ההורסים את הרקמות סביב השיניים וכך גורמים לספיגה של העצם התומכת. במקרים בהם דלקת החניכיים היא במצב מתקדם, ייתכנו אף תופעות התניידות שיניים ואף אובדן שיניים.

לימודי משפטים
לימודי משפטים משלבים הקניית ידע מעשי במשפט הישראלי, פסיקה וחקיקה, עם השכלה משפטית רחבה, המקיפה את עולם המושגים המשפטי, את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, ואת השיקולים הערכיים והתהליכים החברתיים אשר מעצבים את פני המשפט.

לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה מהווים הכשרה לעסוק בטיפול במקרים של חוסר איזון נפשי כתוצאה ממשברים רגשיים ומצוקות, תוך שימוש במגוון שיטות טיפוליות אשר מורכבות מתקשורת בין המטפל למטופל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI