דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי קולנוע
לימודי קולנוע
גיל 29/03/11 |  צפיות: 3454

הקולנוע שייך לתחומי האומנות ומציג שילוב בין צילום, עריכה וצליל היוצרים יחד סרט.
עולם הקולנוע החל לפעול כבר לקראת סוף המאה ה-19 (הקרנת הקולנוע הראשונה נערכה בשנת 1895 בבית קפה בפריס, כאשר האחים לומייר הקרינו בפני קהל 3 סרטים באורך דקה כל אחד) והפך מפיתוח טכנולוגי מהפכני המשלב בין קול לתנועה המוצגים על פני מסך גדול, לכדי תעשיית בידור אדירה ומשמעותית ברחבי העולם, המגלגלת מיליארדי דולרים מדי שנה ומהווה מרכיב מרכזי בחייהם של מיליוני אנשים בעולם, בין אם כתחביב ובין אם כמקור פרנסה.

למי מתאימים לימודי קולנוע?

לימודי קולנוע וטלוויזיה דורשים כי אהבת הקולנוע והטלוויזיה תהיה טבועה בכם וכי אתם בטוחים ברמת היצירתיות שלכם.
תחום הקולנוע והטלוויזיה קטן יחסית בארץ ולכן לא קל להיטמע בו.

מה לומדים במהלך לימודי קולנוע?

כחלק ממסגרת לימודי קולנוע וטלוויזיה מתוודע הסטודנט לתעשיית הקולנוע מזוויות שונות: ההיסטוריה והתפתחות של הקולנוע מראשית הקמתו, משמעויותיו החברתיות והפיכתו ממוצר ההמציג מציאות לכזה היוצר מציאות. בנוסף נסקרות השפעות הטלוויזיה והקולנוע על סטיגמות חברתיות, עמדות פוליטיות ועוד. מעבר לפן ההיסטורי-חברתי, מתוודע הסטודנט גם לזווית הטכנולוגית אשר במסגרתה נלמדים קורסי הבסיס בטכנולוגיה, חשמל ואלקטרוניקה ואף מתמטיקה הדרושים לתחום העיסוק העתידי שלו.
מעבר לכך מספקים לימודי קולנוע וטלוויזיה ידע ראשוני בתחומי הקול, התאורה והצילום, עיצוב קולנועי ובימוי, הפקה ועריכה.

הלימודים מאפשרים מגוון מסלולי התמחות, המציגים פנים שונים של התעשייה.
לתלמידים ניתנת אפשרות בחירה בין המסלולים הבאים:

  • בימוי ותסריטאות - עקרונות הבימוי וכתיבת תסריטים
  • טלוויזיה - הכשרת הסטודנט ליצירת והפקת תוכניות וכתבות טלוויזיוניות
  • הלחנה ופס קול
  • אנימציה

כחלק מהלימודים יוצרים הסטודנטים הפקות טלוויזיה וקולנוע ועוסקים בעבודה על סרט הגמר שלהם.
רוב מוסדות הלימודים עובדים בשיתוף עם ערוצי שידור שונים ומאפשרים לסטודנטים להציג את עבודותיהם. בחלק ממוסדות הלימוד אף נערך סטאז' מעשי בהפקות, תוכניות ואולפני הקלטות.

היכן ניתן ללמוד?

לימודי קולנוע מתקיימים במוסדות רבים: אוניברסיטאות, מכללות ובתי ספר ייחודיים. ניתן ללמוד קולנוע במספר אופנים:

  • לימודי תעודה
  • לימודי תואר ראשון במגוון תחומים, כגון: תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה, תואר ראשון בהפקה קולנועית, תואר ראשון באומנות הקלונוע והטלוויזיה ועוד
  • לימודי תואר שני בקולנוע וטלוויזיה
מהו משך זמן הלימודים?

משך הלימודים משתנה בין המסלולים השונים ונע בין חצי שנה לבין שלוש שנות לימוד אקדמיות.

במה עוסקים בוגרי לימודי קולנוע?

עם סיום הלימודים יכולים הבוגרים להשתלב בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והתקשורת לפי התמחותם בלימודים. העבודה בתחום הקולנוע נעשית בעיקר על בסיס הפקות קיימות ובמסגרת פרילאנס.
ראשית הדרך בתחום נחשבת כקשה ולא מעט בוגרי לימודי קולנוע וטלוויזיה מועסקים בתפקידים זוטרים כעוזרי הפקה ובימוי ומתקדמים תוך כדי צבירת ניסיון. כמובן שקשרים ומרפקים עוזרים בתחום, אבל גם נחישות ומוטיבציה יכולים להביא להגשמת החלום.
בתחומי התאורה והסאונד קיים ביקוש בתחום העבודה וההשתלבות בשוק לבוגרים אלו עשויה להיות קלה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גיל

תווית יחסי ציבור



 


מאמרים נוספים מאת גיל
 
תואר ראשון בכלכלה
לימודי תואר ראשון בכלכלה נחשבים ללימודים תובעניים וקשים, כאשר מסיימי הלימודים ייחשבו כבעלי יכולת גבוהה וכבעלי חוש עסקי ומתמטי מפותח.

לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה
הנדסת חשמל עוסקת בחשמל כאמצעי להעברת אנרגיה ולעומתה עוסקת הנדסת אלקטרוניקה בשימוש בחשמל כאמצעי להעברת אינפורמציה.

לימודי הנדסת מכונות
מסלול הלימודים כולל לימודי מדעים יסודיים, מדעי ההנדסה ומכונאות. הסטודנט יכול להתמחות בהמשך הדרך בביו-מכניקה, מערכות אנרגיה, הנדסה אופטית, רובוטיקה ועוד.

לימודי ארכיאולוגיה
במסלול לימודי הארכיאולוגיה נכללים מספר תחומים המהווים יסודות להכרת תרבויות, וביניהן: אנתרופולוגיה, בלשנות, פלאונתולוגיה, גיאוגרפיה, גיאולוגיה ועוד.

לימודי קולנוע
לימודי קולנוע וטלוויזיה דורשים כי אהבת הקולנוע והטלוויזיה תהיה טבועה בכם וכי אתם בטוחים ברמת היצירתיות שלכם.

לימודי חשבונאות
חשבונאות היא תחום לימודי המבוסס על שיטות עבודה מתחומי מנהל העסקים ולימודי הכלכלה, המצריך תפישה מתמטית. למרות זאת, המקצוע אינו נחשב כתחום מדעי מפני שהוא יישומי ולא מחקרי ולכן שייך לעולם לימודי מדעי החברה.

השלמת בגרויות
תעודת בגרות הינה תעודה של משרד החינוך על הצלחה ב בחינות הבגרות הנערכות בבתי הספר התיכוניים, או באופן פרטי (במרבית המקרים כאשר הלימודים הם במסגרת אקסטרנית או לבד). תעודת בגרות מהווה תנאי ראשוני הנדרש על ידי מוסדות הלימוד (מכללות או אוניברסיטאות) כחלק מתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון.

דלקת חניכיים
דלקת חניכיים היא מחלה זיהומית, הנוצרת בעקבות מגע חיידקים ההורסים את הרקמות סביב השיניים וכך גורמים לספיגה של העצם התומכת. במקרים בהם דלקת החניכיים היא במצב מתקדם, ייתכנו אף תופעות התניידות שיניים ואף אובדן שיניים.

לימודי משפטים
לימודי משפטים משלבים הקניית ידע מעשי במשפט הישראלי, פסיקה וחקיקה, עם השכלה משפטית רחבה, המקיפה את עולם המושגים המשפטי, את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, ואת השיקולים הערכיים והתהליכים החברתיים אשר מעצבים את פני המשפט.

לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה מהווים הכשרה לעסוק בטיפול במקרים של חוסר איזון נפשי כתוצאה ממשברים רגשיים ומצוקות, תוך שימוש במגוון שיטות טיפוליות אשר מורכבות מתקשורת בין המטפל למטופל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI