דף הבית בניין ואחזקה ריהוט שימוש במקלחונים
שימוש במקלחונים
יעל בקר 06/04/11 |  צפיות: 2980

בסוף יום ארוך ומלא פעילויות, כשאתם חוזרים הביתה מותשים מעוד יום עבודה מפרך, כל מה שאתם רוצים לעשות הוא להתקלח במהירות, לשטוף מעליכם את צרות היום ולהיכנס למיטה. וכדי ליהנות ממקלחת מהירה, אך גם מפנקת ומרעננת, כל מה שאתם צריכים הוא מקלחון. במאמר הבא תוכלו לקרוא את כל מה שחשוב לדעת על מקלחונים.

מקלחונים ונהנים

אם בעבר מקלחונים נחשבו לברירת המחדל של מי שלא היה לו מספיק מקום לאמבטיה, הרי שכיום המקלחונים הופכים לנפוצים יותר ויותר. אנשים רבים מתקינים בביתם מקלחון מבחירה ולא מכורח, ולעיתים גם כתחליף לאמבטיה. הסיבה לכך היא פשוטה: המקלחונים הם השילוב המושלם בין פונקציונאליות ואסתטיקה.

מרביתנו ממילא לא מנצלים את האמבטיה כדי לעשות לעצמנו אמבטיות קצף מפנקות. מה גם שהמחסור התמידי במים ועליית מחירי המים לא ממש מאפשרים לנו לעשות זאת, גם אם היינו רוצים. המציאות היא שרוב בעלי האמבטיות ממילא מתקלחים בעמידה, והמקלחת שלהם אורכת דקות ספורות בלבד. כך שבמצב שכזה חבל על המקום הרב שתופסת האמבטיה. המקלחונים מאפשרים לנו גם לחסוך במקום יקר בחדר האמבטיה שלנו וגם ליהנות ממקלחת מעוצבת, שתאפשר לנו להתקלח במהירות ובאווירה מפנקת.

כיצד בוחרים מקלחונים?

סוג המקלחונים: בשוק ישנם סוגים רבים של מקלחונים: מקלחונים פינתיים, מקלחונים מעוגלים, מקלחוני נישה, מקלחונים קטומים, מקלחוני הרמוניקה, מקלחונים חזיתיים ועוד. הבחירה במקלחון כזה או אחר נעשית בדרך כלל כתוצאה מהתחשבות בתנאי השטח: בגודל חדר האמבטיה, במיקום הקירות, ארונות האמבטיה או שאר הדברים שיש בחדר.

צורת הפתיחה: לאחר שבחרתם את סוג המקלחון, עליכם לבחור את צורת הפתיחה של דלתותיו. ישנם מקלחונים עם דלתות הזזה, מקלחונים עם דלת כנף אחת או שתי דלתות, מקלחונים עם פתיחת הרמוניקה (אקורדיון) ועוד. בחירת צורת הפתיחה היא גם שאלה של טעם אישי וגם שאלה של התנאים הפיזיים בחדר האמבטיה. זאת משום שלא בכל חדר אמבטיה יש את המקום או האפשרות להתקין מקלחון עם דלתות זכוכית בפתיחת כנף.

סוג הזכוכית: השלב הבא בבחירת מקלחונים הוא בחירת סוג הזכוכית. מקלחונים לא חייבים להיות מיוצרים מזכוכית שקופה. יש מקלחונים מזכוכית חלבית (זכוכית אטומה), מקלחונים מזכוכית צבעונית (ירקרק, כחלחל ועוד), מקלחונים המשלבים בין זכוכית חלבית לשקופה ועוד. כמו כן, ניתן לעצב את הזכוכית באופן אישי ולהטביע עליה צורות גיאומטריות, עיטורים או הדפסים אחרים בהתאם לטעמכם האישי. עיצוב שכזה מתבצע באמצעות טכניקת התזת חול על זכוכית.

אביזרי הפרזול: ולבסוף, כל שעליכם לעשות הוא לבחור את אביזרי הפרזול למקלחונים: ראשי דוש וברזים, ידיות האחיזה, מתקני האחסון לבקבוקים ולסבונים, הצירים המחברים בין דפנות הזכוכית של המקלחונים, מסילות ועוד.

לסיכום, אם גם אתם מעוניינים לחסוך במקום וגם ליהנות ממקלחת חווייתית ומהנה בכל יום, מקלחונים הם האפשרות העדיפה עבורכם, בין אם כתחליף לאמבטיה ובין אם בנוסף לה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI