דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר פתרונות הצללה
פתרונות הצללה
יעל בקר 06/04/11 |  צפיות: 3344

במזג האוויר הישראלי, המאופיין בימי שמש רבים, פתרונות הצללה הם אביזר הכרחי. ללא אמצעי שיגן עלינו מפני קרני השמש היוקדות, אנו נהיה חשופים לחום העז, לקרינה האולטרה-סגולית והמסוכנת של השמש ואפילו נסתכן בהתייבשות ובמכת חום. לכן, בכל מקום אליו נפנה נמצא פתרונות הצללה: בבית, בבתי עסק, במקומות בילוי, באתרי טיולים, קיט ונופש, בצבא ועוד.

בשוק ישנם שלל אמצעים ופתרונות הצללה. הם נבדלים זה מזה בחומרי הגלם מהם הם עשויים, באופן ובקלות ההתקנה שלהם, במידת הארעיות שלהם, במחירם ועוד. במאמר הבא תוכלו ללמוד על כמה מפתרונות ההצללה הנפוצים ביותר ועל שימושיהם השונים.

פתרונות הצללה קבועים – תנו לשמש לעלות, אבל לא עליכם!

פתרונות הצללה קבועים הם שם כולל שניתן לאמצעי הצללה שאי אפשר לכוון אותם, להסיר אותם או להזיז אותם ממקום למקום. פתרונות הצללה קבועים כשמם כן הם – הם קבועים ומקובעים אל הקרקע או אל הקיר. פתרונות ההצללה הנפוצים ביותר בקטגוריה זו הן פרגולות העץ ופרגולות האלומיניום.

יש אינספור דגמים וסגנונות של פרגולות (פרגולות רעפים, פרגולות סרגלי הצללה, פרגולות מעץ גושני ועוד), אך המשותף לכולן היא העובדה שהן קבועות ולא ניתן להזיזן או להסירן כשאין בהן צורך. אמנם יש פרגולות אלומיניום בעלות גג עם מנגנון חשמלי, המאפשר לשנות את דרגת ההצללה, אבל עדיין מדובר באמצעי הצללה קבוע.

בגלל חומרי הגלם היקרים מהם הם עשויים ובשל העבודה הרבה והמורכבת הדרושה לשם התקנתם, פתרונות הצללה קבועים הם גם יקרים יותר. זאת ועוד, כפתרון הצללה קבוע, רובם גם דורשים תחזוקה כדי לשמור על אורך חייהם. לכן, פתרונות הצללה קבועים לא מתאימים לכל אחד ובכל מקום.

פתרונות הצללה ארעיים – הצל שלי ואני יצאנו לדרך...

פתרונות הצללה ארעיים הם קטגוריה נוספת של אמצעי הצללה, שהמכנה המשותף לכולם הוא העובדה שניתן להזיזם, להורידם ולהעבירם ממקום למקום. תחת קטגוריה זו ניתן למצוא מגוון פתרונות הצללה: מרקיזות נפתחות, רשת צל, ברזנטים, סגירות חורף ועוד. את המרקיזות ניתן לפתוח כשיש צורך בהצללה, ולסגור כשאנו כן מעוניינים בקרני השמש. את סגירות החורף ניתן להסיר מחלקם החיצוני של בתי עסק כשהחורף מסתיים, ואת רשת הצל והברזנטים ניתן להעביר ממקום למקום בהתאם לצורך.

פתרונות הצללה ארעיים הם זולים יותר מכיוון שהם עשויים מחומרי גלם שאינם יקרים במיוחד: יריעות בד שמשונית, רשת צל וכדומה. את חלקם כל אחד מאיתנו יכול להתקין בעצמו, ואין לנו צורך בשירותיו של איש מקצוע מומחה, כך למשל כשמדובר בתליית ברזנט או רשת צל בין ארבע עמודים או עצים.

פרט למחירם הזול, פתרונות הצללה ארעיים גם מאפשרים לנו להוריד אותם כשאין לנו עוד צורך בהם, או להסירם ולקחת אותם איתנו ממקום למקום, כמו למשל בטיולים בשטח, באימונים צבאיים ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI