דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית רשלנות רפואית בהריון | קרע ברחם היולדת
רשלנות רפואית בהריון | קרע ברחם היולדת
Law Tip 07/08/11 |  צפיות: 3916

תקופת ההריון היא תקופה קסומה במסגרתה חווים בני הזוג יחד ולבד חוויות מרגשות ביותר. עם זאת, עד אשר לא חווים לידה, קשה עד מאוד להבין את הסיכונים הכרוכים בהליך זה וגודל האחריות המוטל הרופאים המטפלים והצוות המיילד.

 

תביעות רשלנות רפואית בהריון מוגשות השכם לבקרים לבתי המשפט השונים במדינתנו מנימוקים שונים, אשר חלקם למרבה הצער אף קשים לקריאה.

 

כך, ניתן לקרוא על פסקי דין רבים העוסקים בהליכים של תביעות רשלנות רפואית בהריון שהוגשו בשל מעקב לקוי (למשל, אי ביצוע בדיקות נחוצות כגון בדיקות גנטיות), אבחון לקוי (למשל, אי איבחון מחלות או מומים שניתן היה לאבחנם במסגרת הבדיקות השגרתיות הנעשות במהלך הריון (שקיפות, סקירת מערכות ועוד)).

 

באחד המקרים של רשלנות רפואית בהריון בהם נתקלנו לאחרונה בפסיקת בתי המשפט  ואשר אף עוררו דיונים רבים במסגרות שונות של פורום רשלנות רפואית נדונה סיפורה של אישה אשר הבהירה לצוות הרפואי כי טרם לידתה הנוכחית עברה לידה נוספת בניתוח קיסרי. המטופלת התעקשה כי גם הלידה הנוכחית תתבצע בניתוח קיסרי משום שכך נאמר לה. בפועל, התעלמו מרצונה ותוך כדי הלידה נמצא שתן בדמה, דבר שהעיד על סכנה למטופלת ולעובר והיא הובהלה לחדר הניתוח לביצוע ניתוח קיסרי. אלא, שההחלטה לבצע את הניתוח הקיסרי התקבלה באיחור והרחם שלה נקרע והוצע ממקומו.

 

השיקול שלא לבצע ניתוח קיסרי התברר כרשלני.

 

בית המשפט הוסיף וציין כי הצוות הרפואי אף הפר את עקרון ההסכמה מדעת שעה שלא התחשב ברצון המטופלת ולא הסביר לה את כל הסיכויים והסיכונים בהליך הלידה הרגיל.

 

לסיכומו של דבר, חשוב היה לנו להביא את הדוגמא על מנת להמחיש לכם אילו מקרים של רשלנות רפואית בהריון מגיעים לפתחם של בתי המשפט בישראל, וכי בכל מקרה ומקרה של נזק במהלך הלידה (לאם ו/או לעובר), חובה לגשת למשרדו של עורך דין רשלנות רפואית ולבחון את התנהלות הגורמים הרפואיים והאפשרות של הגשת תביעה.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Law Tip

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !



 


מאמרים נוספים מאת Law Tip
 
רשלנות רפואית הולדה בעוולה
התינוק נולד ללא אצבעות כף יד שמאל, מום שלא התגלה בבדיקות. למרות זאת בית המשפט קובע כי לא הייתה רשלנות רפואית. מדוע ? מה אתם חושבים ? עיינו בסקירה המלאה

הליכי מינוי אפוטרופוס
במאמר זה סקרנו עבורכם מידע משפטי אודות הליכי מינוי אפוטרופוס - כיצד ? מתי ? מה התנאים ? וכיו"ב נושאים הרלבנטיים למינוי.

רשלנות רפואית בהריון | קרע ברחם היולדת
האם בית חולים אשר מתעלם מעברה הרפואי של יולדת ובכלל זה היות העובדה כי בעבר ילדה בניתוח קיסרי מתרשל במילוי תפקידו ? זו השאלה אשר עמדה על הפרק במסגרת תביעת רשלנות רפואית בלידה אשר הגיעה לפתחו של בית המשפט ואשר תיסקר בכתבה הבאה אשר נערכה על ידי עורך דין רשלנות רפואית מצוות אתר LawTip.

פורום רשלנות רפואית - LawTip
פורום רשלנות רפואית מקצועי המנוהל על ידי עורכי דין רשלנות רפואית. ניתן לקבל במסגרת הפורום מענה משפטי ראשוני של עורך דין.

אובדן כושר עבודה - הטבות מס בגין תגמולי הביטוח
21/03/11 | ביטוח
אובדן כושר עבודה - סקירה של פסק דין שניתן על ידי בית המשפט העליון בנוגע להטבות מס עקב תביעות אובדן כושר עבודה.

התיישנות הזכות לתבוע תגמולי ביטוח עקב אובדן כושר עבודה זמני
17/12/10 | ביטוח
לא רבים יודעים, אך התיישנות תביעות ביטוח הינה קצרה למדי. על פי חוק חוזה הביטוח המועד להתיישנות תביעת ביטוח הינו 3 שנים ממועד מקרה הביטוח. יחד עם זאת, בפסיקה נקבע כי עילת התביעה על פי ביטוח אובדן כושר עבודה עשויה להתחדש כל חודש בחודשו. בכתבה דנן נדון בנושא התיישנות הזכות לתבוע תגמולי ביטוח עקב אובדן כושר עבודה זמני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI