דף הבית הודעות לעיתונות נופש ותיירות יורם קראוס ומוטי קרן חזרו מטיפוס לפסגת המקינלי
יורם קראוס ומוטי קרן חזרו מטיפוס לפסגת המקינלי
יורם קראוס 19/08/08 |  צפיות: 4005
מקינלי - הפסגה הגבוהה ביותר באלסקה Alaska McKinley
יורם קראוס
ומוטי קרן חזרו מטיפוס לפסגת המקינלי, 6,194 מטרים במסגרת המטרה להשלים את הטיפוס ל-7 הפסגות הגבוהות בעולם.
ההתחלה תמיד קשה – סיפורו של יורם קראוס ומוטי קרן
ההיסטוריה מספרת כי בהתערבות שנערכה ב-1,910 בבר בפיירבנקס, העיר השנייה בגודלה באלסקה, קיוו ארבעה מחפשי זהב להוכיח שאיש בעולם לא עלה על פסגת הר מקינלי ולהוכיח שאלסקאים יהיו הראשונים להיות שם.
 
בעקבות ההתערבות, יצאה המשלחת של ארבעת מחפשי זהב על גבי סוסים ומזחלת כלבים לעבר פסגת ההר. לאף אחד מהחברים במשלחת לא היה ניסיון בטיפוס הרים כל שהוא. במשך חמישה חודשים הם עשו דרך של כ-200 ק''מ ולבסוף רק שניים מתוכם הצליחו להעפיל לפסגתו הצפונית של ההר - רק 250 מטר מהפסגה הנכספת.
הר המקינלי שבאלסקה, הוא ההר הגבוהה ביותר באמריקה הצפונית ומגיע לגובה של 6,194 מטר. ההר מתאפיין בקור ובמזג אוויר קיצוניים במיוחד. מדידת השיא הצביעה על מינוס 73 מעלות. טיפוס על ההר טומן בחובו סיכון גובה מאוד ונחשב למסוכן ואכזרי. לאור גובהו ומיקומו הצפוני של ההר, רבים נוהגים לחלות במחלת גבהים בזמן שהם מנסים לטפס עליו.
החזון של מוטי קרן  ויורם קראוס
גם יורם קראוס ומוטי קרן יצאו עם מטרה - להגיע לפסגה.
הם תקעו כבר דגל בפסגת הקלימנג'רו שבאפריקה, המון-בלאן שבהרי האלפים וכמובן (למרות שהדבר ממש לא ברור מאליו) הם הצליחו להניף את דגל ישראל על פסגת המקינלי.
מטרתם: שבעת ההרים הגבוהים ביותר בשבעת היבשות.
בקהילת המטפסים קוראים לזה מסע 7 הפסגות.
המשלחת
באלסקה חברו יחד למשלחת בינלאומית של שישה מטפסים שניסו להגיע לפסגת ההר.
כמו המשלחת ההיא, גם כאן רק מחצית המשלחת הגיע לקצה במעלה הדרך.
בטמפרטורה ממוצעת של מינוס 30 מעלות צלזיוס עם 50 ק''ג ציוד, הצליחו קראוס וקרן לסיים את המסע ב-16 יום.
בעקבות הקושי הרב בהגעה למקום (זוכרים את הראשונים... הם הלכו 5 חודשים) נאלצו יורם קראוס ומוטי, כמו מטפסים רבים אחרים, להסתייע במטוס שיאפשר להם לקצר את הטווחים ולהגיע למרגלות ההר וגם לחזור מההר ללא צורך לחצות נחלים זורמים וללכת 250 ק''מ ברגל.
 
הקושי הפיסי
במשך המסע טיפסו יורם קראוס ומוטי קרן 8 שעות מידי יום. התנאים היו קשים הקור העז, השינה באוהל בטמפרטורות הקיצוניות, הפכו את אתגר הטיפוס לאתגר פיסי קשה. זאת כאשר כל שעת הליכה שרפו 800 קלוריות לערך, ובמנוחה הדופק נמצא בסביבות 100.
רק בשביל להסביר את הקושי: מדי שנה מנסים לטפס אל פסגת המקינלי יותר מאלף איש, רק כמחציתם מצליחים ועד כה נהרגו על המקינלי יותר מ-200 מטפסים שניסו להעפיל לפסגתו.
הקושי המנטלי
לצד הקושי הפיזי שאליו מורגלים קראוס וקרן, הקושי המנטאלי והסכנה העורבת בכל צעד ושעל הפכו את המסע למיוחד במינו. לאור התנאים הפיזיים יכולת קבלת ההחלטות מקבלת מימד שונה.
דרושה נחישות רבה, שיקול דעת ודיוק בעבודת הטיפוס.
הטיפוס הטכני הקשה במהלך הטיול עם ציוד במשקל 25 ק''ג על הגב ומזחלת שקושרה באופן קבוע אליהם, עד ליומיים לפני הפסגה עם משקל נוסף של 25 ק''ג, הביאו את משקל הציוד לכמעט 50 ק''ג למשך 16 יום (ממש מסכם מסלול - ע.א.).
  
יורם קראוס ומוטי קרן רגילים לצאת למסע של נחישות והתמדה שמלווה בהתמודדות עם קשיים פיזיים ומנטאליים. ההיכרות הרבה שלהם, האישית כאחים והמקצועית כעובדים יחד, אפשרה לכך שהמסע התאפיין בעבודת צוות כל העת, שכן הליכה היא משותפת וכל אחד מהם נדרש לעזר לאחר במידת הצורך. 
ומה עושים באוהל
לאחר ההגעה לנקודת העצירה בנו יורם ומוטי את המאהל. הקמת המאהל נמשכת כ- 2-3 (שעות וכוללת חפירה ובניית אוהלים בקור עז. לכל זאת נוסף המחסור בחמצן והעייפות. שכבר הם הרגישו שהגיעו למנוחה והנחלה בהקמת המאהל, נזכרו השניים כי לא אכלו ונדרשו להכנת ארוחת הערב והשתייה למשך הלילה ולמחרת. בגלל הקור העז בלילה, לא יצאו החברים משק השינה ולכן ''נתנו'' שתן בבקבוק כאשר בבוקר שפכו אותו בנקודת איסוף שתן שנבחרה במיוחד על מנת שלא תתערבב עם השלג שמפשירים למי שתייה. יורם קראוס, המנכל והבעלים של חברת ניהול הפרויקטים SMS, המשיך כל העת לשמור על קשר עם הארץ באמצעות הטלפון הלוויני ולהמשיך ולקרוא דואר אלקטרוני מקצה אלסקה.
יורם קראוס מסכם
''המסע המרתק, לארץ מרתקת, חשף בפנינו חבל ארץ מיוחד הגובל בקוטב, ועם הגעה לפסגה, כמו בכל מקום, אבל כאן במיוחד – הרגשנו על פסגת העולם.
אלסקה שנשמעת מיוחדת ומרגישה מיוחדת, הצליחה להוציא מאיתנו, גם בקור העז, חום עילאי וסיפוק שאין שני לו

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יורם קראוס


 


מאמרים נוספים מאת יורם קראוס
 
המדריך להוזלת עלויות הבנייה/ יורם קראוס
13/07/10 | נדל"ן
מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי, יורם קראוס, מגיש לכם מספר טיפים שיסייעו לכם להוזיל באופן משמעותי את עלויות הבנייה. הטיפים מיועדים לכל מי שנמצא לקראת שיפוץ או מתכנן בניה ומעוניין לחסוך בהוצאות. בעזרת הכלים שמגיש קראוס, יכולים תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים בתהליך הבנייה.

טיפוס הרים- עצות שחשוב להכיר
לפני שאתם יוצאים למסע טיפוס הרים, בעיקר אם אתם מטפסים מתחילים יש מספר דברים שחשוב לדעת יורם-קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי, קופץ קפיצה קטנה לחו"ל בכל רגע פנוי במטרה לכבוש הר אחר. כפי שניתן להבין יורם קראוס הוא מטפס הרים מנוסה ובעל ניסיון רב, במאמר זה הוא יחשוף בפניכם את העצות לטיפוס הרים שהכי חשוב להכיר.

בנייה ירוקה- יורם קראוס
07/04/10 | נדל"ן
בית ירוק הוא בית שמותאם לתנאי השטח שבו נבנה ולאקלים הסביבתי בו נמצא והוא בנוי מחומרים המתאימים למיקום ולסביבה בה נמצא. תקן הבנייה הירוקה בארצות הברית הוא מפורט ומחמיר יותר מהתקן הישראלי אשר פורסם על ידי מכון התקנים הישראלי. בארצות הברית קיימים תקנים שונים לבנייה ירוקה המאפשרים לכל המעוניין להחמיר ולהתקרב יותר לטבע, למצוא תקן מתאים. לפי תקני הבנייה הירוקה, סביבת הבנייה מכתיבה צרכים ואילוצים שונים ולכן בית שייבנה בצפון ארצות הברית, ייתן מענה לבעיות שונות מאלה עליהם יענו בתים שייבנו בנגב בישראל.

מסע שבע הפסגות- יורם קראוס
טיפוס הרים תפס תאוצה בשנים האחרונות ברחבי העולם. מידי שנה מגיעים להר האוורסט, הוא הגבוה בעולם, כ- 25,000 מטיילים. בדרך אל ההר נתקלים המטיילים בבתי מלון, חנויות מזכרות ומסעדות. מאות בודדות מתוך המטיילים הרבים מנסים לטפס עד לפסגת ההר שגובהו 8,848 מ'.

בונים בית – שלבים עיקריים בתהליך מאת יורם קראוס
11/03/10 | נדל"ן
תהליך בניית בית שונה מבית לבית, אך יש כמה דברים שכל מי שבונה חייב לעבור. יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, משרטט את הצמתים המשותפים בתהליך
גמרנו את התוכניות, קיבלנו את האישורים השונים לבניית הבית, עכשיו אפשר להתחיל לבנות. דבר ראשון, אומר יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי, הוא עניין בחירת הקבלן כי הרי הוא יהיה זה שבסופו של יום יבנה לנו את הבית ויתרגם את התוכניות שעל הנייר למלט, ברזל בלוקים ובטון.


דברים שכדאי לדעת על קבוצות רכישה- יורם קראוס
02/03/10 | נדל"ן
אם אתם שוקלים להצטרף לקבוצת רכישה, יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מגיש עבורכם צרור עצות וטיפים, שיסייעו לכם לכלכל את צעדיכם בחוכמה "מי שכבר היה פעם בסרט הזה של קבוצת רכישה, מכיר את הקטלוג המהודר המחולק לחברים הפוטנציאליים, הכולל בתוכו גם את תחשיב הכדאיות של רכישת הקרקע", מסביר יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים.

הכן ביתך לרעידת אדמה
28/12/09 | נדל"ן
בשנת 2005 החליטה הממשלה לאשר את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, המכונה גם תמ"א 38. יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים מגיש מורה נבוכים למבקשים לחזק את ביתם לקראת יום הדין

דברים שחשוב לדעת על קבוצות רכישה
16/12/09 | נדל"ן
יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מגיש לכם מורה נבוכים בטרנד החם של הנדל"ן בישראל – רכישה ובנייה דרך קבוצות רכישה. האם זה בכלל כדאי, למה יש לשים לב וממה חשוב להיזהר?

דברים שחשוב לדעת על קבוצות רכישה
14/12/09 | נדל"ן
יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מגיש לכם מורה נבוכים בטרנד החם של הנדל"ן בישראל – רכישה ובנייה דרך קבוצות רכישה. האם זה בכלל כדאי, למה יש לשים לב וממה חשוב להיזהר? כתבה שנייה בסדרה.

בנייה ירוקה בישראל – מתקדמים אבל לאט...
מאת: יורם קראוס
מאז התקבל התקן הישראלי לבנייה ירוקה - התקן הישראלי 5281 לבניינים ירוקים, אכן חלו כמה שינויים בכיוון הירוק בתחום הבנייה בישראל, אך עדיין מדובר רק בשינויים המסמנים כיוון ולא בשינויים בשטח, אומר יורם קראוס. עד כה, נכון לאמצע שנת 2009, קיבלו רק שלושה מבנים חדשים את תו התקן הישראלי לבנייה ירוקה. שלושה בלבד!

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI