דף הבית עסקים עסקים - אחר בנה ביתך
בנה ביתך
momo1 25/12/11 |  צפיות: 2533

פעם, לפני שהומצא מקצוע "קבלן בנייה", לפני חברות ענק בנו מגדלי ענק המאוכלסים באלפי אנשים, לבנות בית היה משימתו של הגבר במשפחה. בידיים מחוספסות, בגשם ובקור היא יוצר הזכר ושוקד על מלאכת הבנייה: את הקירות בנה מקרשים, את הדלת גילף במו ידיו ואת מלאכת איטום הגג למניעת רטיבות הקפיד לבצע בקפדנות יתרה. איטום גגות לא היה פשוט כמו היום, אך הזכר של פעם הצליח איכשהו להתגבר על כל מכשול בדרך לדירת החלומות. מה הוא רצה בסך הכול? מה שכל אחד ואחד רוצה היום, בית עם גינה, ילדים שלושה וגג בלי רטיבות בחודשי החורף. יותר מידי לדרוש?

גם את רומא לא בנו ביום אחד

מה הבעיה? לוקחים פטיש, מסמרים, כמה קרשים, תוך יום יומיים והבית עומד על תילו. איטום גגות זה עסק פשוט ואם לא מתעקשים על צבע מיוחד, כבר בסוף שבוע אפשר להיכנס לדירה. אז זהו, שלא! גם אז וגם היום, בניית בית היא מלאכה שדורשת עבודה רבה, אתגרים רבים וסכנות בטיחותיות של מעטות.

הכול מתחיל בסרטוט על נייר

איטום הגג הוא השלב הסופי בבניית הבית. ומה הוא השלב הראשון? כמו בכל תחום אחר, השלב הראשון מתבצע במוח יצירתי במיוחד שמסוגל לראות מבנה עומד על יסודותיו עוד לפני שאבן אחת הונחה. בעבר, לא היה "בית ספר לאדריכלות על שם מיליונר כזה או אחר". גם לא היו ספרים או מדריכים שהסבירו מה עושים בכל שלב. אז איך בכל זאת ידע כל אחד מאיפה מתחילים? כמו כל דבר אחר בתקופה ההיא, הכול עבר מאב לבן ומי שלא ידע פשוט אלתר. ככה זה כשאין מכון תקנים שיושב לך על הראש, החיים הפשוטים. ספרים לא היו בנמצא אמנם, אך ידע היה בשפע. תורות הבנייה בהם עושים שימוש כיום היו קיימות כבר אז. יתר על כן, חלקם הומצאו כבר בתקופה ההיא. יש הרואים בפירמידות במצרים כמבנים ארכיטקטוניים ממעלה ראשונה ולומדים מהם המון.

מהקרש למלט

גם בתחום חומרי הבנייה השתנתה התעשייה לבלי הכר. בתקופות עתיקות יותר נעשה שימוש בבוץ או בחומרים מוצקים אחרים לבנות מבנים. ישנם מקומות באפריקה שעד היום בונים בתים בשיטות אלו, והמבנים יציבים מאוד. את הבוץ החליף העץ שהפך להיות מאוד פופולארי באירופה בעיקר. מבנים רבים נבנו בעץ ולא, לא במטרה להשוות להם תחושה של כפריות. זה מה שהיה. עץ נחשב לחומר חזק וזמין בחלקים שונים של כדור הארץ. ניתן לעשות בו שימוש למטרות רבות. החיסרון הרציני של העץ הוא בעיקר העובדה שהוא דליק, ומסכן את יושביו. עובדה זו לא מנעה מרבים מתושבי העולם המודרני של אז לבנות את בתיהם מעץ

מאז ועד היום

כיום לבנות בית לבד, והכוונה היא לא בידיים אלא בשכירת שירותי קבלן באופן עצמאי, החשבת למותרות ושמורה לאמידים בלבד. האדם הממוצע ממש לא יכול להרשות לעצמו לעמוד בהוצאות הכבדות של בניית מבנה מאלף ועד תו בתכנונו וההוצאות משאירות את מרבית התחום בידיי קבלנים מנוסים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 momo1


 


מאמרים נוספים מאת momo1
 
הובלות בחג פורים
מי שמעוניין לעבור דירה, בדרך כלל רוצה לבצע את המהלך החשוב בקיץ. בחודשים יולי-אוגוסט הילדים בחופש מבית הספר ולא צריך להעביר אותם באמצע שנת הלימודים לבית ספר או לגן זר. גם לא צריך להתעסק בבוקר עם הסעות לגן או לבית הספר

יתרונותיו של האלומיניום
עבודות אלומיניום הן נפוצות ביותר וללא ספק בהחלט ניתן לכנות את העידן שבו אנו חיים "תקופת האלומיניום", ובכך להמשיך את חולקת ההיסטוריה בהתאם לחומר שבו בני האדם בעיקר משתמשים.

מזגנים – כיצד בוחרים?
היום, מזגנים משמשים אותנו ללא הרף הן בעונת החורף והן בעונת הקיץ. בקיץ אנו משתמשים בהם לצורכי קירור החלל בו אנו נמצאים, ובחורף – לחימומו. אין ספק שזו דרך מאוד מהירה להגיע לטמפרטורה הרצויה בחלל, ולכן אנשים רבים משתמשים בה

ביובית, פינוי פסולת
אין ספק שנושא של ביוב יכול להיות מאוד לא נעים כאשר אין כוח אדם מקצועי שבכל רגע נתון יכול לפתור כל תקלה במערכת האינסטלציה של הבית, עסק או דברים מורכבים יותר כגון תחזוקה של תעלות ביוב בערים שעליהם אחראיות העיריות השונות.

ביובית, פינוי פסולת
אין ספק שנושא של ביוב יכול להיות מאוד לא נעים כאשר אין כוח אדם מקצועי שבכל רגע נתון יכול לפתור כל תקלה במערכת האינסטלציה של הבית, עסק או דברים מורכבים יותר כגון תחזוקה של תעלות ביוב בערים שעליהם אחראיות העיריות השונות.

ציוד מקצועי למטבח, ציוד למסעדות
מאחורי מסעדה גדולה ואיכותית יש אדריכל אשר עוזר לתכנן את הפרויקט ואת העיצוב, חלק חשוב מאוד של תחילת התהליך בו עושים את ההחלטות של עיצוב ומבנה המסעדה כולל בחירה של ציוד למסעדות.

איטום גגות
בתקופות בהם יורדים גשמים ישנה חשיבות רבה לנושא של איטום גגות. אין ספק שבתים ישנים נפגעים מאוד מהמים. כל בעל בית ישן או וועד הבית בבניין ישן חייב להזמין מומחה לאיטום אשר יכול לבצע אנליזה ובדיקה קפדנית של הגג וקירות הבניין לפני שהמים יכנסו לסדקים של המבנה ויגרמו לתופעה בלתי נסבלת של רטיבות הקירות.

יתרונותיהן של משאבות מים
משאבות מים כשמם כן הן – מכונות המיועדות לשאיבה של מים (או כול נוזל אחר) באמצעות פעולת יניקה. ממש כמו ששואב האבק הוא מכונה ששואבת אבק במעין פעולת יניקה, באופן דומה כך פועלות משאבות מים.

שיטות בטוחות להובלת רהיטים
כשמבצעים הובלה של דירה או של משרד, אחד הדברים שממנו אנשים רבים חוששים הוא הובלת הרהיטים. תמיד פוחדים שמא הריהוט יפגע, יישרט או ישבר, שהמובילים לא יצליחו להכניס את הריהוט למעלית או שלא יצליחו לעבור איתם בחדר המדרגות וכדומה.

מיחזור זה כל הסיפור
המחזור הפך להיות חלק מחיינו ומי שעדין לא אימץ אותו אז הגיע הזמן להתחיל למחזר. למחזור יש חשיבות עליונה, בתקופה שלנו אנו מייצרים המון פסולת שניתן להפוך אותה לתת לה הזדמנות שנייה כמוצר ממוחזר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI