דף הבית רפואה ובריאות פיזיולוגייה עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק
אלישבע הניג 21/11/08 |  צפיות: 3457

עיסוי רקמות עמוק ו- CRT

עיסוי רקמות עמוק פועל על הרבדים העמוקים של מערכת השרירים ומטפל בבעיות כרוניות ופתולוגיות. הטכניקות הטיפוליות של עיסוי רקמות עמוק כוללות טריגר פוינט, אקטיבציה, הנעת מפרקים, מתיחות ו-pnf  בנוסף למכשירים כמו מערכת אלקטרודות ((tens ואחרות.

הטיפול הקרוי עיסוי רקמות עמוק מיועד לאנשים הזקוקים למגע חזק ואינטנסיבי,  לסובלים מבעיות שרירים, או לאנשים שאינם מבצעים מתיחות שרירים דרך קבע. עיסוי רקמות עמוק מתמקד בשחרור שרירים התפוסים באופן כרוני ומטרתו לשפר מגבלות תנועה ויציבה נכונה. לפיכך, מתאים עיסוי רקמות עמוק לספורטאים, ולמי שאינו עוסק בספורט דרך קבע.

עיסוי רקמות עמוק  מתמקד באזורים ספציפיים, והשילובים המומלצים בעת עיסוי רקמות עמוק הם:

•     עיסוי רקמות עמוק גב תחתון - כולל את אזור הגב כולו, אזור האגן והרגל האחורית.

•    עיסוי רקמות עמוק גב עליון - עבודה על שרירי  הרומבואידים: השכמות, הצוואר והידיים.

•     עיסוי רקמות עמוק ראש - עיסוי גולגולת, צוואר ופנים.

•     עיסוי רקמות עמוק ידיים - עיסוי בכף היד והאצבעות, זרוע ואמה, עבודה על המפרקים. בדרך כלל משולב טיפול בידיים עם טיפול בצוואר ובשכמות.

•     עיסוי רקמות עמוק רגליים - עיסוי כף הרגל והאצבעות, אזורי השוק והירך משני צדי הרגל ועד לאזור האגן . [ למען הסר כל ספק - הטיפול תוך הקפדה יתרה על שמירת צניעותו של המטופל/ת !!! ]

•     עיסוי רקמות עמוק על שרירי החזה - [pectoralis] והצלעות לעבודה על בעיות נשימה ואסטמה.

•     עיסוי רקמות עמוק לעבודה על מרידיאנים וצ'קרות - הערוצים לאיזון אנרגטי.

לטיפול בשיטת עיסוי רקמות עמוק יש אפקט מצטבר, ולכן מומלץ על סדרת טיפולים ולא על טיפול בודד.

עיסוי רקמות עמוק מאיץ תהליכי החלמה בעקבות פציעות, שרירים תפוסים וניתוחים, מקל על כאבי גב, צוואר, סיאטיקה, רגליים וידיים, ועל בעיות במערכת הנשימה, מערכת העיכול, מערכת הדם והלימפה. עם זאת, אין עיסוי רקמות עמוק מומלץ לנשים בהריון, או לאנשים בתקופת ההחלמה הראשונה לאחר ניתוחים. בכל מקרה, יש  לעבור תשאול רפואי לפני קבלת עיסוי רקמות עמוק, ויש פעמים שהמטופל יידרש גם להיוועץ ברופאו.

עיסוי רקמות עמוק מתבצע כשהמטופל מכוסה בסדין, תוך שמירה על צניעותו, וללא מגע או פורקן מיני.

טיפול עיסוי רקמות עמוק כ- 60 דקות.

Cranio Reflection Technique - YO-CRT - רפלקסולוגיה דרך הקרקפת, הינה שיטה חדשנית לטיפול לאיזון רגישויות, כאבים וחוסר תפקוד מערכתי נפשי-פיזי שפיתח דר' יוסי ראובן. זוהי שיטה טיפולית משולבת וייחודית המבוססת על האוסטאופתיה הקרניאלית (טיפול דרך עצמות הגולגולת) ומכוונת אל המוחות השונים והמערכות הרבות בגוף האדם, תוך ניסיון לאזן ביניהם.

הטכניקה מיושמת בנוחות, תוך מגע בקרקפת, בישיבה או בשכיבה. אזורי התגובה במוח מושפעים ומשפיעים בתגובה ישירה, ומערכות העצבים, הדם והלימפה מגיבות בצורה מיידית למגע. שילוב השיטה עם עיסוי רקמות עמוק מומלץ ויעיל.

אלישבע הניג

מטפלת בכירה

טיפולי IPEC, CRT, אירידולוגיה, אבחון אירידולוגי ועיסוי רפואי


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלישבע הניג

אלישבע הניג עיסוי רפואי (ללא אופי מיני) אבחון אירידולוגי בן גוריון 254, גבעתיים 03-7322668, 054-4657977 www.elisheva.co.il

http://www.facebook.com/ehenig                            

http://www.youtube.com/results?search_query=elishevahenig&aq=f



 


מאמרים נוספים מאת אלישבע הניג
 
למה להאמין?
על ההבדל בין אבחון אירידולוגי ואבחונים אחרים

אירידיולוגיה - שאלות שכיחות
ככל שהאירידולוגיה חודרת יותר לתודעת הציבור, כך חוזרות ועולות שאלות קבועות. אף כי אנשים מתחילים לגלות עניין יותר ויותר באירידולוגיה, תמיד יבקשו לברר וממקור ראשון את מה שאינם בטוחים בו עדיין.

אירידיולוגיה, רפואת עיניים ומה שביניהם
אירידולוגיה עוסקת אמנם בעין, אבל טעות היא לחשוב אירידיולוגיה היא רפואת עיניים, ושכל אירידולוג הוא מרפא עיניים, או כל רופא עיניים הוא אירידיולוג. ההתבוננות בעין, היא הדבר המשותף לשני בעלי המקצוע – גם הרופא וגם האירידולוג, אך הממצאים שכל אחד ימצא הם אחרים.

מה קשור כאב ראש אל אבחון אירידולוגי
רבות כבר דובר על סוגים שונים של כאבי ראש ומיגרנות. רבים ניסו שיטות טיפול שונות, עברו בדיקות מבדיקות שונות, ונשארו עם הכאב המטריד. דבר אחד לא ידעו הסובלים: הפתרון למגוון כאבי ראש ניתן למצוא בתהליך הקרוי אבחון אירידולוגי.

זיהוי מחלות כרוניות על ידי אבחון אירידולוגי
01/03/10 | מחלות לב
מי בינינו, ובמיוחד מי שיש לו יסוד גנטי לדבר, אינו מעוניין לדעת על מחלות כרוניות או ממאירות? בלב מי לא מקנן הפחד שמא הוא נושא חלילה מחלה כרונית שהיית קרוב לודאי למי מהוריו?

עיסוי רקמות לספורטאים, ומה עם כל השאר?
01/06/09 | אימונים
מניסיון לימודיי ועבודתי בשטח, אני יכולה לומר שישנם עוד סוגים נוספים של עיסוי מלבד עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק ו- עיסוי ספורטאים. למה אם כן שלא נשאל את השאלה גם לגבי העיסויים האחרים?

עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק פועל על הרבדים העמוקים של מערכת השרירים ומטפל בבעיות כרוניות ופתולוגיות. הטכניקות הטיפוליות של עיסוי רקמות עמוק כוללות טריגר פוינט, אקטיבציה, הנעת מפרקים, מתיחות ו-pnf בנוסף למכשירים כמו מערכת אלקטרודות ((tens ואחרות.

עיסוי ספורטאים
המושג עיסוי ספורטאים מתייחס למהות מיוחדת של עיסוי רפואי שעושים בה שימוש לפני, במהלך ואחרי פעילות אתלטית. כל זאת כדי להביא ספורטאים ליכולת ביצוע ספורטיבית מרבית על ידי הפגת עייפותו, הרגעה והפחתת נפיחויות ושרירים מתוחים, לשפר את הגמישות ולמנוע פציעות. קיימים ממצאים היסטוריים המעידים שגם לפני 3000 שנה, עיסוי ספורטאים היה בשימוש בתרבויות שונות.

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי
אירידולוגיה היא מדע העוסק בזיהוי חולשות אברי הגוף על ידי אבחון כפי שמשתקפים על פי מקומם בגלגל העין. קרבת העין למוח ולמרכזי העצבים הרבים השולטים בו, עוזרים למפות את אברי הגוף השונים, לזהות בהם חולשות גנטיות או נרכשות, העלולות להביא לתחלואים ומחלות אם לא ישמור האדם על בריאותו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI