דף הבית ספורט וכושר גופני אימונים עיסוי רקמות לספורטאים, ומה עם כל השאר?
עיסוי רקמות לספורטאים, ומה עם כל השאר?
אלישבע הניג 01/06/09 |  צפיות: 3474

מדי פעם פונים אליי אנשים עם אותה השאלה: "מה ההבדל בין עיסוי שבדי לבין עיסוי רקמות עמוק לבין עיסוי ספורטאים? למי מתאים כל סוג? ואיך את יודעת איזה סוג להתאים לכל אחד"?

 

מניסיון לימודיי ועבודתי בשטח, אני יכולה לומר שישנם עוד סוגים נוספים של עיסוי מלבד עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק ו- עיסוי ספורטאים. למה אם כן שלא נשאל את השאלה גם לגבי העיסויים האחרים?

 

כמטפלת - אני יכולה לומר שגם עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי הספורטאים ושאר השיטות (כמו שיאצו) המוכרות יותר או פחות משיגות למעשה את אותה מטרה: עבודה על מערכות בגוף: שריר, לימפה, דם עצבים ועוד, תוך נגיעה בערוצי אנרגיה ופתיחת חסימות, המעניקות את התחושה של רוגע, גם מבחינת תחושת ההקלה בכאב כזה או אחר.

 

בעבר, עת למדתי, אמרו לי שכל התנועות בשעת עיסוי מבוססות על התנועות הבסיסיות של העיסוי השבדי. ואכן כך הוא הדבר. אם לא תדע את כיווני השריר, את נקודות המוצא והסיום שלו, את הקשר שלו לאיבר כזה או אחר – לא תוכל להשתמש בשום טכניקת עיסוי.

 

ובכל זאת- מה מבדיל בין הדברים?

 

עיסוי שבדי הוא עיסוי רך ועדין יותר בתנועות המטפל ובאופן מגעו בגוף המטופל. בדרך כלל מלווה במריחת שמנים שונים, לעיתים גם שמנים ארומאטיים, שמנים חמים וכדומה. זה עיסוי קליל ומרגיע והמטופל מאוד נינוח במהלכו. זה אחד מן העיסויים שמתאימים גם כטיפולי ספא. אינו עוסק באופן מהותי בבעיה כמו פריצת דיסק או כל בעיה אורתופדית אחרת. כחלק מפנק לעיסוי השבדי ניתן להוסיף גם טיפול באבנים חמות, עיסוי קרקפתי עדין ועוד.

 

עיסוי רקמות עמוק ועיסוי ספורטאים מבוססים אמנם על התנועות הבסיסיות של העיסוי השבדי, אך המגע הוא יותר אינטנסיבי וחודר לשכבות ולרבדים העמוקים יותר של השריר.

ברב המקרים- הטיפול הוא מקומי ומתייחס לאיבר או רקמה מסוימים, ולא לכל הגוף בטיפול אחד. עבודת המטפל איטית וממוקדת, ונדרשת ממנו שימת לב מירבית גם לתגובות המיידיות של המטופל.

 

הן בעיסוי רקמות עמוק והן בעיסוי ספורטאים משתמש המעסה לפעמים בשילוב של טכניקות חימום, מתיחות, ומניפולציות (בתנאי שהוא מיומן ויודע איך לעשות זאת!) כמו גם בעזרים המצויים בידו כולל מערכות TENS (אלקטרודות) – לייעול עבודתו.

 

בעוד שבעיסוי השבדי משתמש המטפל כאמור בשמנים, הרי שלא בהכרח כל טיפול ברקמות עמוק או בספורטאים מחייב זאת, וניתן לעבוד גם בדרכים אחרות. אחת השיטות היותר טובות שאני מכירה ומשתמשת בה היא שיטת yo-crt. לפיכך, עיסוי רקמות עמוק ועיסוי ספורטאים אינם עיסויים המתאימים לספא, ונעשים בקליניקות השונות על מיטת המטפל.

 

מן האמור לעיל מתקבלת גם התשובה לשאלה בפתח דבריי: העיסוי השבדי מתאים לכל אחד כולל ילדים וקשישים, ואילו עיסוי רקמות עמוק או עיסוי ספורטאים מתאים לאוכלוסיה מסוימת בלבד.

 

בקליניקה שלי, אתם יכולים לחוות את כל האמור לעיל, ולהתנסות גם בשיטת yo-crt .

בינתיים, תיהנו ממה שאתם עושים או בוחרים בו, והעיקר כמו שאומרים: בבריאות ולבריאות.

 

 

 

אלישבע הניג,

מטפלת בכירה: טיפולי IPEC , אירידולוגיה ואבחון אירידולוגי, עיסוי רפואי, עיסוי ספורטאים, עיסוי רקמות

Rcp-mi-11367


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלישבע הניג

אלישבע הניג עיסוי רפואי (ללא אופי מיני) אבחון אירידולוגי בן גוריון 254, גבעתיים 03-7322668, 054-4657977 www.elisheva.co.il

http://www.facebook.com/ehenig                            

http://www.youtube.com/results?search_query=elishevahenig&aq=f



 


מאמרים נוספים מאת אלישבע הניג
 
למה להאמין?
על ההבדל בין אבחון אירידולוגי ואבחונים אחרים

אירידיולוגיה - שאלות שכיחות
ככל שהאירידולוגיה חודרת יותר לתודעת הציבור, כך חוזרות ועולות שאלות קבועות. אף כי אנשים מתחילים לגלות עניין יותר ויותר באירידולוגיה, תמיד יבקשו לברר וממקור ראשון את מה שאינם בטוחים בו עדיין.

אירידיולוגיה, רפואת עיניים ומה שביניהם
אירידולוגיה עוסקת אמנם בעין, אבל טעות היא לחשוב אירידיולוגיה היא רפואת עיניים, ושכל אירידולוג הוא מרפא עיניים, או כל רופא עיניים הוא אירידיולוג. ההתבוננות בעין, היא הדבר המשותף לשני בעלי המקצוע – גם הרופא וגם האירידולוג, אך הממצאים שכל אחד ימצא הם אחרים.

מה קשור כאב ראש אל אבחון אירידולוגי
רבות כבר דובר על סוגים שונים של כאבי ראש ומיגרנות. רבים ניסו שיטות טיפול שונות, עברו בדיקות מבדיקות שונות, ונשארו עם הכאב המטריד. דבר אחד לא ידעו הסובלים: הפתרון למגוון כאבי ראש ניתן למצוא בתהליך הקרוי אבחון אירידולוגי.

זיהוי מחלות כרוניות על ידי אבחון אירידולוגי
01/03/10 | מחלות לב
מי בינינו, ובמיוחד מי שיש לו יסוד גנטי לדבר, אינו מעוניין לדעת על מחלות כרוניות או ממאירות? בלב מי לא מקנן הפחד שמא הוא נושא חלילה מחלה כרונית שהיית קרוב לודאי למי מהוריו?

עיסוי רקמות לספורטאים, ומה עם כל השאר?
01/06/09 | אימונים
מניסיון לימודיי ועבודתי בשטח, אני יכולה לומר שישנם עוד סוגים נוספים של עיסוי מלבד עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק ו- עיסוי ספורטאים. למה אם כן שלא נשאל את השאלה גם לגבי העיסויים האחרים?

עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק פועל על הרבדים העמוקים של מערכת השרירים ומטפל בבעיות כרוניות ופתולוגיות. הטכניקות הטיפוליות של עיסוי רקמות עמוק כוללות טריגר פוינט, אקטיבציה, הנעת מפרקים, מתיחות ו-pnf בנוסף למכשירים כמו מערכת אלקטרודות ((tens ואחרות.

עיסוי ספורטאים
המושג עיסוי ספורטאים מתייחס למהות מיוחדת של עיסוי רפואי שעושים בה שימוש לפני, במהלך ואחרי פעילות אתלטית. כל זאת כדי להביא ספורטאים ליכולת ביצוע ספורטיבית מרבית על ידי הפגת עייפותו, הרגעה והפחתת נפיחויות ושרירים מתוחים, לשפר את הגמישות ולמנוע פציעות. קיימים ממצאים היסטוריים המעידים שגם לפני 3000 שנה, עיסוי ספורטאים היה בשימוש בתרבויות שונות.

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי
אירידולוגיה היא מדע העוסק בזיהוי חולשות אברי הגוף על ידי אבחון כפי שמשתקפים על פי מקומם בגלגל העין. קרבת העין למוח ולמרכזי העצבים הרבים השולטים בו, עוזרים למפות את אברי הגוף השונים, לזהות בהם חולשות גנטיות או נרכשות, העלולות להביא לתחלואים ומחלות אם לא ישמור האדם על בריאותו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI