דף הבית עסקים יחסי ציבור כשלונם של יח"צני ההייטק – עינת מירון
כשלונם של יח"צני ההייטק – עינת מירון
עינת מירון 14/12/08 |  צפיות: 3130

הבחירות הממוחשבות לפריימריז בליכוד ובעבודה הביאו את חברות ה-IT לקדמת הבמה. לעמודי החדשות. אותם שמות שהיו מוכרים רק לכמה עשרות אלפי עובדי היי-טק, ספקי שירותים חיצוניים, ולתא עיתונאים מצומצם, דוברו וסוקרו בהרחבה בפיהם של כתבים מדיניים, פוליטיים. נחשפו בעמודי החדשות ובלב הפריים טיים הטלוויזיוני.

 

אותן חברות שבימים כתיקונם עושות מאמצים גדולים מאוד להשיג את תשומת ליבו של הציבור הרחב בהשקעה גדולה של עשרות מיליוני שקלים בחסויות גדולות על אירועי ספורט, תרומה לקהילה, אירועי תרבות ועוד קיבלו על מגש של כסף את ההזדמנות. ופישלו בה.

 

ואולי בעצם הם לא בדיוק אשמים. הרי מלבד כסף רב שהם משקיעים בחשיפה שלהם, הם גם משלמים ממון רב למשרדי יחסי הציבור והדוברים שלהם. אנשי יחסי הציבור והדוברים אמורים להעביר את המסרים העסקיים של החברה באופן המיטבי. אם בשורה התחתונה, הביקורת הקשה מתמקדת בכישלונן של אותן חברות, האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית אליהם. לא לטכנולוגיה.

 

הטכנולוגיה היא לא אויב. המלעיזים כנגדה, רצוי שיסתכלו סביבם ויבינו שאורח החיים המודרני לא יכול להתקיים ללא טכנולוגיה. לצעוק חמאס כנגד רעיון בחירות ממוחשבות ארציות זו טעות קשה, ומספיק להיזכר בשעות הרבות של הפטפטת הטלוויזיונית בהמתנה לתוצאות אמת ראשונות, כדי להבין שאנחנו חייבים לאמץ אותו וכמה שיותר מוקדם.

 

כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.

 

אתם חייבים לבצע פניה מסודרת לתא הכתבים הפוליטיים. לדבר, גם אם לראשונה, עם רביב דרוקר, רינה מצליח, עמית סגל ויתר הקולגות שלהם ולהסביר להם טכנולוגיה מהי.

 

הם מכירים "גוש חוסם", "דילים", "אינטרסים", "מקור בכיר בממשלה". הם לא מכירים את המילים "ממשק". הם לא יודעים מה ההבדל בין "ראוטר" ל"מודם". אין להם מושג מה המשמעות של "רשת אלחוטית" או "רשת סלולארית". וכשאין מושג, גם אצל אותם כתבים בכירים, אינטליגנטים, רהוטים ובעלי ידע כללי נרחב, יהיו טעויות. גסות. מביכות. ועוד לא אמרתי מילה על ההיסטריה והפחד מהטכנולוגיה ועל הנזק התדמיתי לחברות האלה ודומות להן.

 

זו ההזדמנות שלכם לקחת את הלקוחות שלכם צעד קדימה. להצדיק את הריטיינר. למנף את החשיפה התקשורתית העצומה שמופנית לכיוונכם לתועלתכם, לתועלת הלקוח שלכם.

 

תמונה של ביבי מאחורי פרגוד כשלוגו החברה המבצעת ממוקם גבוה, מתוך חשיבה שייקלט ע"י המצלמות, לא אומרת כלום לציבור אם אף אחד לא מסביר לו מה בעצם נעשה.

 

זו ההזדמנות שלכם, במיוחד עכשיו כשההייטק הישראלי נמצא על הגריל, להסביר לציבור, איתו אתם אמורים לנהל יחסי הסברה, באמצעות תא עיתונאים חדש שלא ידע את פרעה, מה זה הייטק . מה זה IT ולקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה מדיון אחד ועקבי על רמות השכר שבו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עינת מירון

מירון תקשורת משווקת - http://www.meyron-mc.com/



 


מאמרים נוספים מאת עינת מירון
 
בית מנומס ואידילי לא מביא 40 אחוזי רייטינג
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל

לראשונה קמפיין פרסום דיגיטלי המנוהל בהתאם להתנהגות הגולשים
Acuvue מותג עדשות המגע מבית ג'ונסון&ג'ונסון מגיש, קמפיין פרסומי באמצעות דאבלקליק, מבית גוגל הקמפיין כולל 23 סרטוני וידיאו שחשיפתם מבוקרת ומנוהלת בכלים טכנולוגיים מתקדמים

המרוץ לגולן
נהוג ומקובל להתחיל פעילות יחסי ציבור כחודשיים-שלושה לפני תאריך ההשקה הרשמי. אז למה גולן טלקום בוחרת בבליץ תקשורתי חצי שנה לפני תחילת הפעילות שלה?

ריאליטי או Apple?
יכולה להבין ולהודות לאפל על שפישטה את הטכנולוגיה, הנגישה אותה וגם פתחה שוק שלם של בעלי מקצועות חדשים, אבל אף פעם לא הבנתי את ההסכמה שבשתיקה לגישה השיווקית שלה. את הורדת הראש וקבלת כל התכתיבים שלא ניתנים לערעור, המחירים של כל כפתור וכבל, החפיפניקיות ב-QA.

מבחן שליט
הזדמנות פז עבור התקשורת לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו

שיעור חינם בניהול משברים
ניהול משברים הוא דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי לנטרל את הביקורת – שקיפות ואחריות.

בקשת פירוק לחברת אושידה בעמ
17 כלות כנראה לא יקבלו את שמלות הכלה שלהן; החוב של החברה לעובדות מוערך בכחצי מיליון ש"ח

פורקס פלייס תובעת חצי מיליון ש"ח מסוחר מט"ח שהונה את בית המשפט והשיג במרמה צו עיקול כנגדה
בכתב התביעה שכנגד מתייחסת פורקס פלייס לפסיקתו של רשם בית המשפט חגי ברנר שהסיר את צו העיקול שנפסק לחובתה ולבחירת המילים בהן השתמש "מעוררת על פניה קשיים במישור המהימנות" ומבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצויים מוגדלים.

פורקס פלייס לבית המשפט: "מאג'ד שייך בודה סיפורים ומנסה להעביר על שכמה של החברה את הפסדיו הכשרים"
החברה מגיבה בכתב תביעה באורך 40 עמודים מנומקים ורווי הוכחות כי תביעתו וצו העיקול שהשיג התובע התבססו על שקרים, רמאויות ומניפולציה על בית המשפט

בית דין רבני שדן בתביעת השתתפות בהפסדים לאור קבלת שטר היתר עסקא פסק כי שטר שכזה אינו מחייב
בדיון, בהשתתפות הדיינים הרב יהודה סילמן, הרב ישראל רוזנברג והרב יעקב פרבשטיין נקבע כי יש ספק אם שטר היתר העסקא אכן מחייב ולכן אין אחד מהצדדים רשאי לתבוע כספים בגין רווחים או הפסדים. עוד קבע בית הדין הרבני כי גם אם השטר תקף ומחייב אין התובע יכול לתבוע בגינו הפסדים ולכן בית הדין בכלל לא אמור לפסוק בנושא. בהחלטה זו ביטל בית הדין הרבני את תביעתו של הרב מנחם סופר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI