דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר הכל על דרמטיטיס
הכל על דרמטיטיס
מיכל ז 12/07/12 |  צפיות: 2312

למי שעדיין לא שמע על המחלה, דרמטיטיס של העור הוא דלקת עור אלרגית, והוא גם מכונה בשם "אסתמה של העור". מחלת עור זו מלווה בגרד עז, שבעקבותיו יש פריחה אדומה וכתמים על העור. היא מופיעה בעיקר אצל תינוקות, אבל לאורך השנים היא ממשירה בדרגות חומרה אחרות.

דרמטיטיס של העור מוגדרת כמחלה כרונית, והיא גורמת לפגיעה באיכות החיים. אומנם זה נדיר, אבל גם אם מעולם לא סבלתם מהבעיה, היא עלולה לתקוף אתכם בפעם הראשונה בגיל מבוגר, ויכול להיות שאתם לא יודעים שזו הבעיה שלכם.

אם אתם סובלים מהתופעות שציינו קודם לכן, לא בטוח שיש לכם דרמטיטיס של העור אבל חשוב שתיבדקו אצל רופא כדי לאשש או לבטל את הסיכוי שבזה מדובר. אחרי האבחון, תוכלו לנקוט בכמה שיטות לטפל בפריחה ובכתמים שנוצרו וגם תצטרכו לעשות שינויים מסוימים בהרגלים שלכם כדי למנוע הופעה חוזרת של הבעיה.

דרמטיטיס יכול להתפרץ כתוצאה מעישון, שכן חשיפה לעשן, ובמיוחד לעשן הסיגריות, היא זרז לתופעה. אם כן, במידה ואתם מעשנים, הפסקת עישון יכולה לעזור לכם. המחלה יכולה להיגרם גם כתוצאה מגירוי אלרגי מבדים, אבקני פרחים, מוצרים קוסמטיים, אבק ועוד. אם ידוע לכם על אלרגיה לחומר מסוים, הימנעו ממנו כמה שאפשר.

דרמטיטיס נגרם גם כתוצאה מתגובת יתר של מערכת החיסון, ובמקרה זה, אתם צריכים לטפל בה. אפשר לטפל במערכת החיסון והן בתסמינים של הדרמטיטיס על ידי טיפול בחדרי מלח- שיטה טבעית ובטוחה שמתחילה לתפוס תאוצה.

אם אין לכם בעיה אלרגית כלשהי, והכל נוצר כתוצאה משימוש במוצרים קוסמטיים, כנראה שכדאי לכם לעבור למוצרי קוסמטיקה טבעיים. מוצרים שמבוססים אך ורק על חומרים טבעיים, שאין לכם אלרגיה אליהם, לא אמורים להזיק לעור שלכם, כיוון שהם לא מכילים חומרים כימיים, והעור שלכם מקבל רק דברים מהטבע שטובים לו.

דרמטיטיס הוא תופעה שפוגעת בחלק קטן מהאוכלוסייה, ויש לכך קשר גנטי. תחום הרפואה מנסה למצוא את הגן שגורם לתופעה הזו, אבל עדיין לא הצליחו לגלות אותו, כך שלא תוכלו לדעת מראש אם יש לכם סיכוי לפתח את התגובה האלרגית של העור או לא. על כן, כדי למנוע תופעות לא רצויות, כדאי שכל אחד מכם פשוט ינהל אורח חיים בריא יותר, שכולל הימנעות מחומרים שעלולים לפתח גירוי, הפסקת עישון וכדומה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI