דף הבית עסקים ייעוץ עסקי סוגים של יעוץ עסקי
סוגים של יעוץ עסקי
אירה פינסקר 04/08/12 |  צפיות: 2910

יעוץ עסקי הוא אחד הכלים השימושיים ביותר של בעלי עסקים. בכל נקודת מפנה או בכל מצב של קצב צמיחה בלתי מספק, בכל יוזמה חדשה שדורשת השקעות ויש בה סיכונים, מומלץ לפנות ליעוץ עסקי מקצועי לקבלת  הדרכה והכוונה. בצורה כזאת ניתן למנוע טעויות רבות, אשר לעתים עשויות להיות בעלות השלכות מרחיקות לכת על תפקודו של העסק.

קיימים מספר סוגים עיקריים של יעוץ עסקי, בהתאם לסוג הנושאים או הבעיות הבאות לכדי פתרון. הסוג הראשון הוא יעוץ עסקי אסטרטגי. במסגרתו של יעוץ כזה מנותח לעומק שוק חומרי הגלם והמוצר הסופי, מצבם של המתחרים, אופן הייצור והצריכה, ההתפתחות הטכנולוגית בתחום וכדומה. על בסיס הניתוח הזה ובעזרת מודלים שונים המקובלים בעולם הניהול והעסקים נבנה מודל עסקי יעיל, ומחושבים הצעדים העסקיים הנדרשים.

סוג נוסף של יעוץ עסקי הוא יעוץ בתחום השיווק. במהלכו של היעוץ מתגבשת האסטרטגיה השיווקית של העסק, נבנית תוכנית השיווק ומפותחת המערכת השיווקית של העסק ככלי שליטה בהתנהגות צרכנית של לקוחות קיימים ופוטנציאליים.

עוד סוג נפוץ של יעוץ עסקי הוא יעוץ ארגוני. במסגרת יעוץ כזה לומד היועץ את אופן תפקודם של בעלי תפקידים שונים בעסק, ומציע הצעות לשינוי במבנה הארגוני שלו. המלצותיו נוגעים לחלוקת הסמכות והאחריות, תמריצים ובונוסים, קביעת תהליכים נכונים, שיתוף המידע בתוך הארגון, בקרה פנימית וכדומה.

יעוץ עסקי ארגוני יכול להתמקד גם בנושאים של כוח אדם ושל בנייה וטיפוח של תרבות ארגונית. במסגרת יעוץ כזה יינתנו המלצות בנוגע לגיוס כוח אדם מתאים, שינויי תפקידים בתוך המערכת, קביעת מדיניות של תמריצים שאינם כספיים, הגברת תחושת שייכות והזדהות של העובדים עם העסק. אחת המטרות של יעוץ עסקי כזה היא גיבוש העובדים ומתן תחושת משמעות לעבודתם.

חברות העוסקות ביעוץ עסקי, או יועצים עסקיים עצמאיים, מתמחים בדרך כלל בסוג מסוים של יעוץ עסקי. כך, למשל, יועץ ארגוני יכול לתת המלצות נהדרות בתחום שקשור לתהליכי עבודה, מבנה ארגוני או העלאת המוטיבציה בקרב העובדים; יחד עם זאת, הוא יתקשה לבנות תוכנית עסקית אסטרטגית עבור העסק. לכן מומלץ לבדוק מהם הנושאים הרלוונטיים לבית העסק בשלב הנוכחי ולפנות ליועץ עסקי בתחום הרלוונטי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI