דף הבית פיננסים וכספים השקעות יועץ השקעות אישי- מהן האופציות?
יועץ השקעות אישי- מהן האופציות?
מירב שמש 30/08/12 |  צפיות: 3637

אנו נבחן את שלוש האופציות, את היתרונות והחסרונות של כל אחת מן הבחירות. יש לציין כי ייעוץ מגורם פרטי שונה מהותית מייעוץ של הבנקים או של בתי השקעות מעצם היותו נטול אינטרסים סמויים, גורם המאפשר ניתוח תמונות המצב באופן אובייקטיבי לחלוטין. כיום הייעוץ האישי מהווה כ 3% היועצים בשוק אך במגמת עלייה מתמדת.

הקריטריונים לבחירת יועץ השקעות אישי

בעת חיפוש אחר יועץ השקעות אישי חשוב לבדוק נתונים אישיים כגון וותק בתחום ומקצועיות מוכחת, אך חשוב לקחת בחשבון אלמנט נוסף: אובייקטיביות. יועץ מטעם הבנק נותן ייעוץ שמאחוריו נמצאים אנליסטים מנוסים המנתחים את השוק בצורה מקצועית אך אל לנו לשכוח שהבנק אותו הוא מייצג הינו חבר בורסה וככזה הבנק מקבל עמלות על כל פעולה של מסחר בבורסה. עוד ראוי לציון כי יועץ מטעם הבנק מצומצם במרחב התמרון שלו להשקעות המומלצות מטעם הבנק אותו הוא מייצג. עוד יש להוסיף כי יועץ מטעם הבנק מצומצם במרחב התמרון שלו להשקעות המומלצות מטעם הבנק אותו הוא מייצג. האופציה השלישית היא יועץ השקעות אישי אשר אינו תלוי בשום גורם, עובדה המאפשרת לו ייעוץ אובייקטיבי נטול שיקולים זרים, והייעוץ מותאם אישית ללקוח. יש לציין כי בניגוד לבנקים ובתי ההשקעות כאן מדובר במתן ייעוץ בלבד ללא השקעה ישירה.

הקשר בין יועץ השקעות אישי לניהול תיק השקעות

ניהול תיק השקעות בניגוד אל ייעוץ השקעות היא ההרשאה לבצע פעולות בחשבון של הלקוח בהתאם לשיקול הדעת של מנהל תיק ההשקעות. את הרישיון לעסוק בניהול תיקי השקעות מקבלים מהרשות לניירות ערך. הבנקים נותנים ייעוץ השקעות וגם מנהלים תיקים במידה והלקוח נותן הוראה מפורשת. כך מתאפשרת ללקוח השליטה מבוקרת על חשבונו. יועץ בבית השקעות  מיופה כוח מטעם הלקוח לנהל את תיק ההשקעות כאשר נשלח דו"ח מידי רבעון. ואולם ניתנת ללקוח אפשרות לקבל דיווח בזמן אמת בכל רגע נתון כמו גם האופציה לסרב לרכישה הספציפית. יועץ השקעות אישי אינו רשאי לבצע פעולות בחשבון הלקוח, עובדה המאפשרת ללקוח שליטה מליאה על חשבונו.

רמת השירות והזמינות: הבנקים, בתי השקעות או ייעוץ אישי?

יועץ השקעות מטעם הבנק מעניק שירות בשעות פעילות הבנק ובתיאום מראש. כמו כן ראוי לציין כי על פי רוב ממלא היועץ תפקידים נוספים ואחראי על תיקי השקעות של לקוחות רבים נוספים ולכן לא תמיד ער למתרחש וקשוב לשינויים בתיק של הלקוח הבודד. בבית ההשקעות הזמינות אף היא בשעות הפעילות בלבד כאשר לעתים נאלץ הלקוח לעבור שרשרת אנושית ארוכה עד להגיעו אל היועץ שלו. יועץ השקעות אישי מעניק נגישות מלאה בנוסף על התאמה אישית של תוכנית הייעוץ לכל לקוח בדיוק לצרכיו. אם אתם שואלים מה עדיף? אז זה תלוי בכם: במידה ואתם מחפשים להימנע מ"כאבי ראש" כמרבית האוכלוסייה, אז הבנקים או בתי ההשקעות הן האופציה עבורכם. במידה ואתם מחפשים ייעוץ נטול אינטרס למעט האינטרס שלכם- הייעוץ האישי הוא עבורכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מירב שמש

Betrader- ביטריידר מירב שמש

בורסת ת"א.



 


מאמרים נוספים מאת מירב שמש
 
קרנות גידור- שומרים עלייך מביצוע טעויות
03/06/13 | בורסת ת"א
קרנות גידור- ללכת על הכי בטוח שאפשר

יועץ השקעות- בדרך שלכם
06/05/13 | בורסת ת"א
יועץ השקעות- לבחירה הטובה ביותר
עולם המסחר היה שייך בעבר רק לאנשים העשירים, אך כיום, השתנו פני הדברים. כיום יכולים כולם לעסוק במסחר עצמאי בבורסה, לקבל את סיועו של חבר בורסה ולסחור בארץ ובחו"ל בכל סגנונות המסחר אשר קיימים. בימינו, יכולים הסוחרים לבצע מסחר באמצעות מערכות מסחר מתקדמות ביותר. כמו כן, יכולים הסוחרים לשלם עמלות מוזלות ולהעביר את הפקודות שלהם און ליין.


CFD- לסחור בביטחון
07/04/13 | בורסת ת"א
CFD- באושר ועושר
בין סגנונות המסחר הרבים אשר קיימים בבורסה, קיים גם סגנון מסחר אשר נקרא CFD. מסחר זה נקרא בעברית מסחר בחוזה הפרשים. מדובר במוצר פיננסי אשר חל על מניות, סחורות, מט"ח ועוד.


מסחר המט"ח – שלום אני נוסעת
03/03/13 | בורסת ת"א
מסחר המט"ח- וול סטריט מחכה לי

מסחר המט"ח- דרכים ליצירת רווחים
14/02/13 | בורסת ת"א
מסחר המט"ח- הרחב את התודעה
בימים אלו, בהם עולם הצריכה הופך להיות יקר יותר ויותר, מחפשים אנשים רבים דרכים מגוונות להרוויח כסף .כמובן שאין הנושא חדש עבור רבים.


מסחר ב CFD- משתלם לך יותר
06/01/13 | בורסת ת"א
מסחר ב CFD- למה זה חשוב לך?
שוק ההון אינו מפסיק להתפתח. ההתפתחות והאפשרויות המתווספות אליו כה רבות עד כי קשה להישאר עם היד על הדופק ולהתעדכן לגבי כל החידושים.


מסחר במט"ח- אפשר להצליח גם בלי להיות תותח
06/01/13 | בורסת ת"א
מסחר במט"ח- משקיעים נכון ובחוכמה
ראשית, הוא תמיד פנוי, עשרים וארבע שעות ביממה, תמיד זמין עבורכם, לילה ויום.


מסחר ב CFD להשקעה טובה ורווחית
23/12/12 | השקעות
מהו מסחר ב CFD?
חלופה למסחר יקר ובר סיכון הוא מסחר ב CFD שהם ראשי תיבות של Contract for Difference. בעברית מסחר מסוג זה נקרא מסחר בחוזים הצמודים. הכוונה היא להסכם צמוד בין הקונה למוכר על ההפרש בין המחיר העכשווי של נכס בסיס לבין מחירו העתידי.


הקריטריונים לבחירת יועץ השקעות אישי
10/10/12 | השקעות
שוק ההון הישראלי עבר מהפך גמור בעקבות יישום המלצות ועדת בכר. ההשלכות של השינוי באו לידי ביטוי בחדירה של בתי השקעות חדשים לזירה, והחלשות התלות של הציבור בבנקים בכל הקשור להשקעות השוטפות.

הCFD- "החוזה הצמוד"
23/09/12 | שוק ההון
אילו הן ראשי תיבות של המילה - "Contracts For Difference" שהמשמעות היא "חוזה צמוד".
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI