דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות התפתחות של תינוק - האחריות נמצאת בידיים שלנו
התפתחות של תינוק - האחריות נמצאת בידיים שלנו
מיכל ז 16/09/12 |  צפיות: 3233

לפעמים אנו שואלים את עצמנו, למה תינוקות לומדים כמות גדולה של חומר בזמן קצר, ואיך הם מסוגלים להכניס לראשם הקטנטן מסה גדולה של ידע? כשמתבוננים בהם במבט ראשוני זה נראה שהם עדיין יותר מדי קטנים בשביל להיות חכמים. כי אנחנו כהורים עושים מספר דברים גם כשהם יודעים וגם כשהם לא יודעים בשביל להשאיר אותה חיים. אנו מאכילים אותם, רוחצים אותם באמבט הקטן, מלבישים אותם ומקריאים להם סיפורים אפילו שהם עדיין לא יודעים לקרוא ולדבר.

ישנו קשר בין משך זמן תקופת הילדות לגודלו של המוח בהשוואה לגופו של האדם וכמה הם חכמים. הילדים מאמצים את ההתנהגות של הוריהם. התינוקות שלנו תלויים בנו, יש לנו אחריות רבה מאוד שקובעת התפתחות של תינוק אם היא נעשית בדרך נכונה או בדרך שגויה. כל מה שהתינוקות למדים מהרגע שהם נולדים ודרך אותם רגעים שבהם הם לומדים ללכת וכן הלאה, הם קולטים ערכים מסוימים ומאמצים התנהגויות שונות כדי ליישמם בעולם האמיתי בגיל מאוחר יותר. ברגע שנבין שכל תינוק הוא בעצם מנגנון למידה עצום, ולא רק בובה שכיף לשחק איתה. נוכל באמת לגדל פה דור של אנשים מוכשרים ויצירתיים שיכולים לשבור שיאים בכל תחום בעולם.

בכדי שחס וחלילה לא יהיה מצב של אי שקט אצל תינוקות אנו צריכים תמיד להיות רגועים כשאנו מחזיקים אותם על שתי הידיים שלנו. ברגע שאתה רגוע מאוד ומחזיק את התינוק שלך בשלווה, אז גם התינוק נעשה שליו ואז הוא מרגיש מוגן. כשאתה לחוץ ועצבני כאילו הבוס הקשוח נתן לך עוד מטלה לעשות, ובידיך התינוק שלך - אתה מעביר אליו תחושות של פחד, כאילו אתם לא נמצאים בחממה כלשהי שמטרתה להגן עליכם. היום בשביל להבטיח תפקוד תקין ויעיל אצל תינוקות, אפשר במעבר חד להזכיר שניתן לפתח הרגלי שינה לתינוקות כדי שלא יעירו אותנו באמצע הלילה, וחשוב יותר - שיוכלו לתפקד כמו שצריך כמהלך השהות שלהם בגן לצד החברים החדשים שלהם, מבלי להיות תשושים כשכולם משחקים אחד עם השני בצעצועים השונים. בסך-הכל: ברגע שאנו מבינים שהכוח נמצא בידיים שלנו, הילדים שלנו יהיו מוצלחים מאוד. אפילו יותר מאיתנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI