דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון יועץ השקעות אישי
יועץ השקעות אישי
מירב שמש 23/09/12 |  צפיות: 3312

מעט מאוד לקוחות רואים תשואות בתיק ההשקעות שלהם, מה גם שמרבותינו כלל איננו יודעים ממה הוא כלל מורכב התיק הזה. הגיע הזמן לקחת את התיק הזה בידיים שלנו, לתפוס יוזמה ולנהל את התיק ביוזמתנו שהרי כולנו יודעים שאם החסכנות שלנו מנוהלים בידי הבנק או אחד מבתי ההשקעות להם יש קרוב לוודאי אלפי לקוחות, כך שהסבירות שהתיק שלנו יזכה ליחס מועדף הוא אפסי. מכיוון שבורסה שוק ההון אינם בדיוק תחום ההתמחות של כל אחד יש צורך בייעוץ פיננסי. מישהו שמבין בתחום. בעבור זה ישנן שלוש אופציות: הבנק, בית השקעות ויועץ השקעות אישי.

בנק, בית השקעות או יועץ השקעות אישי?

תחילה נסקור את היתרונות והחסרונות של כול אחד מהם: מבחינת מדד האובייקטיביות הבנקים מקבלים עמלות בעבור מכירת המוצרים הפיננסים שלהם. על כל פעולת מסחר בבורסה הם מקבלים עמלה מכובדת. הם גם יצרני מוצרים פיננסים בעצמם כך שקרוב לוודאי ינסו למכור לנו את המוצרים שלהם. כך שהבנקים לחלוטין לא אובייקטיביים. כך גם לגבי ייעוץ השקעות שיעניק לנו בית ההשקעות. הם קרוב לוודאי יכוונו את הלקוח למוצרים מבית המדף שלהם. יועץ השקעות אישי נקי לחלוטין ממניעים זרים מהסיבה שאינו מקבל עמלה משום גורם העשוי להשפיע ולנתב את הייעוץ לכיוון האינטרס.

להפך, אחת ממטרות יועץ השקעות אישי היא לדאוג הוזלת עלויות העמלות. רמת המקצועיות של יועץ השקעות הן בבנק והן בבית ההשקעות גבוהה. רמת המחשוב שלהם כמו גם הניתוחים האנליסטים והרמה הטכנולוגית שברשותם. ואולם, מכיוון שאינם נטולי מניעים זרים, מערכת המחשוב שלהם מתוכנתת להציע לכם את האופציות אשר יניבו להם רווחים שלא בהכרח הן האופציות האופטימאליות עבורכם. במיוחד כאשר מדובר בבתי השקעות הכפופים למדיניות נוקשה שהתווה בית ההשקעות. מבחינת יכולת התמרון ליועץ השקעות אישי יש את מרחב התמרון הגדול ביותר מהסיבה שהם אינם מוכתבים על ידי שום מגבלה של מדיניות כזו או אחרת הנובעת ממניעים זרים.לכן, מבחינת מדדי האובייקטיביות ומרחב התמרון, יועץ אישי יתאים את הייעוץ בדיוק לצרכי ויעדי הלקוח.

ההבדלים בין יועץ השקעות אישי למנהל תיק השקעות

ישנם שני הבדלים מהותיים בין ניהול תיק השקעות לייעוץ השקעות. יועץ השקעות אישי אינו מעניק ייעוץ על סמל כלל ההכנסות שלכם אלא מעניק ייעוץ רק לגבי סכום הכסף הפנוי להשקעה. היועץ האישי ממליץ לגבי ההשקעות הכדאיות ביותר אם זה לגבי רכישה או מכירה או החזקה של מניות או ניירות ערך, אך השירות שלו מסתכם בייעוץ בלבד. הוא מנוע מלבצע כול פעולה פיזית בחשבון שלכם. הוא מייעץ ואתם המבצעים בפועל את המלצותיו. לגבי הבנקים – הם בגדר יועצי השקעות אלא אם הלקוח נותן להם הוראה מפורשת לנהל בעבורו את תיק ההשקעות וזאת באמצעות ייפוי כוח. בדרך הזו לכם כלקוחות יש את השליטה המבוקרת בכול הנעשה בתיק ההשקעות שלכם.ליועץ בית ההשקעות ישנו ייפוי הכוח לנהל בעבורכם את ההשקעה כאשר מידי רבעון נשלח אל הלקוח דו"ח, ואולם גם כאן ניתנת ללקוח האפשרות לקבל דיווח בזמן אמת דרך המערכת הממוחשבת ולסרב לעסקה מסוימת. מרבית הלקוחות מסתפקים בקבלת הדו"ח הרבעוני בעוגמת נפש אך נותרים פאסיביים. כעת אתם יודעים איך ניתן לשנות את המצב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מירב שמש

Betrader- ביטריידר מירב שמש

בורסת ת"א.



 


מאמרים נוספים מאת מירב שמש
 
קרנות גידור- שומרים עלייך מביצוע טעויות
03/06/13 | בורסת ת"א
קרנות גידור- ללכת על הכי בטוח שאפשר

יועץ השקעות- בדרך שלכם
06/05/13 | בורסת ת"א
יועץ השקעות- לבחירה הטובה ביותר
עולם המסחר היה שייך בעבר רק לאנשים העשירים, אך כיום, השתנו פני הדברים. כיום יכולים כולם לעסוק במסחר עצמאי בבורסה, לקבל את סיועו של חבר בורסה ולסחור בארץ ובחו"ל בכל סגנונות המסחר אשר קיימים. בימינו, יכולים הסוחרים לבצע מסחר באמצעות מערכות מסחר מתקדמות ביותר. כמו כן, יכולים הסוחרים לשלם עמלות מוזלות ולהעביר את הפקודות שלהם און ליין.


CFD- לסחור בביטחון
07/04/13 | בורסת ת"א
CFD- באושר ועושר
בין סגנונות המסחר הרבים אשר קיימים בבורסה, קיים גם סגנון מסחר אשר נקרא CFD. מסחר זה נקרא בעברית מסחר בחוזה הפרשים. מדובר במוצר פיננסי אשר חל על מניות, סחורות, מט"ח ועוד.


מסחר המט"ח – שלום אני נוסעת
03/03/13 | בורסת ת"א
מסחר המט"ח- וול סטריט מחכה לי

מסחר המט"ח- דרכים ליצירת רווחים
14/02/13 | בורסת ת"א
מסחר המט"ח- הרחב את התודעה
בימים אלו, בהם עולם הצריכה הופך להיות יקר יותר ויותר, מחפשים אנשים רבים דרכים מגוונות להרוויח כסף .כמובן שאין הנושא חדש עבור רבים.


מסחר ב CFD- משתלם לך יותר
06/01/13 | בורסת ת"א
מסחר ב CFD- למה זה חשוב לך?
שוק ההון אינו מפסיק להתפתח. ההתפתחות והאפשרויות המתווספות אליו כה רבות עד כי קשה להישאר עם היד על הדופק ולהתעדכן לגבי כל החידושים.


מסחר במט"ח- אפשר להצליח גם בלי להיות תותח
06/01/13 | בורסת ת"א
מסחר במט"ח- משקיעים נכון ובחוכמה
ראשית, הוא תמיד פנוי, עשרים וארבע שעות ביממה, תמיד זמין עבורכם, לילה ויום.


מסחר ב CFD להשקעה טובה ורווחית
23/12/12 | השקעות
מהו מסחר ב CFD?
חלופה למסחר יקר ובר סיכון הוא מסחר ב CFD שהם ראשי תיבות של Contract for Difference. בעברית מסחר מסוג זה נקרא מסחר בחוזים הצמודים. הכוונה היא להסכם צמוד בין הקונה למוכר על ההפרש בין המחיר העכשווי של נכס בסיס לבין מחירו העתידי.


הקריטריונים לבחירת יועץ השקעות אישי
10/10/12 | השקעות
שוק ההון הישראלי עבר מהפך גמור בעקבות יישום המלצות ועדת בכר. ההשלכות של השינוי באו לידי ביטוי בחדירה של בתי השקעות חדשים לזירה, והחלשות התלות של הציבור בבנקים בכל הקשור להשקעות השוטפות.

הCFD- "החוזה הצמוד"
23/09/12 | שוק ההון
אילו הן ראשי תיבות של המילה - "Contracts For Difference" שהמשמעות היא "חוזה צמוד".
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI