דף הבית עסקים מכירות שימוש בריח לשיפור מכירות
שימוש בריח לשיפור מכירות
אירה פינסקר 06/10/12 |  צפיות: 3561

חוש הריח נחשב לחוש הראשון מבחינה כרונולוגית, כלומר הוא התפתח לפני הראייה והשמיעה. יחד עם זאת, אנחנו רגילים להישען ולסמוך יותר על החושים האחרים, במיוחד על הראייה ועל השמיעה, ופחות להיעזר בחוש הריח. ייתכן וזאת הסיבה לכך ששימוש בריח לשיפור מכירות הוא תופעה חדשה באופן יחסי.

האופן בו אנחנו תופסים ריחות שונה מהאופן בו אנחנו תופסים את הצורה, את הצבע או את הצליל. למקרים רבים אנחנו לא שמים לב לריחות, עד שהם הופכים לבעלי עוצמה גבוהה מאוד. לעתים קרובות אנחנו חשים באי נעימות מסוימת מבלי להבין מדוע. יתכן והסיבה להרגשה זו היא דווקא ריח – ריח שעשוי להיות נייטרלי בפני עצמו, אך להעלות באופן בלתי מודע זכרונות או מחשבות לא נעימים. במקרים אחרים אנחנו נרגיש טוב מבלי להבין למה – ואולי הסיבה היא ריח נעים שהרגשנו רק בתת מודע.

אנשי השיווק והמכירות עלו על התופעה והתחילו להשתמש בריח לשיפור מכירות של מוצרים. למעשה, בישום של מוצרים יוקרתיים היה מקובל עוד במאה התשע עשרה ואפילו לפני כן. יחד עם זאת, רק בשנים האחרונות מיתוג ושימוש בריח לשיפור מכירות הפך לטרנד. כיום חברות רבות מזמינות לעצמן ריח ייחודי המושווה ללוגו ויזואלי או קולי של החברה או של קו מוצרים. כמו כן, ריח הופך להיות חלק מהתרבות הארגונית ושל הזהות העיצובית של החברה בדומה לעיצוב פנים של משרדיה, סגנון לבוש של העובדים, לוגו ועיצוב כרטיסי ביקור, ועוד.

בתרבות העממית שימוש בריח לשיפור מכירות של דירות, למשל, מוכר כבר שנים רבות. כל מי שניסה למכור דירה קיבל בוודאי עצמה ממתווך בעל ניסיון למרוח את השיש במטבח באבקת קינמון, או לאפות עוגות לקראת הגעתם של הקונים הפוטנציאליים. ניתן, כמובן, לכבד את האורחים בקפה ובעוגה, אך גם אם לא ירצו לשבת ולטעום מהמאכלים, הריח עצמו יגרום להם לחוש בנוח ולאהוב את המקום.

לסיכום, בעידן בו מיתוג מתוחכם עושה לעתים את כל ההבדל בין מוצר מבוקש לבין מתחריו הפחות מוצלחים, שימוש בריח לשיפור מכירות נראה כמתבקש. נראה שתחום זה נמצא בצמיחה, ואנחנו צפויים להתפתחויות מסחררות בו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI