דף הבית עסקים ייעוץ עסקי ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
אפי להב 12/10/12 |  צפיות: 4130

כל עסק קטן כגדול צריך באיזשהו שלב להתמודד עם שאלת האסטרטגיה. זו מילה גדולה אבל ניתן לפרק אותה לגורמים קטנים אשר הנם מאוד מוכרים לכל מי שמנהל עסק, או ממלא תפקיד ניהולי בעסק בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן.

אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

 

את האסטרטגיה נוטים להגדיר בעזרת חזון, מטרות, יעדים, ודרכי הביצוע המתוכננות.

  • החזון הוא התכלית העסקית, מעין שאיפה אבסלוטית אשר אמורה להישאר רלונטית בעצם לתמיד. כמו להיות הכי גדול בשוק, להיות הכי "נאהב" בשוק, להישאר הכי זול בשוק, להחשב הכי גמיש בשוק...
  • המטרות הן יעדים לאו דווקא כמותיים, אבל הם מפורטים לרעיון מוחשי כמו למשל, לכבוש נתח שוק של 20% במוצר מסויים באוכלוסיה מסויימת.
  • היעדים הם המספרים, תרגום של החזון והמטרות לערך מדיד- כמו למשל, עד סוף השנה למכור 20,000 עגלות ילדים באזור המרכז. אלה הנתונים אשר נזין לסוכני המכירות או לצוות התמיכה, ועליהם נצפה לדווח והערכת ביצוע.
  •  

    אסטרטגיה? היא נכנסת בין המטרות והיעדים- אם החזון והמטרות מעט אמביולנטיים אז האסטרטגיה בונה בעצם את המתווה לפיו ניתן להכווין קביעת דרכי פעולה להשגת יעדים. את האסטרטגיה מומלץ לעדכן מדי כמה שנים, כדי להישאר עדכניים ומחוברים לתמורות בשוק ובסביבה- מתחרים, שינויים כלכליים, מדיניות ממשלתית (כמו שינויי מכס, מע"מ, פטורים וכו), צינורות שיווק (כמו רשתות חברתיות), וכו'.

    ישנן מספר אסטרטגיות ידועות כדי שסק יוכל לשמר יתרון תחרותי, ובאותה מידה ניתן לייצר אסטרטגי חדשה וייחודית המתאימה רק לכם, אבל מה שחשוב לזכור היא כי הגמישות חייבת להישמר גם אם משקיעים משאבים בבניית תכנית אסטרטגית- התעקשות על תכנית לא מתאימה, רק כי שילמתם על הכנתה הרבה כסף, עשויה להוביל להפסדים גדולים מכך בעתיד.


    הלקוח יכול או להשוות בין מוצרים דומים- במה שהם נותנים ובכמה שהם עולים או לזהות מוצרים ייחודיים, ובהתאמה גם החלוקה של האסטרטגיות התחרותיות: \

    אסטרטגיות של מחיר- כמו מחירי חדירה זולים למוצרים חדשים, מחירי הפסד למוצרים מובילים- אשר ידועים ככאלה שמכניסים לקוחות אשר גם יתכן וירכשו דברים נוספים וגם יתכן ויהפכו ללקוחות חוזרים וקבועים, עסקאות חבילה של מוצרים רווחיים יותר ופחות לעיסקה כוללת אשר תשתלם לכם וללקוחות שלכם, או הפוך- מחיר גבוה אשר יהפוך מוצר לבעל ערך נתפס גבוה, כזה שהלקוחות אחר כך ילחמו על רכישתו (מותנה לרוב בתקציב פרסום גבוה)

    או תת-אסטרטגיות של עלות- רכישת מלאי במחירו הנמוך ביותר (בתנאי שעלות איחסונו לא תכרסם ברווחיות), איתור כוח העבודה הזול ביותר, וכן הלאה צמצום העלויות באופן אשר יבטיח מרווק שיווק ויאפשר מחיר תחרותי לאורך זמן.

    אסטרטגיות של בידול (ומיתוג)- יצירת מוצר ייחודי אשר יהיה קשה או בלתי אפשר להעתיק (מעוגן בפטנטים או זכויות יוצרים) או מוצר עם תכונה ייחודית שכזו, או מוצר אשר נתפס העיני הצרכן כיחודי ובעל יתרון בלעדי. לרוב אסטרטגיה כזו מצריכה להשקיע הון בשיווק שכן צריך ללמד את הלקוחות אודות היתרון היחודי של המוצר.

    כמובן שבניה של אסטרטגיה תלויה בשלושה גורמים- העסק עצמו (ומוצריו), המתחרים (ומוצריהם) והסביבה בה הם מתחרים. ניתוח של מה שיש לנו להציע מול המידע שיש לנו אודות היכולות של המתחרים, בהתחשב בנטיות השוק, מגבלותיו והתנהגותו יסיעו לנו לבחור אסטרטגיה.


    האסטרטגיה הנבחרת יכולה להיות ייחודית לכל מוצר ומוצר- מוצרי הבסיס יכולים להתחרות במחיר בעוד מוצרי הדגל יכולים להוביל שוק בעזרת בידול ותפיסת ערך גבוהה בעיני הלקוחות.

    אפי להב, סנזיי התוכנה לניהול העסק שלך בקלות


    דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     אפי להב

    אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com

    סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק.

    לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד



     


    מאמרים נוספים מאת אפי להב
     
    פתרון בעיות- שלבים במקום שיטות
    בפתרון בעיות אין שיטת קסם, יש עבודה נכונה בדרך להבנת המקור של הבעיה ואיך אפשר לתכנן את הפתרון.

    מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
    19/02/13 | ניהול
    זה נראה מפתה ונראה לנו כי זה מעיד על כשרון ניהולי יוצא דופן - אבל האם עבודה כזו באמת יעילה כפי שהיא נדמית והאם לפצל את תשומת ליבנו באמת משפר את הביצועים שלנו?

    פתיחת עסק קטן למתן שרות
    • היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.

    תוכן שיווקי- טיפים לשיווק באינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים
    שיווק באינטרנט עוזר לא רק לאתר את הלקוח הבא אלא כדי לרתום ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. ישנן הרבה דרכים להשתמש בתוכן כדי לשווק באינטרנט ויש כאן רשימה של טיפים שיעזרו לכם להצליח.

    טיפים לפתיחת סטודיו
    גם לפתוח סטודיו צריך לדעת איך- ישנם כמה שלבים חשובים בדרך אשר יסיעו לנו להצליח בהתמודדות עם פתיחת העסק החדש

    ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
    אסטרטגיה היא לא רק מילה תיאורטית היא תכנית הפעולה שלפיה יגזרו היעדים של כל עובד וסביבה תיבדק הצלחת העסק לנצח את מתחריו

    טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
    עסקים קטנים ובינוניים מציבים אתגרים שונים מאלה שמציב עק גדו משופע בעובדים, כל אחד עם התמחות צרה וממוקדת בה הנוא מומחה. אך את הגודל אפשר להפוך ליתרון אשר יעזור לעסק לצמוח

    ניהול מוצלח של עסק משפחתי
    עסק משפחתי מאופיין באתגרים יחודיים שאינו נתקל בהם מי שלא עובד עם בני משפחתו מתוקף כך שהם... הבני משפחתו. זה יכול להיות הצלחה גדולה ולהביא סיפוק גדול- ככה עושים את זה:

    מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
    כן חוץ מלהדליק מזגן ולפתוח את הטלויזיה על הערוץ הסיבירי יש לנו עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמר את המוטיבציה שלכם לעבוד, גם בקיץ ארוך בו כל מה שבא לנו לרוב לעשות הוא לנזול אל תוך הפריזר ולחכות ליורה. אנחנו נוטים “לנדוד” אל מה שיהיה ולא להתרכז במה שעל השולחן לפנינו, לברוח אל חלומות על חופשה, על מקלחת קרה, על כל מקום שהוא לא העבודה. הרבה אנשים בקיץ סובלים מהאטה ביצירתיות, ממוטיבציה נמוכה ומתפוקה פחותה.

    טיפים לעבודת צוות
    צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI