דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים איך מתכננים יום כיף לעובדים
איך מתכננים יום כיף לעובדים
סוזן בר 25/02/13 |  צפיות: 2865

איך מתכננים יום כיף לעובדים

בכל שנה אני מתלבטת איך אני אפנק את העובדים שלי. כמנהלת משאבי אנוש, המחויבת הן לחובותיהם והן לזכויותיהם של העובדים, חשוב לי מדי שנה להעניק להם יום כיף. אבל יום כיף לעובדים יכול להיות הרבה דברים. היום, ארגון יום כיף לעובדים יכול להיות מסובך וקשה וללא עזרה מתאימה אפשר גם לאבד את הצפון.

מנהל משאבי אנוש הוא האדם האחראי על כוח האדם בחברה. תפקידו לגייס עובדים, להדריך אותם, לדאוג שיבצעו את עבודתם כראוי ולדאוג לרווחתם. בד"כ כאשר יש בעיה עם עובד או עובדת בחברה, היא קודם כל מונחת בפני מנהל משאבי אנוש ולרוב הוא גם זה שיפתור אותה.

כחלק מתפקידו, מנהל משאבי אנוש מופקד גם על רווחתם ותפוקתם של העובדים. חלק מזה גם כולל ארגון וביצוע של ימי כיף לעובדים.

ימי כיף לעובדים ידועים כימים המגבשים בין העובדים, המאפשרים הפוגה מהשגרה והנאה נטו. מעבר לכיף של העובדים עצמם, גם החברה מקבלת ערך מוסף מימי כיף לעובדים המגיע אליה בעקיפין – חיזוק הזיקה בין העובד למקום עבודתו וכתוצאה מכך תפוקה מרבית, נכונות, מסירות ולויאליות לעבודה.

בעבר ארגון יום כיף לעובדים היה פשוט יחסית: בוחרים מקום, מזמינים קייטרינג ואיזה מופע ובזה נגמר הסיפור בדרך כלל. היום הנושא הזה הרבה יותר מורכב.

ראשית, בעידן בו יש רצון למקוריות וחדשנות, כבר לא מסתפקים באירועים מוכרים ובנאליים. בכל שנה מנהל משאבי אנוש צריך לחשוב על יום כיף לעובדים שיהיה שונה משנה שעברה.

שנית, המבחר כה רב וגדול עד שמצד אחד זה מעניק הרבה אפשרויות, אך גם עשוי לבלבל מאד.

אז לפני שמתכננים יום כיף לעובדים חשוב לדעת מה הכי קרוב לעובדים ומעניין אותם. אם מדובר בחברת היי טק יכול להיות שביקור מודרך במוזיאון ולאחריו מופע סטנד אפ יהיה רלוונטי. לעומת זאת אם מדובר בעובדי מפעל, אולי דווקא יום כיף בפארק מים או טיול טרקטורונים ידבר אליהם יותר.

ניתן לערוך יום כיף, כמו הדוגמאות לעיל, כטיול או סיור, אך לעיתים, בשל שיקולי תקציב, אבטחה, תחבורה וכד', דווקא עדיף לערוך יום כיף לעובדים במקום מסוים (מסעדה, חוף הים, אולם) או אפילו במקום העבודה עצמו (אם זה אפשרי) ולהזמין סדנת גיבוש וארוחה טובה..

במקרים בהם יש להזמין סדנא וארוחה, יש לדעת כיצד לנהל נכון את התקציב המיועד עבור יום כיף לעובדים. מנהלי משאבי אנוש רבים מתלבטים האם עדיף להשקיע באוכל או בתוכנית האומנותית (סדנא, מופע, פעילות), כיוון שאם האוכל לא יהיה טוב אף אחד לא ייהנה מהתוכנית ואם התוכנית לא תהיה טובה, אנשים ירגישו כי הם מבזבזים את הזמן.

חשוב להשקיע בשניהם אבל במידה. אם התקציב לא מאפשר ארוחות גורמה מפוארות בעלות חמש מנות לכל סועד – ותרו על זה. לפעמים אוכל טוב הוא מנה עיקרית עם תוספת ושתייה – אבל חשוב להקפיד על האיכות. באותו אופן גם לגבי הפעילות – לא חייבים להביא את שלמה ארצי להופעה. לפעמים דווקא סטנדאפיסט מתחיל יכול להיות מצוין, מצחיק וזול.

תכנון יום כיף לעובדים היא משימה לא פשוטה. לעיתים כדאי להיעזר במפיק אירועים לשם תכנון ראוי, מוקפד וטוב על מנת שהיום הזה אכן יהיה מוצלח. כלל חשוב הוא כי תכנון יום הכיף לעובדים הינו המפתח להצלחתו, יום הכיף לעובדים הנעשה בחוכמה, ביצירתיות ובראש פתוח,  עם המלצה טובה וניסיון של מפיק האירועים , עזרה בארגון, יום הכיף יהיה מוצלח ועוד ידברו עליו כל השנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 סוזן בר


 


מאמרים נוספים מאת סוזן בר
 
אירוע משפחות לעובדים
מקומות עבודה ובעלי עסק רבים מקיימים אחת לשנה אירוע משפחות לעובדים- אירוע אשר כל כולו מתוכנן עבור העובדים ובני משפחותיהם. מנהלים רבים מבינים את חשיבותם של אירועים אלה וכמה הם תורמים להצלחתו של העסק כי הרי ידוע שעובד מרוצה הינו עובד יעיל יותר. מה המטרה העומדת מאחורי האירועים וכיצד הכי נכון לעשותם?

יום כיף לעובדים במקומות מיוחדים
יום כיף לעובדים במקומות מיוחדים יום כיף לעובדים הינו דבר חשוב לכל חברה. מדי שנה מקיימים בעלי עסקים ימי כיף לעובדיהם ובכל שנה הם מנסים להפוך את היום לחווייתי, מקורי והכי מיוחד עבורם. במאמר זה נציע לכם המארגנים מספר מקומות מיוחדים לקיים בהם ימי כיף שיהוו יום בלתי נשכח לכל העובדים. מקומות מיוחדים לימי כיף לעובדים להלן רשימה חלקית של מקומות מיוחדים בהם ניתן לערוך יום כיף לעובדים.

יום כיף לעובדים - כיצד בונים תקציב?
חברות ומפעלים רבים מקיימים ימי כיף לעובדים פעם או פעמיים בשנה. ימים אלו דורשים תיכנון רב, חשיבה על פרטים רבים וכמובן יכולת להסתדר עם תקציב מוגדר. כיצד בונים תקציב לימים מיוחדים אלו והאם ההשקעה משתלמת לחברות והארגונים? כיצד בונים תקציב לימי כיף לעובדים?

הפקת אירוע חברה עם בני זוג
כאשר פשטה השמועה שלאירוע החברה הבא, נבוא עם בני זוג , אפשר היה לחוש את ההתרגשות בקרב העובדים. עד עכשיו כל אירועי החברה היו לעובדי החברה בלבד, והנה, פתאום מציעים משהו שונה, לא שגרתי ובהחלט מעניין אין ספק שלאירוע הזה חיכינו כולנו ולמה בעצם ? הפקת אירוע חברה עם בני זוג מאפשר לבן הזוג להכיר קצת יותר טוב את עולמו התעסוקתי של העובד, אחרי הכול, אנו מבלים בעבודה חלק ניכר משעות היום, חווים אירועים קטנים וגדולים שבין הזוג אינו שותף להם. אירוע חברה עם בני זוג, מאפשר הצצה חד פעמית לאנשים, לסיפורים ולמקומות שהם חלק מאיתנו.

איך מתכננים יום כיף לעובדים
בכל שנה אני מתלבטת איך אני אפנק את העובדים שלי. כמנהלת משאבי אנוש, המחויבת הן לחובותיהם והן לזכויותיהם של העובדים, חשוב לי מדי שנה להעניק להם יום כיף. אבל יום כיף לעובדים יכול להיות הרבה דברים. היום, ארגון יום כיף לעובדים יכול להיות מסובך וקשה וללא עזרה מתאימה אפשר גם לאבד את הצפון.

הפקת אירוע משפחות לעובדים
מסיבת חנוכה, טיולי משפחות, נופשונים בארץ. יום כיף בפארק מים, כל אלו הן רק דוגמאות לאירועי משפחות לעובדי חברה. הפקת אירוע משפחות לעובדי החברה, כמו אלו המוזכרים לעיל, הן דרך מצוינת לחיזוק הקשר עם בני משפחת העובד, בחסות המפעל או במשרדי החברה וכמובן,חיזוק הזיקה והקשר של העובדים ובני משפחותיהם עם המקום בו הם עובדים.

איך מפיקים אירוע רב משתתפים
אירועים לא מתקיימים ללא סיבה. מאחורי כל אירוע, מסתתרת הסיבה לקיומו: שמחה, השקה, פרסום, הבעת תודה, יום הולדת וכד'. אירוע רב משתתפים הוא אירוע בו מגיעים אורחים רבים, לפחות 200 אנשים, והוא נחשב אירוע רציני. הפקת אירוע רב משתתפים דורש ארגון טוב, לוגיסטיקה מעולה, והרבה הרבה אורך רוח...

טיול עובדים מה כדאי לדעת
הרוח על הפנים, השמש מלטפת, המשקאות הקרים מצננים את הגרון, האווירה טובה. טיול חברה נתפס פעמים רבות כטיול סתמי ומשעמם אבל בעצם, טיול חברה יכול להיות חוויה מרתקת, מחברת ומגבשת בין העובדים , חוויה ייחודית. חשוב לדעת כיצד לעשות זאת נכון.

הפקת אירוע משפחות
מסיבת חנוכה, טיולי משפחות, נופשונים בארץ, נשף פורים. כל אלו הן רק דוגמאות לאירועי משפחות לעובדי חברה. הפקת אירוע משפחות לעובדי החברה, כמו אלו המוזכרים לעיל, הן דרך מצוינת לחיזוק הקשר עם המשפחה בחסות המפעל או במשרדי החברה, וכמובן, חיזוק הזיקה והקשר של העובדים ובני משפחותיהם עם המקום בו הם עובדים

הפקת אירוע רב משתתפים
אירועים לא מתקיימים ללא סיבה. מאחורי כל אירוע, מסתתרת הסיבה לקיומו: שמחה, השקה, פרסום, הבעת תודה, יום הולדת וכד'. אירוע רב משתתפים הוא אירוע בו מגיעים אורחים רבים, לפחות 200 אנשים, והוא נחשב אירוע רציני. הפקת אירוע רב משתתפים דורש ארגון טוב, לוגיסטיקה מעולה, והרבה הרבה אורך רוח...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI