דף הבית מחשבים וטכנולוגיה טלפונים סלולריים פיתוח אפליקציות עבור מכשירים שונים
פיתוח אפליקציות עבור מכשירים שונים
רונן מקסים 03/03/13 |  צפיות: 3450

החלטתם לפתח אפליקציה? מחפשים בניית אפליקציות לאייפון? לאנדרואיד? לא בטוחים מה עדיף? אם אתם רוצים לפתח אפליקציה שתמשוך כמה שיותר משתמשים תוכלו 'ללכת על כל הקופה' ולפתח אפליקציה שתרוץ גם על טבלטים, על מערכות הפעלה אחרות ואפילו על המחשב הבייתי.

מדוע אפליקציות לא עובדות אוטומטית על כל הסמרטפונים?

הסיבה הפשוטה היא שיש מספר מערכות הפעלה לסמרטפונים, פיתוח אפליקציות לאייפון למשל נעשה כך שיעבוד על ה-iOS של אפל. מערכת האנדרואיד לא יכולה להריץ אפליקציה שמתאימה ל-iOS והפוך. לכן, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד יעשה בנפרד ו'ישכפל' את האפליקציה כך שתתאים למערכת ההפעלה הרלוונטית.

כדאי לכלול גם טבלטים?

על פי אותו עקרון של פיתוח אפליקציה לכמה שיותר פלטפורמות מובייל, בהחלט כדאי לכלול גם התאמה של האפליקציה לטבלטים. בדיוק כמו שהסמרטפונים נכנסו לשוק לפני מספר שנים והפכו לדבר החם ביותר בעולם הטכנולוגי, כך כיום הטבלטים הם המוצר החדשני ביותר. מי שהשכיל להכיר בסמרטפונים כפלטפורמה בעלת פוטנציאל אדיר הרוויח, מי שישכיל היום ויראה בטבלטים את אותו הפוטנציאל ירוויח גם הוא.

מה עם המחשב הבייתי, גם הוא יכול להריץ אפליקציה?

באופן עקרוני בהחלט כן, ניתן לעשות זאת במספר דרכים. הדרך הבסיסית היא התאמה של האפליקציה לשימוש ישיר במחשב, כלומר למעשה לבנות תוכנה שמתנהגת ועושה את כל מה שהאפליקציה עושה. הדרך השנייה היא לשלב אפשרויות שונות של סנכרון וחיבור לתוכנה המותקנת על גבי המחשב שמשמשת כהשלמה לאפליקציה.

בניית אפליקציה למספר מכשירים - איך עושים את זה?

חברת פיתוח אפליקציות יכולה בהחלט לפתח אפליקציה שתרוץ לא רק על האייפון והאנדרואיד אלא גם על מכשירים אחרים, על טבלטים מכל הסוגים, על המחשב הבייתי וכו'. מדובר בתהליך של התאמה למערכת ההפעלה, עיצוב אפליקציות כך שיתאימו לפלטפורמה והתאמות טכניות שונות. ברגע שיש לנו אפליקציה אחת קיימת, ההתאמה למכשירים אחרים ומערכות הפעלה למובייל היא תהליך פשוט יחסית אם כי כזה שאורך זמן. אם החלטתם להשקיע במערך אפליקציות גדול, חפשו חברה עם ניסיון בתחום של פיתוח אפליקציות למכשירים שונים ופלטפורמות מובייל מרובות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן מקסים


 


מאמרים נוספים מאת רונן מקסים
 
קידום בגוגל בזול, יש דבר כזה?
מחיר חבילת הקידום תלוי מאוד בפרמטרים שסוכמו בין החברה לבין הלקוח. נוכל לומר כי מחיר הקידום תלוי בגורמים כמו: וותק האתר, התחרות על מילת הקידום, קידום של עמוד הבית מול עמודים פנימיים, שעות העבודה הצפויות ועוד.

שו"ת בנושא פיתוח אפליקציות
אפליקציות מובייל הן ליב ליבו של הסמרטפון והטבלט – בלעדיהן חווית השימוש הייתה מוגבלת וספק את עולם המובייל היה מצליח להתפתח במהירות ובאופן שראינו בשנים האחרונות. לא מפציע אם כך כי פיתוח אפליקציות הוא תחום ענק, מורכב ובהחלט מבוקש. אספנו עבורכם כמה שאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות.

4 סיבות להשקיע בפיתוח אפליקציות מובייל לעסקים
בעל עסק ומחפש דרך חדשה לשווק את המוצרים/שירותים שלך? שמעת על אפליקציות לעסקים ולא בטוח שכדאי להשקיע? עבור בעלי עסקים פיתוח אפליקציות מובייל היום הוא כבר מזמן לא בגדר המלצה או 'ניסוי' – אפליקציות מובייל הן כלי שיווקי מעולה שחשוב לדעת לנצל לטובת הצרכים של העסק.

מתלבטים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לבין האנדרואיד?
המצאתם רעיון גאוני לאפליקציה חדשה? רוצים לשווק את העסק דרך אפליקציה? לא בטוחים אם עדיף ללכת על אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד? לא יודעים איך לבחור ביניהם?

פיתוח אפליקציות לבלקברי
הבלקברי הוא אחד המכשירים הראשונים שעשו את המעבר מטלפון סלולארי לסמרטפון, למרות ריבוי המכשירים היום, הבלקברי עדיין נמצא בשימוש נרחב

פיתוח אפליקציות עבור מכשירים שונים
החלטתם לפתח אפליקציה? מחפשים בניית אפליקציות לאייפון? לאנדרואיד? לא בטוחים מה עדיף? אם אתם רוצים לפתח אפליקציה שתמשוך כמה שיותר משתמשים תוכלו 'ללכת על כל הקופה' ולפתח אפליקציה שתרוץ גם על טבלטים, על מערכות הפעלה אחרות ואפילו על המחשב הבייתי.

3 טעויות נפוצות בזמן פיתוח אפליקציות מובייל
אפליקציות סלולר הן ללא ספק כלי שיווקי אדיר, אין כמעט עסק שלא יוכל ליהנות מהיתרונות הגדולים של אפליקציה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI