דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות חשיבות אבחון וטיפול בבעיית סרבול מוטורי
חשיבות אבחון וטיפול בבעיית סרבול מוטורי
מיכל ז 06/03/13 |  צפיות: 3485

ילדים רבים שעוברים את תקופת ההתפתחות הראשונית, משכיבה להיפוך, זחילה ואז עמידה והליכה, חווים פעמים רבות קשיים שדורשים אבחון ועזרה של פיזיותרפיסטים מומחים. בעוד שברוב המקרים קשה לעמוד עיכוב או בעיה התפתחותית בגיל צעיר, מעקב קבוע של אחיות טיפת חלב, של רופא התפתחותי ושל רופא הילדים יעזרו לעלות על בעיות שעלולות להיות חמורות הרבה יותר בלי טיפול הולם. חיוני לדעת שככל שההורים ידחו את הטיפול הפיזיותרפיסטי, מכל סיבה שהיא, הילד לא יוכל להתקדם ולהתפתח בצורה מוצלחת ולרוב העיכוב יגרור אחריו בעיות אחרות.

בדרך כלל מי שיאתר את הבעיה הוא ההורה. היום הלחץ על הורים לתינוקות הינו עצום וכולנו חושבים שהתינוקות שלנו צריכים להתפתח בקצב מסוים. חשוב לדעת שלכל תינוק יש את הקצב שלו ועל כן עיכוב לא משמעותי בהתפתחות בדרך כלל לא יחייב עזרה פיזיותרפיסטית. יחד עם זאת, יש בעיות של סרבול מוטורי שגורמות לקשיים בהליכה ובביצוע פעולות בו זמנית, שמזוהה על ידי ההורים בגיל קטן מאלץ פנייה לעזרה ולאבחון כמה שיותר מהר.

לאחר שגילינו שיש בעיה ואנחנו צריכים עזרה ממטפל המומחה לתחום של פיזיותרפיה לתינוקות או לילדים, חיוני שנפנה לפני הכל לייעוץ אצל רופא הילדים וממנו נקבל את ההפנייה. כיום ניתן להיעזר בטיפול פיזיוטרפיה שמוצע על ידי מטפלים בקופות החולים או להיעזר בביטוחים בשביל להשתמש בשירותים של מטפלים פרטיים. כך או כך, לא נכון לעכב את קביעתו של התור ויש להתחיל בתהליך מוקדם ככל הניתן. אחרי שקיבלנו הפנייה מהרופא המטפל, צריך לאתר פיזיותרפיסט ולקבוע פגישת אבחון. לאחר פגישת האבחון יקבע המטפל כיצד להמשיך בטיפול, כמה מפגשים נחוצים ואת כל שאר הפרטים.

אין ספק שטיפולי פיזיותרפיה לילדים הם דבר שאף הורה לא חפץ לפגוש, אולם כדאי לדעת שלא מדובר נדיר נדיר, מסוכן או מדאיג. ברוב המקרים טיפול שכזה אמור לסייע לילד לפתח את היכולות שלו ואין בו שום דבר שמצביע על בעיה רפואית חמורה. הטיפול בילדים בעזרת פיזייותרפיסט מקצועי הוא סכך הכל תהליך שייתן לילד כישורים מוטוריים טובים יותר וידע באיזה אופן לשלוט בתנועה שלו בדרך טובה בהרבה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI