דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
אביב יועצים 14/04/13 |  צפיות: 5688

גירושין הם לא סיטואציה שקל להתמודד איתה, אפילו אם החלטתם להיפרד בצורה ידידותית ובלי דגלי מלחמה. תקופת הגירושין היא קשה גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה רגשית. זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. רוב הטעויות נגרמות בגלל סערת רגשות: זעם, שנאה ואשמה.

לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות:

אל תיסחפו למרתון של בזבוזים - כפי שציינו, גירושין הם תקופה קשה מאוד, במיוחד כלכלית. לכן, הגיע הזמן להדק את החגורה ולא להיסחף למרתון של שופינג, שרק יעמיק את ההוצאות הכלכליות הרבות שיש לכם. לא רק שעליכם לממן לעצמכם עו"ד גירושין, גם תיאלצו ללמוד לחיות על משכורת אחת במקום שתיים, לעמוד בשכר דירה ובכל ההוצאות הנלוות לבדכם - חשמל, ארנונה, קניות וכו'...

לכן, גם אם שופינג הוא דבר שגורם לכם להרגיש נהדר, במיוחד בתקופה הקשה הנוכחית שאתם עוברים, כדאי לחכות עם הבזבוזים עד שתתייצבו כלכלית.

אל תיכנסו להריון - נכון שהריון חדש הוא בשורה משמחת. מצד שני, הוא מסבך משמעותית את העניינים כאשר מדובר בגירושין. מה גם שההיריון עצמו מלווה במתחים ולחצים רבים, שעלולים להחמיר עוד יותר את המצב ביניכם. חשוב לזכור כי תינוק מצריך גם משאבים נפשיים, גם משאבים פיזיים וגם משאבים כלכליים. אחרי הגירושין אתם עלולים למצוא עצמכם מרוקנים מכולם.

אל תוציאו את העצבים על הילדים - הילדים שלכם צריכים להתמודד עם תקופה קשה, כך שממש אין צורך להפיל עליהם גם את העצבים שלכם. זכרו כי הילדים מאוד מושפעים מכם. אם תהיו עצבניים ולחוצים לידם - הם יתנהגו בהתאם. אם אינכם יכולים לא להתעצבן, פשוט אל תדברו על נושא הגירושים. בנוסף, מאוד כדאי לא לוותר על בילויים עם הילדים. אל תסתגרו בבית. קחו אותם לסרט קולנוע, לגלידרייה וכו'... זכרו - המטרה של גירושין היא לשפר לכם את החיים, לא להקשות עליכם עוד יותר

אל תשללו אפשרות של גישור - מגשר מיומן יסייע לתהליך הגירושין לעבור בצורה יותר חלקה, נעימה וידידותית. גירושין ידידותיים ברוח טובה הם הרבה יותר נעימים מגירושי "מלחמה". מגשר הוא צד שלישי, ניטראלי, שאין לו שום אינטרס לסייע רק לאחד מכם. מגשר יעזור לכם להגיע להסכם משביע רצון, במקום שתנסו כל הזמן להתנקם בצד השני באמצעות עורך דין גירושין. כמובן, מאוד כדאי להתייעץ עם עו"ד גירושין, לפני שתאשרו את ההסכם.

אל תתנגדו לטיפול פסיכולוגי - פסיכולוג מיומן ומקצועי יסייע לכם להשליט סדר במבול רגשותיכם. יתכן שאתם ברי מזל ואתם מקבלים המון עזרה ותמיכה מחברים ומשפחה. בכל זאת - הם יכולים לגרום לכם להיות עוד יותר מבולבלים ואובדי עצות ורק להעמיק את סערת הרגשות שאתם שקועים בה. פסיכולוג יסייע לכם להתמודד עם המצב ולשמור על השלווה שלכם, במצב שללא ספק מצריך חשיבה לוגית קרה והגיונית.


***

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI