דף הבית תחבורה ורכב תחבורה ורכב - אחר ציוד מכני הנדסי - למה הוא משמש?
ציוד מכני הנדסי - למה הוא משמש?
ברטה חני 01/05/13 |  צפיות: 3115

ציוד מכני הנדסי הם כלי עבודה אשר כתובים במשרד התחבורה תחת השם "מכונה ניידת". כלים אלו מזוהים על ידי לוחית רישוי שחורה ודורשים הסמכה מיוחדת להפעלת ציוד כבד זה. כיום ציוד מכני הנדסי משמש בעיקר לעבודות אזרחיות כמו בניה, הריסה, סלילת כבישים, עבודות עפר ועבודות להחלפת תשתיות. ציוד זה משמש גם את התעשייה החקלאית בעת הפרדה ואיסוף של היבול בשטח החקלאי.

 

ציוד מכני הנדסי משמש למספר רב של עבודות. לכן, כלי עבודה אלו מותאמים בעיקר לעבודה בשטח פתוח, על קרקע לא ישרה וסלולה. כלי העבודה אשר נכללים תחת השם צ.מ.ה הנם כלי עבודה כבדי משקל. לכן, יש צורך בהכשרה מיוחדת כדי להפעיל ציוד מעין זה. כיום יש לעבור קורסים אשר מיועדים להפעלת ציוד מכני הנדסי, זאת כדי לקבל רישיון מפעיל ציוד מכני הנדסי. ניתן לרכוש לימודים אלו במסגרת הצבאית ולכן חיילים משוחררים רבים ממשיכים באזרחות לעבוד כמפעילי ציוד מכני הנדסי. בנוסף, ניתן למצוא קורס מתאים בבתי ספר אזרחיים אשר מוכשרים על ידי משרד התחבורה לקיים קורס מפעילי ציוד מכני הנדסי. כדי להפעיל ציוד מכני הנדסי, בנוסף לקורס זה נדרש גם רישיון דרגה ב' בהתאם למשקלו של הכלי.

 

ישנם סוגים רבים ומגוון רחב של כלי עבודה אשר נמצאים תחת הגדרה של ציוד מכני הנדסי. הנפוצים בניהם הם טרקטורים, מנופים, מערבלי בטון, דחפורים ועוד רבים אחרים אשר מהווים כלי עבוד כבדים. כלים אלו ניתן לראות לדוגמה באתרי בנייה, מקום עבודה אשר דורש שינוע של חומרי גלם, כמו לבנים כבדות, ממקום למקום ובנוסף הרמת הלבנים לגבהים רבים אשר קיימים בגובה הקומה העליונה בבניין. עבודה באתר בניה, בדומה לעבודה באתרי עבודה אחרים, דורשים שמירה על כללי בטיחות באופן המרבי שכן אתר העבודה הוא מקום פתוח ומסוכן לשאר העובדים באתר. בנוסף לשמירה על בטיחות העובדים על מפעיל הציוד המכני הנדסי לדאוג כי לא תתבצע פגיעה בתשתיות אשר קיימות מתחת לאדמה בעת חפירה, כמו צנרת מים, ותשתיות אשר קיימות באוויר כמו חוטי חשמל.

 

בנוסף לבחירת מפעיל ציוד מכני הנדסי אחראי ומנוסה, אשר עבר את ההכשרה המתאימה חשוב מאוד לשכור כלי עבודה מבית עסק מנוסה, אשר מאפשר לכם לרכוש את כלי העבודה השמורים והמטופלים לפי הנחיות משרד התחבורה. דאגו לעבוד עם כלי עבודה תקינים ושמורים כדי להימנע מפגיעה בנפש או פגיעה ברכוש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ברטה חני


 


מאמרים נוספים מאת ברטה חני
 
ייעוץ עסקי הכרחי לטובת העסק
הקמת עסק היא החלום של אנשים רבים, אשר מרגישים מסיבות שונות שזהו המקום שלהם להתפתח ולצמוח ממנו, אך העובדה כי הנכם בעלי בטחון בידע מקצועי בתחום שלכם ומלאי אמביציה – לא אומר בהכרח כי אתם יודעים לנהל את העסק. ייעוץ עסקי הוא דבר הכרחי לכל עסק, בכל תחום ובכל גודל, על מנת ללמוד על החולשות של המקום, לטפל בעניינים הכספיים, לטפל בחלוקת התפקידים בחברה ועוד, וכך לצאת לדרך חדשה ויציבה.

עוברים דירה עם עבודות מנוף
07/11/14 | תעשייה
פעולת העברת דירה, בית עסק או מפעל היא פעולה מורכבת ואתם צריכים לידכם חברה מקצועית אשר תבצע את העבודה בבטיחות, ביעילות ובמקצוענות. בנוסף, היא צריכה לתת את הדעת על זמני העברה ולתת פתרונות בשטח לעבודות מנוף במידה ומדובר בציוד כבד לנשיאה או הרמה לגובה רב.

משאבות חום אינוורטור
משאבות חום אינוורטור הן כיום אמצעי החימום המתקדם ביותר בעולם והדבר לא מפתיע אודות וליכולתן. הן מספקות אוויר חם / קר בצורה נעימה תוך איוורור לשמירה על סביבה נעימה ולא יבשה כמו מערכות חימום אחרות, ובנוסף בעל יכולות לספק גם מים חמים ללא המתנה וללא הגבלה.

כלי עבודה חשמליים – בעלי חיבור חשמלי או נטענים?
עולם הכלי עבודה השתנה מאוד בשנים האחרונות, והיום ניתן למצוא יותר ויותר מכשירים אשר פועלים על ידי הטענה במקום חיבור לנקודת חשמל עם כבלים מארכים וללא הפעלת מאמץ כפי שהכרנו עם מכשירים מכניים.

נהנים בקיץ עם מיזוג אוויר צ'ילרים
עולם הקירור והחימום עבר מהפכות רבות וכיום לא קיים המקום בו אין משתמשים במיזוג אוויר, ועקב השימוש התכוף במערכות לקירור עלו בהתאם גם הוצאות החשמל ובזבוז האנרגיות. צ'ילרים הם האופציה החסכונית ביותר הקיימת היום והם שינו את עולם הקירור כפי שהכרנו אותו עד כה.

מעמיס טלסקופי – למה הוא משמש
17/07/13 | רכב
מעמיס טלסקופי נועד לשאת משקלים כבדים ומכאן שמו. למעמסי זרוע שנעה בצורה אופקית ואנכית. להפעלת מעמיס טלסקופי נדרשת תעודת הכשרה לכך. משמש לעבודות הנדסיות שונות, עבודות בניין, חקלאות ועוד.

כסאות גלגלים ממונעים מהם ולמי הם מיועדים?
כסאות גלגלים ממנועים הם קלים יותר לתפעול עקב המנוע אשר מניע אותם. בכסאות מזג זה המשתמש לא מפעיל לחץ על הידיים. בעזרתם ניתן לנוע בדרכים משובשות יותר ולאו דווקא במשטחים ישרים, מאפשרים למשתמש לטייל ולקיים אורך חיים רגיל.

מנעולנים – מתי אנו זקוקים להם?
מנעולנים מקצועיים ואמינים מאוד קשה למצוא. חשוב מאוד לבדוק את בעל המקצוע ולקבל המלצות על המנעולן אשר אנו מזמינים לבתינו. אסור לשכוח שהמנעול אשר בדלת הכניסה שלנו הוא הגורם המפריד בינינו לבין בחוץ והמנעול הוא זה שמשרה בנו ביטחון לשהות בבתינו ללא חשש. מנעולן מיומן ואמין יספק את השרות במהירות כשכל הכלים הנדרשים עומדים לרשותו. זכרו – בדקו וקבלו המלצות על מנעולנים אמינים אשר עושים את עבודתם במקצוענות!

מהו עוסק מורשה ומה מומלץ בעת פתיחת עסק?
עוסק מורשה זוהי האלטרנטיבה הנוחה והפשוטה ביותר בעת הקמת עסק. הרבה יותר קל לפתוח עסק כעוסק מורשה מאשר כחברה, גם תהליך הפתיחה קל יותר וגם אם חלילה ייכשל קל מאוד לסגור את העסק. מצד שני, עוסק מורשה הוא הרווח ביותר. לפני פתיחת עסק חשוב מאוד להיוועץ עם יועץ מס ולקבל את ההחלטה הנכונה לפתיחת העסק, עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה.

כל מה שרציתם לדעת על מעמיסים טלסקופיים
29/05/13 | רכב
מעמיסים טלסקופיים מהווים חלק מציוד מכני הנדסי. תקפידו של המעמיס הטלסקופי הוא לשאת עומדים גדולים ומיועד לאתרי בניה, לעבודות עפר וכל העבודות ההנדסיות למניהן. למעמיס זרוע טלסקופית אשר נועה בשני מישורים, אופקי ואנכי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI