דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר הדברת מזיקים, מכרסמים וזוחלים
הדברת מזיקים, מכרסמים וזוחלים
דוד כהן 22/06/13 |  צפיות: 3137

הדברת מזיקים הוא מונח רחב מאוד. יש אלפי "מזיקים" שצריך להדביר, תלוי כמובן במזג האוויר ובאיזור עליו מדובר. ישנם מקומות בעולם, שבהם חרקים אינם נחשבים מזיקים כלל ומקומות אחרים, שמצריכים הדברה סביבתית של עכברים. הדברה של המזיקים נעשית על פי הנזק שהם גורמים לנו או לסביבתם.

כאשר מתייחסים למכרסמים, אנו בדרך כלל מתכוונים לעכברים ועכברושים, שאת שניהם קשה לראות בבית, בכבודם ובעצמם, אך ניתן לראות את העדות לפלישתם. ניתן למצוא חורים בקופסות ושקיות של סחורות יבשות במזווה, או מזון לכלבים לעוס ושקיות פרוצות של זרעי דשא במוסך. מכרסמים גם ידועים ביוכלת שלהם ללעוס חיווט חשמלי, אשר יגרום לתיקונים יקרים, או אפילו גורם לשריפות. פעמים רבות, העדות הראשונה לנוכחותם יהיו גללי הצואה שלהם.

הדרך הטובה ביותר להמנע ממפגש עם מכרסמים היא באמצעות תברואה ברמה גבוהה, לפני הכל, אך יש לקחת בחשבון כי החיות האלה די חכמות והן מצליחות לחדר למבנים, גם מחורים קטנים יותר מגודלם הפיזי, בחיפוש מזון, מים ומחסה. ניתן להציב מלכודות בקלות יחסית והן אינן יקרות ויכולות לעמוד בפינות במבנה, מבלי להפריע את חי היומיום לאורך זמן. מלכודות עכברים, עם מזון או בלי, אמורות לעבור בדיקה מפעם לפעם, כדי לוודא שאין גופת מכרסם - במקרה כזה המצב התברואתי עלול להתדרדר עוד יותר.

גם נמלים, עש ומקקים יכולים להוות מטרד רציני בבית והדברת מזיקים כוללת גם אותם. לא חייבים להשתמש בחומרים כימיים, אשר עלולים לגרום ליושבים בבית נזק, הרבה יותר גדול מאשר החרקים עצמם. לדוגמא: ניתן לערבב שמפו תינוקות או סבון כלים, ביחד עם שמן ביתי רגיל ומים להכניס בבקבוק ריסוס ולבצע פעולת ריסוס בכל שבוע באיזורים בבית שבהם מתמקמות הנמלים, ניתן להכחיד אותן בקלות רבה. אפשר לרסס ישירות על צמחים, אבל לא פרחים. רוב החרקים אינם חובבים שום ופלפל שחור, לכן גם פיזור של מעט מהתערובת הזו, תסייע להרחיק את החרקים מאיזור הבית.

יש פתרון טבעי גם להפטר ממקקים: סודה לשתייה ואבקת סוכר מעורבבים בחלקים שווים הם פתרון למגר מקקים. רק לשים מסביב לאזור שבו אתם רואים את המקקים ובקרוב לא תוכלו לראות אותם יותר, הם פשוט לא יהיו שם. אם אתם לא רוצה להפיץ סוכר סביב הבית, השתמשו באבקה של חומצה בורית, שהיא דרך טבעית להרוג את המקקים ובדרך גם עוד כמה מטרידים, כגון: פרעושים, עש, פטריות וחיידקים.

כמובן אי אפשר לשכוח את המזיקים המעופפים, שמאוד מטרידים אותנו: זבובים ויתושים. קודם כל נתייחס לזבובי הפירות המרגיזים, הידועים בחיבתם ליין. כן, ממש כך, לכן ניתן לנצל את הידע הזה ולקחת בקבוק יין זול, לשפוך רבע בקבוק ולהוסיף כל סוג של חומר ניקוי. השאירו פתוח, ותנו להם ליהנות ולמרות. דרך נוספת להפטר מזבובים היא להכין נייר זבובים. מרתיחים מים, סוכר וסירופ תירס ביחד. פזרו את הנוזל הדביק על נייר חום, כמו שמקבלים כאשר עושים קניות וזהו, יש לכם מלכודת זבובים תוצרת בית, ללא חומרים כימיים. את היתושים תוכלו לדחות באופן אורגני, בדרך הישנה של הדלקת נר לימונית בחדר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד כהן

מיזם גרופ בניית אתרי מכירות באינטרנט עם שיווק באינטרנט להצלחת המכירות.



 


מאמרים נוספים מאת דוד כהן
 
על שעוני מייקל קורס לגברים ולנשים וההבדלים ביניהם
23/07/23 | אופנה
גם לגבר וגם לאישה, שעוני מייקל קורס אופנתיים ואלגנטיים עם פונקציונאליות מתקדמת. בואו לבחור את השעון שלכם.

ככה תבחרו שעון יד לכל אירוע ולכל סביבה
18/06/23 | אופנה
זהב או כסף, מחוגים או דיגיטלי, אלגנטי או ספורטיבי? ככה תתאימו את שעון היד שלכם לאירוע הקרוב.

גיוס עובדים בעסקים קטנים ובינוניים כחלק מהצלחת החברה
בעסק קטן ובינוני, הליך גיוס העובדים חשוב במיוחד. גיוס נכון יביא לעובדים מסורים שישארו בעסק לאורך זמן והצלחת העסק תגדל. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

גיוס עובדים שנעשה בצורה חכמה ומחזיק לאורך זמן
מהו גיוס עובדים, איך עושים השמה בצורה נכונה שתחזיק לאורך זמן ומדוע גיוס חשוב להצלחת העסק.

הכל על חנות וירטואלית באינטרנט - מהי חנות מקוונת, היתרונות שלה וטיפים להצלחה
כל מה שחשוב לדעת על חנות אינטרנטית. מהי בכלל חנות מקוונת? מה היתרונות שלה על פני חנות פיסית? איך להצליח במכירות בחנות הווירטואלית? הכנסו לקריאה.

תאורה לבית ובחירת מנורות לפי חדרים
ככה תשלבו תאורה לבית ולחדרים השונים בצורה חכמה, כדי ליצור אווירה נעימה, חמה ומלטפת.

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית באינטרנט
האם כל מוצר ניתן למכור באינטרנט? האם המעבר מהעולם הפיסי לעולם הווירטואלי הוא פשוט יחסית? כיצד לעשות את המכירות באינטרנט לממירות יותר? למען הצלחת העסק שלכם בדיגיטל, הכנסו למאמר שמסכם את הנושא.

כל הדברים שצריך לקחת בחשבון בעת בניית חנות וירטואלית באינטרנט
קראו מדוע הקמת חנות וירטואלית הינה הכרח המציאות וחובה שבית העסק יקים אותה, ואיך להקים חנות אינטרנטית מצליחה.

רעיונות לפירסום עסקים באינטרנט
השלב הבא לאחר בניית חנות וירטואלית לעסק או אתר כלשהו, זה שיווק. השיווק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, העלאת פודקאסטים, הפצת מאמרים, קמפיינים ממומנים ועוד.

ככה עובדת בניית אתרים מקצועית באינטרנט
מהי בניית אתרים מקצועית ומה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר אינטרנט על מנת שהאתר יהיה מקצועי ואיכותי מבפנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI