דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר קופות גמל, השתלמות ופנסיה
קופות גמל, השתלמות ופנסיה
מיכל ז 18/07/13 |  צפיות: 2794

כולנו מכירים את קופות הגמל וקרנות הפנסיה השונות אשר מציעות את שירותיהן לכלל האנשים. כל חודש נראה בתלוש המשכורת סכום כסף המועבר אליהם ומהמעסיק אל אותה קרן. יש להבדיל בין סוגי הקרנות ולבדוק מה התנאים של כל אחת, כמה דמי ניהול לוקחים לנו, מה התשואה אותה אנו מקבלים מדי חודש ועוד. יש להבדיל בין קרן פנסיה לבין קופות גמל והשתלמות. את ההבדלים לכך נוכל לבדוק באותם אתרי חברות ביטוח.

ישנן בשוק חברות ביטוח שונות אשר מציעות שלל קרנות ותנאים לאנשים על מנת למשוך אותם אליהם ולגרום להם להשקיע בקופת גמל והשתלמות ואף לחסוך לקרן פנסיה. בדרך כלל, כל מקום עבודה עובד עם חברת ביטוח מסוימת ואוטומטית מעביר את פרטי העובדים אל אותה חברת ביטוח איתה הם עובדים ומדי חודש, מופרש סכום כספי מהמשכורת של העובד אל אותה קופת גמל ופנסיה.

יש לשים לב כי קופת גמל אינה קרן פנסיה, יש הבדל בין השתיים. קרן פנסיה תפקידה לשמש אותנו כשנצא לפנסיה ולהשלים לנו את המשכורת שנקבל מביטוח לאומי מדי חודש. כמובן שאם מעוניינים לפתוח את קרן הפנזיה לפני הגיל המבוקש, הרי שדמי שבירה תעלה לכם בקנס. קופות הגמל והשתלמות לעומת זאת גמישות יותר וניתן לפתוח אותן בתאריכים מסוימים. גם על קופות אלה נשלם דמי ניהול חודשיים.

ניתן להחליט באופן פרטי באיזה מסלול להשקיע את אותם כספים של קופות הגמל, בין אם במסלול עם אחוז תשואה גבוהה שכולל השקעות במניות אך עלול לגרום גם להפסדים, או שמה לבחור במסלול יותר רגוע הכולל אגרות חוב אך התשואוה נמוכה יותר. לא לכולם יש ידע בתחום שוק ההון ולכן אם בכל זאת חשקתם בהשקעות, רצוי שתלכו ללמוד קורס מסחר בשוק ההון על מנת לקבל רקע בתחום.

חוסר ידע עלול לסכן את כספיכם ולגרום להפסדים. כמובן שתמיד אפשר להתייעץ עם מומחים בתחום אך אם אתם מעוניינים לבצע מעקב אחר כספיכם ולהיות מעורים בעניינים, קורס מסחר בבורסה בהחלט יכול לתת לכם את המענה.

את הקורסים הנ"ל ניתן למצוא במכללות לא מעטות אשר מציעות לימודי שוק ההון למתחילים ולמתקדמים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI