דף הבית קניות וצרכנות צרכנות מאפייני שוק הפרחים במגזר הפרטי לשימוש עצמי
מאפייני שוק הפרחים במגזר הפרטי לשימוש עצמי
דיווה 13/12/13 |  צפיות: 2979

היכולת של פרחים להעביר מסרים וגם להוות מרכיב מרכזי בקישוט הסביבה נבנה והשתרש בתרבות האנושית במשך מאות ואלפי שנים. אומנם מוסכמות היופי והסמליות שמעבירים פרחים שונים במקצת בכל תרבות, אבל התפקיד שיש לפרחים בסביבת האדם היא אוניברסאלית. מסיבה זו רכישת זרי פרחים או הזמנת משלוחי פרחים נהוגים ומקובלים בכל התרבויות והארצות, כאשר ניתן לפלח את שוק צריכת הפרחים לשני סקטורים עיקריים: השוק הצריכה הפרטי והשוק הצריכה העסקי.

השוק הפרטי מאופיין בשני מגזרים: קהילת האנשים שקונים זרי פרחים לשימוש עצמי בעיקר למטרות קישוט ונוי. המגזר השני הוא קהילת מזמיני משלוחי פרחים ורוכשי זרי פרחים שמיועדים לצדדים שלישיים קרי, אדם מזמין משלוח פרחים לטובת אדם אחר. תחום זה מאופיין בכך שמטרת זר הפרחים או סידור הפרחים להעביר מסר למקבל.

מאחר שלכל מגזר יש מניעים ומטרות שונים ברכישת פרחים, לכן יש לכל מגזר מאפייני רכישה שונים. מגזר השוק לצריכה עצמית מאופיין בכך שהמטרה העיקרית שלשמה נרכשים הפרחים היא לקישוט הבית ומכאן נגזרים מספר מאפיינים: מאפיין ראשון, שהקונים רוכשים זרי פרחים על בסיס קבוע, בדרך כלל בימי חמישי ושישי לקראת השבת בציפייה שהפרחים יחזיקו מעמד במשך שבוע, עד לרכישת הפרחים הבאה.

מאפיין שני שהקונים מחפשים לקנות פרחים בזול מהסיבה שבאופן מצטבר יש להם הוצאה ניכרת על רכישות פרחים. זאת אומרת, קנייה שבועית של פרחים משמעותה חמישים ושניים רכישות פרחים בשנה וחסכון של 50 שקלים בכל קנייה שקול לחסכון של 2,600 ₪ בשנה. מסיבה זו הקונים לא מחפשים זרי פרחים ועיצובי פרחים מתוחכמים ויקרים אלא הם מחפשים בעיקר חבילות פרחים עונתיים וזולים כגון צרור כלניות בחורף או חבילת חמניות בקיץ ולכל היותר הם מסדרים את הפרחים בצורה בסיסית באגרטלים שבביתם.

מאפיין שלישי של מגזר השוק לצריכה עצמית, שהקונים לא מוכנים לשלם עבור דמי משלוח פרחים ולכן הם מעדיפים לקנות את הפרחים בעצמם כאשר ערוצי השיווק המועדפים הם רשתות הסופרמרקטים השכונתיות, פיצוחיות וקיוסקים שכונתיים ו/או דוכני פרחים שכונתיים שנפתחים בעיקר בימי חמישי ושישי ושמציעים חבילות פרחים במחירים אטרקטיביים במיוחד. ערוץ שיווק נוסף הן חנויות פרחים שכונתיות אם וכאשר יש להם חבילות פרחים זולות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דיווה


 


מאמרים נוספים מאת דיווה
 
שיקולי פרופורציה בעיצוב זרי פרחים
21/09/16 | צרכנות
עיצוב זרי פרחים הוא אמנות של ארגון אלמנטים עיצובים הגלומים בפרחים ובאבזרים על פי העקרונות של אמנות העיצוב. מעצבי זרי פרחים וסידורי פרחים בדרך כלל משתמשים בטכניקות ועקרונות במטרה ליצור קומפוזיציות יפות ונעימות למראה. מאמר זה מסביר את נושא הפרופורציה המומלצת בעיצוב זרי פרחים.

הזמנת משלוחי פרחים לחוץ לארץ עם מסירה מידית
21/09/16 | צרכנות
הזמנת משלוחי פרחים לחו"ל עם מסירה מידית יכולה להתבצע באחת משתי דרכים. אפשרות ראשונה, הזמנת המשלוח מאתר ישראלי שמקושר ברשת בינלאומית של חנויות פרחים. האפשרות השנייה, הזמנת משלוח פרחים ישירות מחנות פרחים בקרבת כתובת היעד למשלוח.

משלוח פרחים לאחר לידה
אישה לאחר לידה מעדיפה להישאר בשקט בבית עם התינוק, מבלי שיטרידו אותה כל הזמן עם ביקורים שדורשים ממנה לארח את האורחים. מצד שני, היא רוצה ושמחה לקבל מתנות שעושות לה מצב רוח טוב. הפתרון הוא משלוח פרחים שמובא על ידי שליח כך שמקבלים מתנה "נטו".

משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות אינו מומלץ
19/09/16 | קניות
חברת מוניות אינטרנטית משווקת שירות חדש של משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות. מתבקשת השאלה האם השירות מקצועי ומומלץ או שרק נכנס שחקן חדש לשוק משלוחי פרחים שמנצל את תמימות הציבור.

מיומנויות העבודה בחנות פרחים
עבודה בחנות פרחים אינה עבודה קלה והיא דורשת מיומנויות מיוחדות. המאמר מפרט אילו מיומנויות נדרשות ולמי מתאים לעבוד בחנות פרחים.

טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
19/09/16 | גינון
ברגע שפרח נקטף מתחיל לפעול שעון שקובע את תוחלת חייו. צרכן שמזמין משלוח פרחים יכול להאריך את תוחלת חיי הזר וליפות את מראהו אם ינהג לפי הטיפים שמפורטים במאמר.

שתילים ופרחים בעיצוב הבית
יש אין ספור אפשרויות לשילוב פרחים ועציצים בעיצוב הבית. חנות פרחים מקצועית תציע לכם פתרון יצירתיים כמו גם שירות של משלוח פרחים ועציצים.

תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
31/12/14 | צרכנות
לציפור גן עדן יש תוחלת חיים ארוכה יחסית, הוא אוהב חום, זקוק למים רבים ולאור. במאמר מוסבר כיצד חנויות פרחים והצרכנים צריכים לטפל בפרח זה על מנת להפיק מהפרח את מלוא פוטנציאל היופי שלו.

עלות משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
משלוחי פרחים כרוכים ב-3 הוצאות: זמן עבודת השליח, דלק ועלות הרכב. לכן מוצדק לגבות דמי משלוח. מצד שני, יש חנויות פרחים שגובות מחירים מופרזים. צרכן חכם צריך לבחור חנות פרחים שמציע שירות אמין במחיר סביר.

כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
תחום משלוחי פרחים והזמנת זרי פרחים באמצעות אתרי אינטרנט של חנויות פרחים אינו מתנהל בצורה שקופה והגונה. ולאור חוק הגנת הצרכן שלא מאפשר ביטול עסקאות בתחום זה, נדרש לאמץ ולהנחיל את כללי אמון הציבור לענף הפרחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI