דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר חברות מן הדור החדש לא מבזבזות כסף ואת הזמן של המהנדסים שלהם על רכישת חומרה והקמת תשתיות, אלא ליצירת חדשנות ובידול
חברות מן הדור החדש לא מבזבזות כסף ואת הזמן של המהנדסים שלהם על רכישת חומרה והקמת תשתיות, אלא ליצירת חדשנות ובידול
אורית בלום 22/09/14 |  צפיות: 2022

כאשר הוקמה Amazon Web Services החברות הישראליות היו בין הראשונות לזהות את היתרונות ולהצטרף

חברות טכנולוגיה שהוקמו בשנים האחרונות דוגמת Dropbox, Get Taxi, Viber ואחרות בוחרות מראש שלא להשקיע כסף לרכישת חומרה ולהעסיק את המהנדסים המצטיינים שגייסו על מנת לעסוק בתשתיות, אלא להקצות את המשאבים לטובות פיתוח חדשנות ויצירת בידול. זו הסיבה שהן מקימות את ה- ITשלהן מראש בענן. דברים אלו נאמרו בכנס השנתי שערכה Amazon Web Services במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בהשתתפות למעלה מ- 1,500 איש.

ההתעניינות והשימוש בישראל בפתרונות מחשוב הענן של אמזון הולכים וגוברים. לכנס הראשון שקיימה אמזון לפני שנתיים הגיעו 500 איש, לפני שנה נכחו מעל ל- 1,000, והשנה למעלה מ- 1,500 איש. כאשר הוקמה(AWS) Amazon Web Services בשנת 2006, חברות טכנולוגיה ישראליות היו בין הראשונות שהצטרפו לשירותי הענן של אמזון משום שהבינו במהירות את היתרונות.

אחד הכוחות המרכזיים שמניעים את הפופולריות של הענן הוא חוסר הוודאות במשק העולמי והמקומי. בתקופה כזו גופים עסקיים עוברים לענן מפני שכך הם משלמים רק עבור מה שהם צריכים וצורכים בפועל, ויכולים להוסיף משאבים במהירות גדולה ולשחרר משאבים כאשר אינם זקוקים להם יותר. בענן לקוחות הופכים עלויות קבועות לעלויות משתנות.

בעבר, על מנת לקבל הנחות, ארגונים התקשרו בחוזים ארוכי טווח  עם ספק אחד, וכך כבלו את עצמם לשנים ארוכות ללא יכולת מיקוח, ונותרו עם טכנולוגיה ישנה לאורך שנים רבות. בשל העובדה שלאמזון אין בדרך כלל חוזה ארוך טווח עם הלקוחות החברה פועלת לספק את רמת השירות הטובה ביותר עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר.

AWS מתייחסת לנושא אבטחת המידע של לקוחותיה בצורה רצינית מאוד. אנו מעודדים את כל הלקוחות שלנו להצפין את המידע על מנת להשיג הגנה מקסימלית על הנתונים, ומספקים להם את הכלים לביצוע ההצפנה. אנו נותנים להם מפתחות על מנת להגן על המידע שלהם כך שאם מתבצעת גישה לא מורשית מופעלת התראה מידית.

לפני שנה הכרזנו על הקמת AWS בישראל. הסניף המקומי מאפשר לנו להיות קרובים ללקוחות. אנו נוכחים כיום בכל התחומים הוורטיקליים במשק הישראלי. יש לנו שותפים עסקיים מן החברות המובילות, רבים מהם גויסו בשנה האחרונה, על מנת לספק שירותים מקצועיים ברמה גבוהה ללקוחות המקומיים.

במהלך הכנס נערכה תחרות בין סטארט אפים ישראלים, כאשר מתוך החברות הרבות שהגישו מועמדות לתחרות בה היה סכום הפרסים 250,000 ₪, עלו לגמר שלוש חברות: HopOn , Elastic Code , ו- Game Effective . הזוכה הגדולה שנבחרה בהצבעת המשתתפים בכנס וועדה מקצועית, היא HopOn (הופ־און) המפתחת פלטפורמת תשלום סלולרי וכרטוס בחברות תחבורה ציבורית בישראל ובעולם.

אבי כוכבא, מנמ"ר בנק הפועלים, סיפר בכנס על תחרות BankApp שיזם הבנק על מנת לעודד מפתחים ויזמים חיצוניים לפתח אפליקציות לשימוש כלל הציבור והלקוחות בנושאים פיננסים, צרכניים ואחרים. נדב יור, מנהל יחידת פורטפוליו פרויקטי IT בבנק הפועלים, המוביל את היוזמה, סיפר כי בפעם הראשונה בישראל, הבנק יאפשר למפתחים גישה למידע בנקאי ופיננסי ול- API ייחודי, כמובן בצורה מאובטחת ואנונימית. התחרות שמתחילה ב-22 לספטמבר, תימשך כחודשיים, במהלכם יקבלו הצוותים המשתתפים תמיכה וליווי מקצועי של הבנק. הזוכים יחשפו לאנשי הון סיכון ואנג'לים מן השורה הראשונה שילוו את החורת, וכן מובטחים פרסים כספיים גבוהים, והשקעה של עד 1,000,000 ש"ח במסגרת תוכנית הפינטק של הבנק. יור הרחיב, כי היוזמה הזו קרמה עור וגידים ונוהלה בקבועי זמן שמאפיינים סטארטאפים ולא בנק, וזאת תודות לרוח הצוות, וכן לשימוש בתשתיות ענן של אמזון, שאפשרו הקמה מהירה ויעילה של ה-Database. יור ציין כי ליזמים ומפתחים שמכירים את שירותי AWS קיים יתרון מובנה בגישה לתחרות, והזמין את כולם להיכנס לאתר www.bankapp.co.il ולהירשם.

לדברי ז'יז'י אשכנזי, CTO בבנק הפועלים: "התחלנו לבחון את נושא הענן בבנק לפני זמן רב, תוך התחשבות ברגולציה ובצרכי אבטחת מידע. בחרנו באמזון כי היא החברה עם המוניטין הטוב ביותר בשוק, והיחידה שמאפשרת לנו להקים סביבה ולנהל אותה לבד. הענן של אמזון מאפשר לנו להוריד עלויות באופן משמעותי, ובעיקר להקטין את העלות של טעויות. לענן יש יתרון נוסף מרכזי, והוא המהירות. שירות הקמת שרת הוא תהליך שבדרך כלל עשוי להימשך חודשיים עד שלושה, ובענן התהליך הזה נמשך מספר דקות בלבד. למעשה ההוצאה לפועל של תחרות BankApp בזמן כה קצר לא היתה מתאפשרת ללא שימוש בשרתי אמזון. אנו מפעילים כיום מספר מערכות בענן, כאשר אנו עובדים בתחום זה בשיתוף פעולה מקצועי עם Cloudzone של חברת מטריקס."

אורי האס, סמנכ"ל מו"פ בחברת הסטארט-אפ מג'יסטו, הציג את אפליקציית עריכת  הסרטונים של החברה, המקנה להם מראה מקצועי באופן אוטומטי, ומבוססת על שימוש בענן אמזון כדי לשרת כיום 40 מיליון משתמשים ברחבי העולם. זאת תוך עמידה בביקושי שיא לזמינות בזכות ענן אמזון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורית בלום


 


מאמרים נוספים מאת אורית בלום
 
Automat-IT הוכרזה כ- AWS DevOps Competency Partner
Automat-IT, חברה מובילה בתחום ה- DevOps והענן, מקבוצת מלם תים, גאה להודיע כי הוסמכה כשותף ביכולות DevOps של AWS, במסגרת תכנית AWS DevOps Competency. מדובר בהכרה טכנולוגית יוקרתית, שזכו לה עד היום רק שתי חברות ישראליות נוספות ופחות מ- 250 חברות ברחבי העולם.

מלם תים זכתה בפרס שותף מצטיין של חברת סיסקו לשנת 2020
קבוצת מלם תים גאה על זכייתה בפרס שותף השנה של סיסקו (Cisco) דרום אירופה לשנת 2020: Technology Excellence Partner of the Year Enterprise Networking & Cloud. הפרס החשוב, מהווה הוקרה והכרה בהישגים המשמעותיים של מלם תים לאורך השנה החולפת, ובהובלה ביישום פתרון Cisco Meraki, פלטפורמה לניהול רשתות בענן. השנה הוענק הפרס באופן וירטואלי, במסגרת כנס השותפים השנתי של סיסקו - Cisco Partner Summit Digital Awards 2020.

מלם תים מייצגת פתרון טכנולוגי מתקדם הוליסטי לבחינות מרחוק – Proctortrack מבית Verificient
בתקופה זו, בה מתקיימים הלימודים מרחוק, ישנה חשיבות רבה ביעילות תהליך הלימוד בכלל וביצוע בחינות מרחוק, בפרט. תחום זה דורש תשומת לב מיוחדת מאחר ומדובר על כיתות גדולות, תלמידים בגילאים שונים והצורך בפיקוח ובדיקת הצלחת התהליך. קבוצת ה- IT מלם תים נענתה לאתגר ולאחר מחקר בחרה לייצג את Proctortrack מבית Verificient הנחשב לפתרון מתקדם, מאובטח ונוח לשימוש, ליישום בחינות מרחוק.

מלם תים חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Couchbase
מלם תים, קבוצת ה- IT הגדולה והמובילה בישראל, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Couchbase, ספקית מסד נתונים NoSQL ותייצג את פתרונותיה המתקדמים והאיכותיים בישראל.

מי דואג לטפל לך בנכס בימי הקורונה?
08/07/20 | נדל"ן
מאות אלפי דירות להשכרה קיימות בישראל (600,000 על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2014). בעלי הדירות הם אנשים שרכשו דירה להשקעה, יורשים או תושבי חוץ המחזיקים בדירות גם בישראל. החזקת דירה להשכרה אינה פשוטה כלל וכלל

יחידת המחקרים של האקונומיסט בסקר עבור Arm: ה- IoT מגשים את ההבטחה - 58% מהחברות מיישמות IoT, 57% דיווחו על החזר גבוה על ההשקעה
לאורך 7 שנים, ביסס את עצמו סקר IoT Business Index של The Economist Intelligence Unit (EIU) כמחקר המשמעותי והעמוק ביותר של צמיחת ה-IoT. מחקרים קודמים סיפקו מבט מעמיק באשר לקושי הגדול של ארגונים – כולל מגזרים קמעונאות, עסקים ותעשייה – לפרוץ את המשוכות הטכנולוגיות והכספיות של ה- IoT. אבל הדוח החדש צופה שינוי משמעותי בעשור הנוכחי ומעריך כי חסמי האימוץ יוסרו לרוחב כל המגזרים

חברת Priority Software וחברת PRODAC Systems חתמו על הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי עבור לקוחות תעשייתיים בעולם
, חברה בינלאומית מובילה לפתרונות ERP חתמה על שותפות טכנולוגית עם PRODAC Systems, ספקית של פתרונות MES ( - Manufacturing Execution Systemמערכות חכמות לניהול ושיפור הייצור) חדשניים עבור מפעלי ייצור בישראל ובעולם. השותפות תאפשר לשתי החברות להציע פתרון חדשני, המשלב את היכולות של שתי החברות ומספק מענה לכל

סקר אוהדי הכדורגל של Booking.com לקראת יורו 2020: כחמישית מהישראלים מוכנים לאבד את עבודתם בשביל לנסוע לחו"ל לצפייה בגמר היסטורי של אירוע ספורט
ענקית התיירות Booking.com, שותפת האירוח והאטרקציות הרשמית של UEFA EURO 2020TM, ערכה מחקר בקרב יותר מ-8,000 אוהדי כדורגל ב-12 מדינות באירופה (גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, בריטניה, רוסיה, בלגיה

מהפכה בתחום הדגרת הביצים: LIVEgg הישראלית פיתחה טכנולוגיה חדשנית המקצרת את הזמן הנדרש לזיהוי פוריות ביצים בהדגרה
LIVEgg מפתחת טכנולוגיה פורצת דרך אשר נועדה לייעל את תהליכי הדגרת הביצים וגידול העופות, להביא להתייעלות פיננסית משמעותית שעשויה להוזיל את מחיר הביצים ואף למנוע הרג מיותר של אפרוחים. היכולות האלקטרואופטיות הייחודיות של החברה מזהות את פוריות ביצי הרבייה כבר ביום החמישי להדגרה ומתקרבות

תחרות המארחים הטובים ביותר
ענקית התיירות Booking.com, המובילה העולמית בחיבור בין מטיילים למגוון הרחב ביותר של מקומות אירוח נהדרים, חוויות ואפשרויות תחבורה נוחות, הכריזה לאחרונה על השקת המהדורה השלישית של תחרות Booking Heroes. במסגרת התחרות, החברה מזמינה את לקוחותיה לספר לעולם על מארחים שהפכו את הנסיעה שלהם לבלתי נשכחת. תחרות Booking Heroes היא דרכה של החברה לציין לטובה מארחים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI