דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים עיצוב פרגולה כאלמנט מרכזי בחצר הבית
עיצוב פרגולה כאלמנט מרכזי בחצר הבית
יחי כהן 16/11/14 |  צפיות: 2539

פרגולה תמיד תהווה את המרכז בו אנו נארח באירוע משפחתי או בחג, ככל שהפרגולה תבנה בצורה שימושית יותר כך נוכל להפיק ממנה זמן הנאה רב יותר. פרגולה מעוצבת אינה רק גג על עמודים אלא הרבה מעבר לכך. הפרגולה אם היא נבנתה במטרה לשימוש רב עונתי כלומר בקיץ וגם בחורף יכולה לתת מענה בימי החורף שאינם סוערים.

פרגולה שימושית ויפה במרכז הגינה

אם אנו בעלי בית פרטי ויש לנו חצר או גינה רצוי ואפילו עדיף לשקול בניית פרגולה, אם כבר החלטנו לבנות אחת הרי שיש לתכנן את העיצוב והסגנון בצורה כזו שהפרגולה תשמש אותנו כראוי. ראשית עלינו להחליט אם הייעוד הוא רק בקיץ או קיץ וחורף יחד, הסיבה לכך היא שפרגולה שמשמשת רק לקיץ אינה אטומה למים, היא מקורה על ידי רשתות עץ או פלסטיק או ענפי במבוק ומאפשרת הצללה ומעבר אוויר גם יחד. אולם אם אנו מתכננים קירוי שישמש אותנו גם בחורף עלינו לקרות ולאטום את הגג שלה כדי למנוע חדירה של מים, אך לא די בכך. הגשם והרטיבות לא מגיע רק ממעל אלה גם מהצדדים ועל כן יש לתכנן את סגירת הדפנות על ידי לוחות ניידים. לוחות אלו ימנעו את חדירת הגשם בחורף, ובקיץ ניתן להסיר אותם ולהחזיר את הפרגולה למצבה הקודם. כאשר הפרגולה אטומה למים הכוונה היא שהגג שלה מכוסה בלוחות שמונעים חדירה של גשם ויחד עם זאת גן האוויר אינו חודר, לכן מומלץ להתקין מאוורר תקרה בגג הפרגולה, המאוורר שימושי מאוד בימי הקיץ ואף מהווה אלמנט מעוצב. נוסף על המאוורר ניתן להתקין גופי תאורה שיאפשרו שימוש בערב או בחשיכה.

עיצוב דפנות הפרגולה

כאשר רוצים ליצור מראה ייחודי ומעוצב ני=תן לתלות על דפנות הפרגולה עציצים ובהם ניתן לשתול צמחים עונתיים או צמחי תבלין. העציצים יחד עם השתילים נותנים מראה כפרי ומיוחד, השתילים יקבלו די אור ושמש ובחורף יהיו מוגנים מפני הגשם ולא יינזקו. ניתן בנוסף להעמיד כדי חרס גדולים בצידי הפרגולה ולשתול בהם עצים ננסיים כגון תפוז סיני או לחילופין ניתן לשתול מצחים מטפסים כגון יסמין ריחני או אלמון הודי, הצבעים של הפרחים יחד עם הריח שהם מפיצים יאפשרו הנאה מושלמת.

המאמר באדיבות אתר עיצוב ישראל / פרגולות


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יחי כהן


 


מאמרים נוספים מאת יחי כהן
 
יותר יפה, יותר מושך, יותר מתקני תצוגה מפרספקס
20/11/16 | צרכנות
קידום מותגים בימינו הפכו למשימה די מורכבת, אנו נדרשים כל פעם מחדש להמציא את הגלגל, מבין כל הפעולות שמבצעים על מנת לקדם ולדחוף מוצר כזה או אחר יש את אולמות התצוגה בה אנו מציגים את המוצרים שלנו או שיש תערוכות ואירועי קידום מכירות

יום הולדת שמח ואפילו יותר מזה
מי לא אוהב לחגוג יום הולדת? אין ילד שלא רוצה את שכולם יכבדו אותו בברכת מזל טוב, יביאו לו מתנות ובכלל ישמחו יחד איתו ביום הולדתו.

פתרונות הצללה לאירוח מושלם בחורף בדיוק כמו בקיץ
20/11/16 | שיפוצים
אנשי שררה, רמי דרג, אריסטוקרטים ובעלי ממון ויכולת אלו הם שנהנו מפתרונות הצללה מימי קדם ועד לפני שנים לא רבות. כיום המצב השתנה לגמרי, פתרונות הצללה בהישג יד של כולם ללא יוצא מן הכלל.

פרגולות מאלומיניום, להוציא את היופי הפנימי
20/11/16 | שיפוצים
פרגולות אלומיניום לא אחת יוצרות לנו הקשר מוטעה של קרירות, מונוטוניות וחוסר עניין אולם בפועל הדברים הפוכים לגמרי. אם בעבר הלא רחוק העדיפו כולם פרגולות עץ או ברזל הרי שעם הזמן הם הבינו כי יש אלמנט משמעותי בבניית פרגולות מחומרים אלו והוא התחזוקה שנדרשת.

למה להתאמץ עם עץ?
עץ הינו חומר גלם מדהים, יפה ומרשים. אין חומר גלם בטבע שמשתווה לעץ מבחינת האסטטיות, המרקם והגוונים, יחד עם זאת על מנת שהעץ יראה במיטבו וישמר לאורך שנים צריך לטפל ולשמר אותו.

למה קופות רושמות לאט לאט נעלמות מן העולם
16/11/15 | ניהול
ראשית דרכם של הקופות הרושמות החלה למעשה על מנת למנוע מעובדי החנות לגנוב כספים, למעשה אותם קופות כלל לא היו רושמות אלא מצלצלות בלבד

שיפוצים ובדק בית
25/08/15 | נדל"ן
רגע לפני שאתם מתחילים בשיפוץ כדאי שתבצעו בדק בית מסיבות רבות אולם הבולטת שבהן היא החיסכון העתידי שלכם בהוצאות. בדק בית מלמד אותנו שלא אחת קורה שנכנסים לעבודות שיפוץ בבית ומגלים בעיות כמו בעיות צנרת, חשמל, ניקוז ורטיבויות

נברשות, האלמנט לעיצוב הבית
עיצוב הבית כידוע הפך בשנים האחרונות יותר ויותר נדרש, למעשה כיום לא בונים בית או משפצים אותו ללא עירוב של מעצב

מנורות בכלל ומנורות בפרט
מנורות הן למעשה גופי תאורה שאליהן מחברים נורות. כיום המנורות משמשות הרבה יותר כאלמנט לעיצוב החלל מאשר כמתקן לנורה עצמה

גופי תאורה מעוצבים, היום יותר מפעם
גופי תאורה מטרתם להכיל נורות מסוגים שונים. לרוב עד לא מזמן הנורות ששלטו בגופי תאורה היו נורות ליבון אולם מאז חל איסור לייבוא של נורות ליבון בהספקים של יותר מ 60W התחזק השימוש בנורות חסכוניות מסוגים שונים כאשר ה CFL הם הסוג הבולט ביותר כיום
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI