דף הבית רפואה ובריאות התמכרויות מהי התמכרות בפועל
מהי התמכרות בפועל
חיים 23/11/14 |  צפיות: 13059

התמכרות
מהי התמכרות בפועל? התמכרות היא למעשה בעיות הקשורות בחומר או התנהגות או פעילות המשבשת את התפקוד או הרווחה של האדם בדרך כזו או אחרת. כאמור, דחף כפייתי להתנהגות או פעילות עם תוצאות קשות ביותר. לכל דבר השלכות משלו וכך גם להתמכרות הקשה ביותר. המוני סוגי התמכרויות הנובעות מפעילות בלתי פוסקת. כאמור, למה תגרום הפסקת הפעילות בפועל? אם לפתע יוחלט כי ההתמכרות תטופל, מה יתרחש? כמה דברים על תזונה שלא העזתם לשאול.
למה תגרום הפסקת הפעילות / התמכרות
אדם שייקח על עצמו עניין של טיפול או הפסקת ההתמכרות לכאורה, יגרום לסינדרום של גמילה. חשוב ביותר לקחת בחשבון את העניין של תקופת הימנעות וההשלכות של ההימנעות או הרצון לייצר דפוס התנהגות אחר שלרוב מחזיר לעיתים את ההתמכרות. התמכרות הינה למעשה מעגל של קסמים – כאמור יש רצון להקל על מצב קשה ביותר של  התמכרות בעוד המציאות לא מאפשרת זאת. המינוח התמכרות מדבר על הופעתו של האופיום. כמו שלכל דבר היסטוריה, להתמכרות היסטוריה משלה וההתמכרות הראשונית בכלל עסקה בנישה של סמים. אחר כך הגיעו שאר ההתמכרות ונכון להיום ניתן לספר ולהעיד על התמכרות לאלכוהול, משחקי הימורים, אוכל ועוד.
לזהות את ההתמכרות
כיצד מזהים מצב של התמכרות? יש אנשים שמבלים במרכזי קניות ואינטרנט ויש אנשים שמעדיפים להטביע את יגונם באוכל. התמכרות רגילה לבין התמכרות קיצונית בעוד יש מצבים  גלויים ויש מצבים פחות גלויים. יש מצבים בהם ההתמכרות נגלית לעין ויש מקרים בהם ההתמכרות מוסתרת לחלוטין. כמו כן, ראוי לדבר על הכחשה של ההתמכרות, מצבים של אגרנות כפייתית הם סוג של התמכרות לאסוף ולאגור חפצים מבלי לדעת את שורש הבעיה. יש לא מעט תסמינים לגילוי התמכרות, הראשון הוא ההתנהגות של האדם ,אחר כך מדברים על צריכה מוגזמת של הדברים והגדלת מינונים ושימושים ביודעין ולא ביודעין, הסיבה לכך טמונה בעיקר בצורך והרצון לייצר סיפוק גדול. כמובן שלאחר מימוש ההתמכרות, חשים רגישות של אשם, הסיפוק מההתמכרות מלווה בהחמצה או אפילו שנאה עצמית. אלו הם חלק מהדברים המסמנים את שורש ההתמכרות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים


 


מאמרים נוספים מאת חיים
 
מהי התמכרות בפועל
23/11/14 | התמכרויות
המוני סוגי התמכרויות הנובעות מפעילות בלתי פוסקת. כאמור, למה תגרום הפסקת הפעילות בפועל? אם לפתע יוחלט כי ההתמכרות תטופל, מה יתרחש? כמה דברים על תזונה שלא העזתם לשאול.

אקוצ'ק- חיזוי קרינה
06/11/14 | כימיה
חוק קרינה בלתי מייננת משנת 2006 מחייב כל בעלים של מתקן חשמל לקבל היתר מהמשרד להגנת הסביבה להקמת ולהפעלת מקור קרינה בתדר רשת החשמל. על מנת לקבל את ההיתר הזה, נדרש מבעלי המתקן למלא דוח הערכת רמת חשיפה לשדות מגנטיים וחשמליים וזאת על סמך חיזוי קרינה

גלפרליין - דואגים לסביבה נקייה
חברת גלפר ליין בע"מ שמה לה למטרה להפוך את כל נושא התחזוקה לנעים יותר ולפשוט יותר לניהול ולהתנהלות, כבר אין סיבה להפוך בניין מגורים לאתר מזבלת חירייה המודרנית.

אבחון הפרעות קשב בשינה - חיים ללא מנוחה
חד מהמאפיינים הבולטים והבעייתיים ביותר מתוך כלל התסמינים של הפרעות קשב הוא בעיית השינה, או, ליתר דיוק, חוסר היכולת לישון ברצף ולישון עמוק (מחזורי REM ארוכים).

הלוואה ברגע האחרון
05/03/12 | הלוואות
התחיל איזשהו החברה הלוואה קטנה מרמז להשיג זאת קצה על בסיס כלכלי, על בן הזוג והילדים, את הארגון לעתים רחוקות ביטוח בריאות מבחינה נפשית

מגנטים לאירועים
היום כל אירוע הוא הפקה נוצצת שמטרתה יצירת זיכרון שייחקק לשנים בקרב האורחים, הקרובים וכמובן, חתני השמחה. שמחה משפחתית במאה ה-21 היא הפקת יוקרה בסדר גודל הוליוודי.

יום נישואים לזוגות
ספא הוא חוויה חושית וחושנית הפועלת על רבדים פיזיים. מטבע הדברים, אין הבדלים של ממש בין חווית העיסוי המקצועי לבין קיום יחסי מין. אין סיבה להפריד בין השניים, או לחשוב שביקור בספא אינו קשור לחוויה של סקס ושל מיניות. אפילו מסג' לצרכים טיפוליים גרידא, הוא בעל אלמנטים מיניים מבחינת האנדורפינים והכימיקלים המשתחררים אצלנו, ללא קשר להיותנו גברים או נשים, רגישים או קשוחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI