דף הבית חוק ומשפט כללי עצר אתכם שוטר? עשה ואל תעשה
עצר אתכם שוטר? עשה ואל תעשה
david7140 14/12/14 |  צפיות: 5559

לעצור בצד - בלי להתחכם

כאשר זיהיתם בבירור כי השוטר מסמן לכם לעצור, עליכם לציית לו ולעצור את הרכב בצד הדרך. רבים מהנהגים שלא עצרו בזמן כפי שנתבקשו לעשות, הצליחו להפוך בדיקת רישיונות שגרתית ממנה היו יכולים להיחלץ תוך מספר דקות, לעסק ביש שכולל אישום בגין אי ציות לשוטר, הזמנה לדין ושלילת רישיון ממושכת. אם יש לכם ספקות - האם השוטר סימן לכם לעצור או לא, תעצרו!

לא להודות בביצוע העבירה

לאחר שתעצרו בצד, השוטר יפנה אליכם ויאמר כי אתם בוודאי מודעים לסיבה בגינה נעצרתם. הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות זה להודות כי אתם יודעים בבירור מהי הסיבה. שימו לב: לא תמיד השוטר בטוח במאה אחוז שביצעתם עבירה ולפיכך במידה ותספקו תשובה כגון: "בוודאי שאני יודע, הרי נסעתי במהירות של מאה וחמישים קמ"ש", דינכם ייחרץ בו במקום.

לספק את הפרטים מבלי להתחמק

נהגים רבים מנסים להתחמק מקבלת קנסות תעבורה על ידי מתן פרטי זיהוי שגויים או על ידי התחמקות ממתן פרטי הביטוח ורישיון הנהיגה, בטענות שונות ומשונות. זוהי טעות חמורה שיכולה לעלות לכם ביוקר. בכל ניידת משטרה קיים מסוף ממוחשב המאפשר לשוטר לקבל את הפרטים שלכם לפי מספר הזיהוי של הרכב. במידה ותסרבו להזדהות, יוכל השוטר לחייב אתכם להתלוות אליו לתחנה.

תשובה להאשמות ספציפיות

במקרים מסוימים, השוטר שעוצר את הנהג מאשים אותו בביצוע עבירה ספציפית, לאחר שחזה בו מבצע את העבירה במו עיניו. חשוב להבין כי גם אם השוטר טוען שראה את התאונה, לא תמיד הנהג אכן יוכרז כאשם. בכל מקרה בו אינכם מסכימים עם טענות השוטר, עליכם לציין זאת במפורש בפניו. יחד עם זאת, הקפידו לענות לשוטר בנימוס והימנעו מהתבטאויות שעשויות להתפרש כפוגעניות.

דוחות משטרה - תגובתכם לאירוע

עליכם לוודא כי הדו"ח המשטרתי יכיל במפורש את הגרסה שלכם לאירוע. אם לא תעשו זאת, לא תוכלו למסור את גירסתכם בשלב מאוחר יותר. למסור את תגובתכם לאישום של השוטר זוהי זכותכם החוקית. זוהי גם זכותכם החוקית לעמוד על כך שתגובתכם תירשם בדו"ח המשטרתי. לאחר כתיבת הדו"ח תידרשו לחתום עליו. אין בעצם החתימה שלכם על הדו"ח משום הודאה באשמה, אל דאגה.

צלמו את מיקום האירוע

במידה ואתם בטוחים מעבר לכל צל של ספק כי מהמקום בו עמד השוטר לא היה באפשרותו לראות את העבירה, עליכם לצלם את המקום ומוטב שתצולם גם תמונה מזווית הראייה של השוטר. היום, כשלכל אחד מאיתנו יש מכשיר חכם בכיס - צילום לא אמורה להיות משימה מסובכת. מאוחר יותר יוכלו התמונות לשמש אתכם להוכחת חפותכם.

במקרה של בדיקת אלכוהול

אם נתבקשתם לעצור בצד לבצע בדיקת אלכוהול, בשום פנים ואופן אל תתנגדו לביצוע הבדיקה. בתי המשפט מחמירים מאוד עם נהגים שסירבו לביצוע הבדיקה. למעשה, העונש על סירוב לבצע בדיקת אלכוהול חמור יותר מהעונש המוטל על נהגים שנתפסו כשהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול. דוחות משטרה בגין נהיגה בשכרות ניתן לבטל במקרים רבים לאחר מעשה, אך אלו לא פני הדברים כשמדובר על סירוב לבצע בדיקת שכרות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 david7140


 


מאמרים נוספים מאת david7140
 
התרומה של בלונים לבריתה של בתכם
בשעה טובה ובמזל טוב נולדה לכם בת, והאושר כמובן מציף אתכם מטבע הדברים. אתם רוצים לארגן מסיבת בריתה נהדרת, כדי לחגוג עם כל החברים וקרובי המשפחה שלכם. בין השאר, כאשר אתם חושבים על מחווה מיוחדת לבתכם הקטנה, ועל דרך מיוחדת לקשט את האירוע - תמיד עולה הרעיון של בלונים לבריתה. אז מדוע דווקא הבלונים נחשבים לקישוט האולטימטיבי לבריתה?

עצר אתכם שוטר? עשה ואל תעשה
14/12/14 | כללי
מדי שנה אלפי נהגים "זוכים" לכבוד המפוקפק ומקבלים לידיהם דוחות משטרה הנושאים את שמם. במידה ועצר אתכם שוטר תנועה, ישנם כמה כללים בסיסיים שיש להתנהל ולהתנהג לפיהם במידה ואתם מעוניינים להימנע מאי אלו תסבוכות.

המדריך לבחירת שולחן מחשב
17/02/13 | ריהוט
השקעתם ברכישת מחשב טוב ומתקדם, נישא או נייח. אבל איפה תניחו אותו כאשר אתם עובדים עליו? כל מה שרציתם לדעת על בחירת שולחן מחשב, כאן במאמר זה.

איך לבחור כסא מחשב
17/02/13 | ריהוט
כסאות מנהלים הם חוד החנית של המושבים המשרדיים בכל פרמטר שהוא: מהאיכות שלהם ועד לנוחות הישיבה בהם וכלה בעיצוב המושקע ורב הרושם כיאה לחדר ההנהלה או לחדר הישיבות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI