דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר התנהגות למלצרים במסעדות, פרסום מודעות דרושים, ומה בעצם הקשר..
התנהגות למלצרים במסעדות, פרסום מודעות דרושים, ומה בעצם הקשר..
ראובן 02/06/09 |  צפיות: 2982


פעם בכמה זמן אני נתקל בכתבה שאני מוכרח לחלוק עם אנשים אחרים. שאני אומר לעצמי כי לפחות שלושה אנשים שאני מכיר, צריך שיקראו את זה. כתבה כזו יצא לי לקרוא לאחרונה והיא דנה במה שאתה יכול לגלות על מועמד לעבודה או לצורך העניין על כל אדם שהוא, על פי ההתרשמות שלך ממנו במהלך ארוחה במסעדות. ידוע כי מעסיקים רבים המחפשים מועמדים למשרת דרושים כלשהי, משתמשים שאכילה יחדיו במסעדות כדי לעמוד על טיבם של המועמדים הדרושים ומסיקים מסקנות שונות לגביהם במהלך הארוחות המשותפות במסעדות.

בארצות הברית ראיונות עבודה במסעדות עם מועמדים למשרת דרושים, נפוצים מאוד. ראיונות עבודה נערכים במהלך ארוחת צהריים באחת המסעדות בעיר. בשנים בן התגוררתי בארצות הברית, יצא לי לחוות בעצמי ראיון עבודה למשרת "דרושים תותחי מכירות" באחת ממסעדות היוקרה של ניו יורק. בשונה מהמסעדות על ידה, המסעדה אירחה נשיאי חברות גדולות ומנהיגים ידועים. בהתחלה רק התרשמתי מהסלקציה שלא ראיתי דומה לה במסעדות אחרות, אך מהר מאוד נדהמתי מחוסר הנימוס של מנהל המכירות שראיין אותי, שכלל שתייה מופרזת ביותר של אלכוהול, דיבור קולני בליווי תנועות ידיים לכל עבר, כשפיו מלא אוכל והגרוע מכל, רוטב זלג לו על סנטרו מבלי שישים לב. בנוסף לכל אלו, המראיין התנהג בגסות לצוות המלצרים. תהיתי אם המנהל שלו יודע כיצד הוא מייצג את החברה כשהוא אוכל במסעדות ומנסה להרשים לקוח פוטנציאלי חשוב. התעניינותי בחברה הסתיימה באותו יום.

הכתבה שקראתי לאחרונה לגבי ראיונות עבודה במסעדות והיחס לצוותי המסעדות, הביאה אותי לתובנה מעמיקה. בעוד המראיין שלי היה אדיב אלי, הוא נהג במלצרים כאילו היו עבדים אישיים שלו. הוא דרש עוד ועוד בלי הפסקה ולא טרח להיות מנומס. התנהגותו רמזה לי על ההתנהלות בחברה והיחס לעובדים והרתיעה אותי. יש קונסנזוס לפיו התנהגות מנהל אל מלצרים במסעדות, היא מראה מצוינת להתנהגותו לעובדים. כמעט לכל מנהל יש סיפור מסעדות מאחוריו, ולהלן כמה דוגמאות.

יש את טיפוס המנהל הדורש בלי הפסקה ולא יכול להתנהל בלי שיחזיקו לו את היד כל הזמן. זהו הטיפוס שיצעק על מלצרי המסעדות האומללים ולא יחשוב כי מחובתו להשאיר טיפ.. היזהר במיוחד ממנהלים המדליקים ומכבים את הקסם האישי שלהם בהתאם למי שנמצא מולם ולמעמדו. אלו אולי לא ינהגו בגסות מוחצנת כלפי מלצרים במסעדות אך הם יתעלמו מהם, ההתנשאות והיוהרה יזלגו משפתותיהם באם יהיו מוכרחים להחליף עם מלצרי מסעדות מילים ובגדול, לא ייחסו להם חשיבות יותר מאשר ככלי שרת עבורם. היזהר גם ממנהלים הנוהגים בגסות כלפי אנשים הנתפסים בעיניהם כנחותים - מלצרי מסעדות ואחרים שעיסוקם ומעמדם הסוציו אקונומי נמוכים. גם אם עברת כבר על כל מודעות הדרושים בכל לוח דרושים באינטרנט ועל כל מודעות הדרושים בעיתונים ובמדורי הדרושים בארץ, המנע מעבודה עם אנשים כאלה ובייחוד כעובד תחתם.

יש מנהלים של חברות קטנות וגדולות כאחד המתייחסים לכל אדם בראש ובראשונה כאדם. יש את המנהל שיישב לאכול באחת המסעדות בעיר, המלצר יכול לשפוך כוס יין אדום על חליפתו המהודרת ותגובתו תהיה, חיוך ובדיחה. הוא יספר בדיחה כדי להפיג את תחושת האשמה של המלצר. זהו האופי שלו וכך הוא נוהג גם בעובדיו. חפש לך אדם כזה לעבוד תחתיו גם אם המשמעות שעליך לבקר במדורי הדרושים ובלוחות הדרושים עוד פעמים רבות ולא תצטער.

בדיקת היחס למלצרים במסעדות טובה גם כבדיקת יחס לאיש האבטחה, לחדרניות במלון ולאחרים. אז לפני ההחלטה הגורלית, לאיזו מודעת דרושים לענות בחיוב, עם איזה שותף להתחבר או אילו מועמדים דרושים לשכור לחברה, אולי כדאי להזמין את האדם לסעודה איתך באחת המסעדות בעיר. צפה בו כשהוא אוכל, בחן את נימוסי השולחן שלו ואת התנהגותו למלצרי המסעדות. בדוק באותה הזדמנות גם את עצמך, את התנהגותך במסעדות כלפי המלצרים ואת נימוסי השולחן שלך..


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ראובן

ראובן אזולאי, מנכ"ל בונסייט מור אינטראקטיב - בניית אתרים.



 


מאמרים נוספים מאת ראובן
 
חברות בניית אתרים טובות מרוממות עסקים
האינטרנט גדל ומתרחב בצעדי ענק ומיליוני אתרים חדשים נוספים לו בכל יום ברחבי הגלובוס. ארגונים רבים, גדולים וקטנים, בנו אתרים ומארחים אותם על שרתים שונים ברשת. האתר משקף את הארגון ואת עסקיו. אתר אטרקטיבי תופס את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ומעודד אותו לגלוש בו זמן רב. על כן חיוני לרכוש חברת בניית אתרים מקצועית לאפיין, לעצב ולתכנת אתר שנראה טוב ואכן מוסיף ערך לעסק.

פרויקטים של בניית אתרים בשנה האחרונה
אנשים רבים טועים לחשוב שהתחום של בניית אתרים הוא פשוט. נדמה לה שבניית אתרים כמו פייסבוק או טוויטר הם עניין של כמה ימי עבודה ושניתן לשכפל אותם לאתרים אחרים בקלות. אנשי בניית אתרים יספרו לך על כל הפעמים שלקוחות אמרו להם עד כמה קל זה לבנות אתר... המציאות שונה לחלוטין כפי שיודעים היטב אנשי עיצוב אתרים ואנשי בניית אתרים ופיתוח.

ללקק את התות – איך לגרום לאישה להגיע לאורגזמה
16/11/09 | דייטינג
עובדה מאוד מצערת היא שנשים רבות עוברות שנים ואפילו חיים שלמים מבלי לחוות אורגזמות מבן זוגן. להלן כמה עצות שיסייעו לך ללמוד איך להביא אותה לאורגזמה ואפילו להרבה אורגזמות בעת קיום יחסי מין.

עיצוב אתרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות
ברשת האינטרנט של היום קיימים אינספור אתרים המאפשרים לקהל הגולשים הרחב למצוא את מבוקשו. עם זאת, לפחות 25% מקהל הגולשים אינו יכול לגלוש באתרים אלו בשל מוגבלויות שונות.

משחקי תפקידים בחדר המיטות
משחקי תפקידים בחדר המיטות הוא מושג שמבוגרים רבים אינם מבינים וודאי שאינם משתמשים בם בחיי המין שלהם. משחקי תפקידים כאלה יכולים לשפר פלאים את חיי המין שלך ואת הסיפוק שלך מפעולות סקס שגרתיות.

איך להיות גבר מושך
18/10/09 | דייטינג
הבנה של מה אישה מחפשת בגבר היא הצעד הראשון בלימוד הסוד איך להיות גבר מושך וסקסי בעיני אישה. לגברים רבים הרעיון של כיצד למשוך נשים הוא פשוט מסתורין אחד גדול. זה מובן וטבעי, היות וגברים ונשים שונים מבחינות רבות כל כך, קשה מאוד לבני מין אחד להיכנס לתוך מוחו של בן או בת המין השני ולהבין אותו.

זמן להיפרד
את אומרת לעצמך כבר המון זמן, שנכון יש סקס מעולה ואת מתה עליו, אבל את אומללה כבר יותר מדי זמן..

מומחי אסטרולוגיה ומנבאי עתידות
כמעט כל אחד מאיתנו דואג לגבי העתיד בתקופה כלשהי בחייו, אנו דואגים לגבי פרנסה, יחסים, בריאות או כל נושא אחר ועושים כל שביכולתנו להבטיח עתיד טוב. בעיתות קשות וכשהכוח האישי שלנו נחלש, חלק מאיתנו פונה לתחומים כמו אסטרולוגיה בתקווה להבין יותר מה מחכה להם בעתיד ואיך להתכונן לקראתו.

שיווק מסעדות – עיצוב לוגו למסעדה
04/10/09 | מיתוג
כדי להבין מה צריך לשם עיצוב לוגו יעיל, להלן כמה תכונות שניתן לזהות בלוגו אפקטיבי. לוגו טוב הוא לוגו קל לזיהוי, אפילו במבט חטוף או ממרחק, הוא לוגו קל לזכירה, הוא מעביר מסר של מי אנחנו, הוא מעביר מסר של מה אנחנו עושים והוא מרמז על סגנון השירות.

עיצוב אתרים – ניוזלטר ומיני סייט
עיצוב אתרים נועד לתת ערך מוסף למוצר או לשירות או למידע באתר האינטרנט שלכם ולגרום לגולש להסתכל, להתעניין ולהתעכב כאשר הוא גולש בו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI