דף הבית רוחניות חלומות מדוע בנ״י יצאו ממצרים דווקא לאחר מכת בכורות
מדוע בנ״י יצאו ממצרים דווקא לאחר מכת בכורות
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 3251

מדוע בנ״י יצאו ממצרים דווקא לאחר מכת בכורות, ומדוע הכה ה׳ גם בכור שאינו מצרי? אלא כנגד ישראל שנקראו הבן הבכור של ה׳ היתה קליפה של בכור הטומאה והיא ’החזיקה׳ את הבכור של הקדושה - עמ״י במצרים עד שה׳ הרג את קליפת בכור הטומאה במכת בכורות ואז יכלו ישראל לצאת ממצרים ונהרגו גם בכורות גוים כי קליפת הבכור של הטומאה היא לא רק של מצרים אלא זה בכללות.

פרק יב פס׳ ג - כלל - "ודבר הבא בקל וחומר אם נמצא לו רמז בכתוב נסכים לומר כי לזה נתכוון”.

”מצוה יש בה שם הויה חצי בא”ת ב״ש וחצי כפשוטו”. [וראה גם במאורי החיים מהזוהר].

קרא כאן חלום על חתול לבן

פס׳ ו - חלילה לומר על עמ״י שהיו עובדים ע״ז אלא מקצת מהם היו עושים כמנהג העובדי ע״ז בלי ידיעתם. [וקצת קשה על כך מדברי הזוהר ח״ב קע: שאומר במפורש שעבדו ע״ז, ראה מאורי החיים על פרשת בשלח אות יג].

פס׳ ח - פסח מצה ומרור לולא שלושתם יחד אין נס "ושלשת הענינים יחד היו צריכין להיות וזולת אחד אין נס בשנים האחרים".

פס׳ טז - טעמים מדוע ציווה ה׳ לחוג את חג הפסח דווקא שבעה ימים, אחד מן הטעמים הוא ע״פ הרוחניות ששורש נשמות ישראל הוא במספר שבע ולכן כנסת ישראל נקראת ג״כ בת שבע (במאורי אור הסבירו שהכוונה לשבע ספירות התחתונות).

פס׳ יז - מצות שמירת המצות היא מידה כנגד מידה כמו שה׳ לא איחר בזמן הגאולה אף אנו צריכים לדייק בזמנה של המצה.

פס׳ כה - אם ישראל לא היו חוטאים פסח שני כבר היו עושים בארץ ישראל.

פס׳ ל - אותו לילה של ליל הסדר האיר כיום וגם נס זה צריך לספר שנאמר "והגדת לבנך ביום ההוא” תספר לבנך שהלילה ההוא היה בחינת יום [וכן ראה לקמן פרק יג פס׳ ח].

פרעה בא למשה דווקא בלילה שהיה חשוך ולא ראו אחד את השני משום שפרעה אמר למשה שלא יראה יותר פניו (לפני מכת בכורות).

פס׳ לה - בני ישראל גזלו את ממון המצרים וגנבו את דעתם ע״פ הוראת שעה של נביא - משה רבינו.

פס׳ לו - ”הנה המשכיל על דבר יראה כי פעל אדם ישלם לו”, ודווקא משום שעמ״י לא היו להוטים על הממון זכו לממון הרבה [וראה יסוד דומה לעיל פרק ג פס’ יב שדווקא משום שמשה אמר שהוא לא ראוי להיות מנהיג זה האות והסימן שהוא הכי מתאים].

פס׳ לט - באמת עבר זמן רב מעת לישת המצות עד אפייתן אך הסיבה שהם לא החמיצו זה משום שבנ״י כל הדרך היו לשים אותן תוך כדי הליכה [מקיימים מצוות גם בלכתם בדרך].

מידע על סגולה נגד עין הרע נגע הצרעת

פס׳ מב - פס׳ זה רומז לחמישה ניסים מופלאים שקראו בלילה זה ט״ו בניסן במשך הדורות.

פרק יג פס׳ ח - ”בעבור זה” - זה בגי׳ 12 לרמוז 12 מצוות בליל הסדר.

פס׳ ט - ה׳סגולה׳ של האוה״ח הקדוש שמי שיקיים מצוות והגדת יזכה ע״י זה לבן.

פס׳ טז - מדוע ה׳ ציווה להניח תפילין על יד כהה ולא יד ימין שהיא המשובחת, אלא שמצד ה׳ יש כביבול שתי בחינות בידיו יד ימין שהיא היד הגדולה והיא של רחמים, ויד שמאל שהיא היד החזקה שהיא מידת הדין שבה מעניש ה׳ את הרשעים ולכן מידה כנגד מידה אנו מניחים תפילין ביד שבה היכה ה׳ את המצרים.


פרשת בשלח

מיקוד:


פרק יג פס׳ יז.

פס׳ יד.

פס׳ כא.

פס׳ טו.

פרק יד פס׳ ב.

פס׳ כא.

פס׳ ה.

פס׳ כד.

פס׳ י.

פס׳ כו.

פס׳ יג.

פס׳ כז.

פס׳ כח.

פס׳ טו.

פס, כט.

פס׳ טז.

פרק טו פס׳ א.

פס׳ יט.

פס׳ ב.

פס׳ כ.

פס׳ ט.

פס׳ כב.

פס׳ יב.

פס׳ כה.

פס׳ יח.

פס׳ כח.

פס׳ כב.

פס׳ לב.

פס׳ כד.

פרק יז פס׳ ג.

פס׳ כו.

פס׳ ה.

פרק טז פס׳ ב.

פס׳ ו.

פס׳ ג.

פס׳ ח.

פס׳ ד.

פס׳ ט.


פס׳ יא.

מיקוד מורחב:

פרק יג פס’ יז - מדוע אמר לשון ויהי שהוא לשון צער על יציאת בנ״י ממצרים והרי צריך לשמוח, ועוד קשה למה כתב שהמשלח את בנ״י ממצרים הוא פרעה והרי ה׳ הוא שהוציאם? אלא שנכתב בלשון ויהי משום הצער שהיה לעמ״י ברדיפת פרעה ומצרים אחריהם, וזה קרה משום שהם יצאו ברשות פרעה שמכיון שחשב שהוא הוציאם זה מה שגרם לו לטעות שוב ולרדוף אחריהם, אך אם ה׳ היה מוציאם אע״פ שפרעה לא מסכים לא היה רודף אחריהם ולא היו מצטערים בכך.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI