דף הבית רוחניות מאגיה ומיסטיקה ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד
ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 3150

ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד, והמנהג לאמרו במניין של עשרה אנשים הוא רק לכתחילה משום ׳ברוב עם הדרת מלך׳. והחיי אדם (מובא בביאור הלכה סעי׳ ב ד״ה אלא) כותב שקידוש לבנה בשלושה עדיפה על קידוש לבנה ביחיד, שכן אף בשלושה מקיימים ׳ברוב עם׳. האגרות משה (או״ח ח׳׳א סי׳ קמד) מוסיף שאף קידוש לבנה בשניים יש בו מעלה מסוימת בכך שהיציאה שלהם ניכרת כיציאה לצורך מצוות הקבלת פני הלבנה, אף שאין בה מעלה של ׳ברוב עם׳.

כאן נקרא על פירוש נחש בחלום

ונסיים עם דבריו של החתם סופר (שו״ת חתם סופר או״ח ח׳׳א סי׳ קב) לגבי חשיבותה של קידוש לבנה ובשעת מגיפה בפרט: "וא׳׳כ יש לדון קצת בנידון שלפנינו שהיו העם שמחים לקראת בואה כי חושבים זה לסימן טוב ואולי יש באמת רפואה למחלה בקבלת פניה [דלבנה] דהוה כקבלת פני השכינה וכתיב באור פני מלך חיים".

ד. הלל בבית הכנסת בליל ראשון של פסח

שאלה:

האם המתפלל ביחידות אומר הלל בתפילת ערבית בליל ראשון של פסח ?

מידע שניתן לקרוא חלום על שיניים נופלות

תשובה:

המנהג לקרוא הלל בליל ראשון של פסח בבית הכנסת מוזכר בתוספתא בפסחים (פ״י ה״ח), בברייתא במסכת סופרים (פ״כ ה״ז), ובתלמוד הירושלמי פסחים (פ״י ה״א), ולאחר מכן גם אצל כמה מחכמי ספרד? אולם, מנהג זה אינו מוזכר בתלמוד הבבלי, בגאונים, ברי״ף או ברמב״ם, ובכמה מראשוני אשכנז הוא מובא כמנהג קדום שאינו נוהג בימינו.

במקורות השונים הובאו שלוש טעמים מרכזיים למנהג זה:

    בתוספתא כתוב שאמירת ההלל בבית הכנסת מוציאה את מי שאינו יודע לקרוא את ההלל בביתו בליל הסדר. בעקבות זאת, כמה מראשוני אשכנז כתבו שהמנהג הזה אינו נוהג בימינו שכולם יודעים לקרוא את ההלל.

    במסכת סופרים כתוב שמי שקורא את הלל בבית הכנסת עם ברכה אינו צריך לברך על ההלל שאומר בביתו בליל הסדר. בעקבות זאת, הטור (רעג׳) כותב שהמנהג לקרוא הלל בבית הכנסת היא כדי שלא יצטרך לברך על ההלל שאומר בביתו.

    במסכת סופרים כתוב שקריאת הלל בבית הכנסת היא קיום עצמאי ל׳מצוה מן המובחר׳, והמקור לכך הוא בפסוק "ונרוממה שמו יחדיו". ונאמרו שלוש ביאורים לקיום זה:

    המאירי (ברכות דף מו.) כותב שקריאת ההלל היא זכר להלל שנאמר בבית המקדש על שחיטת הפסח.

    הגר״א (סי׳ תרעא סעי׳ ז) כותב שקוראים את ההלל בבית הכנסת לפרסום הנס של יציאת מצרים, בדומה להדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת.

    הגר״ח מבריסק סבר שהלל זה הוא מדין הלל הרגיל של ימים טובים שנלמד מהפסוק: "השיר יהיה לכם כליל התקדש חג".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI