דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים שיפוץ מצבות בבתי קברות
שיפוץ מצבות בבתי קברות
גינות עדן 04/11/09 |  צפיות: 3104

המציאות הקיימת והמצערת היא שלאחר קבורתו של אדם יקר, לא תמיד יש ביכולת המשפחה לטפח ולשמר את הקבר והמצבה כראוי. לכל משפחה חשוב לזכור את האדם היקר להם שנפטר, אך לא תמיד מתאפשר לגשת אל חלקת הקבר בתדירות מספקת, כך שהמצבה תישמר במצב טוב. גם מצבות המתוחזקות מפעם לפעם, חשופות לפגעי מזג האוויר ובמקרים מצערים גם לוונדליזם כמו גניבת מתכות.

משפחות רבות, בייחוד כאלו המתגוררות בקרבת בית הקברות ובעלות זמן פנוי, מקפידות על שמירה וטיפוח של המצבה. הטיפול הדרוש לשמירה על מצבה הוא בדרך כלל שטיפה של האבן מכל אבק או לכלוך. במידה ובבית הקברות אין את החפצים הנחוצים לניקוי, מומלץ להביא מהבית דלי עם מים וסבון. חשוב לדאוג להוציא עשבים מדי פעם בפעם ולהשקות את הצמחייה והאגרטלים שבסביבת הקבר. חשוב לא להרגיש רגשות אשמה כאשר מוצאים את הקבר מוזנח, שכן לא לכל אדם הזמן והאמצעים לטפח מצבה לאורך זמן ולשם כך קיימים היום בעלי מקצוע המתמחים בדבר.

משפחות שלא מוצאות את הזמן לשמור על ניקיון המצבה, מוצאות עצמן במועד האזכרה השנתי, עומדות מול מצבה מלוכלכת באבק ובמקרים רבים שהאותיות בה נמחקו או נפלו. גם במקרה של שיפוץ מצבות, מצב המצבה תלוי בתקציב המשפחה. משפחות רבות מעסיקות את שירותן של חברות, שכל עיסוקן הוא שמירה וטיפוח של מצבות וחלקות קבר. שירות כזה ניתן לקבוע כבר מיום בניית המצבה על הקבר, כך שלמשפחה מובטח טיפול כל זמן מסוים שנקבע מראש, שידאג לניקיון הקבר והצמחייה סביבו.

ישנם בתי קברות שדואגים לשמירה בסיסית על חלקות הקבר והמצבות, בדרך כלל ניקוי של המצבות וניקוש עשבים, אך רוב בתי הקברות לא דואגים לשתילת צמחייה והשקיה של פרחים בסביבת הקבר. חשוב לזכור כי לעולם לא מאוחר מדי לחדש מצבה וליצור חלקת קבר נקייה ומטופחת. גם משפחות שמצאו את מצבת הקבורה של יקירם מוזנחת, יכולים להעסיק את שירותיה של חברת שימור מצבות. ברוב המקרים מצבה שהוזנחה שנים רבות צברה שכבת לכלוך עבה וקשה להסרה ולחברות שימור מצבות יש את הכלים המתאימים, שיחזירו את המצבה והאבן למצבה המקורי.

שיפוץ מצבות ישנות בדרך כלל כולל ניקוי של האבן, ציפוי האבן בחומר מגן שימנע נזקים בעתיד ובמידה והכיתוב דורש תיקון וסידור, האותיות יצבעו מחדש או יוחלפו. חשוב לבחור בחברת שיפוץ מצבות או בעל מקצוע המיומן במלאכה ובעל ניסיון, שכן לא תרצו להפקיד את חלקת הקבר היקרה, בידיים העלולות להסב עוד נזק. חברות ובעלי מלאכה רבים המספקים מצבות ליום השלושים לאחר הקבורה, מספקים גם שירותים של שיפוץ מצבות. חשוב לוודא כי לבעל המלאכה ישנם הכלים המתאימים לביצוע העבודה ומומלץ לבקש לראות מצבות שכבר שופצו על ידו. דרך טובה למצוא בעל מקצוע אמין היא לבקש להמלצות ממשפחות ששיפצו חלקת קבר בעבר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גינות עדן

חברת גינות עדן מספקת שירותי הנצחה וזיכרון בבתי עלמין בישראל וגם באינטרנט.

טיפוח ושימור מצבות, שיפוץ מצבות מוזנחות, הקמת גינות בחלקות קברים, תחזוקת קברים, ארגון טקסי אזכרה, הקמת אתרי הנצחה באינטרנט ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת גינות עדן
 
שיפוץ מצבות כמצווה ויוזמה מבורכת
24/04/10 | שיפוצים
שיפוץ מצבות הוא שירות שמוצע היום בצורה מסודרת ומקצעוית מבימים עברו ויש לברך על כך את הבחרות והיזמים החדשים שנכנסו לעשות סדר ומקצועיות בתחום שיפוץ מצבות קבורה.

שיפוץ מצבות בבתי קברות
04/11/09 | שיפוצים
המציאות הקיימת והמצערת בבתי קברות היא שלאחר קבורתו של אדם יקר, לא תמיד יש ביכולת המשפחה את הזמן לטפח ולשמר את מצבת הזיכרון וחלקת הקבר כראוי. לא תמיד מתאפשר לגשת אל חלקת הקבר בתדירות מספקת, כך שהמצבה תישמר במצב טוב. גם מצבות המתוחזקות מפעם לפעם, חשופות לפגעי מזג האוויר ובמקרים מצערים גם לוונדליזם כמו גניבת מתכות. עם השנים שיעברו המשפחות כואבות את המצב ומבצעות שיפוץ מצבות בכדי שהמצבות יראו מכובדות ונקיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI