דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים שיפוץ מצבות כמצווה ויוזמה מבורכת
שיפוץ מצבות כמצווה ויוזמה מבורכת
גינות עדן 24/04/10 |  צפיות: 1881

שיפוץ מצבות הוא שירות שמוצע היום בצורה מסודרת מבעבר ויש לברך על היוזמה הזו.

שירותי שיפוץ מצבות קבורה  מתעורר לחיים

ראשית, יש לציין ששירות שיפוץ מצבות אינו תופעה שצצה בשנים האחרונות. מאז ומעולם היה מקובל במסורת היהודית לטפל בקברים ולנסות לתקן אותם במקרה הצורך (במקרה ונפגעו או שעבר זמן מה והתלכלכו) – כל מה שנוגע לטיפול במצבות נחשב ביהדות למצווה ואף לסגולה לאריכות חיים. על אף שטיפול בקברים הינו מקובל במסורת היהודית, בשנים האחרונות יש התעוררות בנושא וביקוש גדל בבקשה לטיפול בקברים של נפטרים וגם בדרישת שיפוץ מצבות מוזנחות שהתלכלכו עם הזמן שעבר מיום הקמתן.

כיום ניתן למצוא חברות שמרכזות את עבודתן בתחום השירותים השונים שלהם נזקקים אנשים כשמת להם מישהו קרוב – בן משפחה או חבר.

שיפוץ מצבות הוא רק אחד ממגוון השירותים שמציעות חברות אלו: מטיפול בגופה, דרך סידורי הקבורה ועד הטיפול במצבה ובהנצחת זכרו של המת. חברות אלו מתייחסות למתן השירותים הללו בצורה מודרנית שמושתתת על חשיבות השירות, האדיבות והיעילות. עם זאת העוסקים במלאכה מתאימים את דרך עבודתם לנסיבות המיוחדות הקשורות לעיסוק בתחום הזה: הצער, האבל, תחושת האובדן וכול המטען הרגשי הכבד שמלווה את המוות והשכול.

רבים מאלו שבחרו לעסוק בתחום הזה בחרו בו מתוך תחושת שליחות או לאחר שחוו בצורה אישית את הסיבוכים והקשיים שעוטפים את המוות.

שיפוץ מצבות הינו שירות חשוב

יש לברך על כך שכוחות חדשים החלו לפעול בתחום זה של האבל והזיכרון. אם ניקח את הדוגמה של נושא טעון כמו שיפוץ מצבות עניין שיכול לגרום צער למי שצריך להתעסק בו (במיוחד עבור משפחות אשר מצבות יקיריהן נפגעו מוונדליזם) לכן חשוב שיהיו חברות מקצועיות בתחום ושמשפחות לא ינסו להיעזר באנשים הלא נכונים.

היוזמה החדשה מבטיחה שגם שירות זה, כמו כול השירותים האחרים בתחום, יטופל על-ידי חברה אחת שמתמקצעת בתחום ויודעת איך להתמודד עם המכשולים הייחודיים הקיימים בתחום זה.
כשאנו רואים איך יזמים זריזים מכסים יותר ויותר תחומים שהיו מוזנחים בעבר, ניתן לברך על כך שנמצא יזם שבחר להיכנס גם לתחום של שיפוץ מצבות שאינו מבטיח רווחים גדולים אבל, מן הסתם, מפצה על כך בסיפוק שיש מעבודה עשויה כהלכתה ובמצווה.

היוזמה מבוססת על ההבנה שגם שנים לאחר האובדן הכאב עדיין קיים ויש צורך במישהו שידע לתת את השירותים המבוקשים מתוך גישה אכפתית ומבינה – גישה שלא תזלזל עם זאת גם ביעילות הנדרשת ממי שמטפל בבקשה מסובכת מהסוג הזה.

אולי לא ראוי להשתמש במילה שמחה כשאנו מדברים על שיפוץ מצבות הקשור למוות, אבל וצער. אך בכל זאת, במבט מהצד, ניתן לומר שהופעתם של כוחות חדשים בתחום השירותים השונים לאבלים היא תופעה שאפשר לשמוח עליה ולברך את היוזמה הכה חשובה הזאת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גינות עדן

חברת גינות עדן מספקת שירותי הנצחה וזיכרון בבתי עלמין בישראל וגם באינטרנט.

טיפוח ושימור מצבות, שיפוץ מצבות מוזנחות, הקמת גינות בחלקות קברים, תחזוקת קברים, ארגון טקסי אזכרה, הקמת אתרי הנצחה באינטרנט ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת גינות עדן
 
שיפוץ מצבות כמצווה ויוזמה מבורכת
24/04/10 | שיפוצים
שיפוץ מצבות הוא שירות שמוצע היום בצורה מסודרת ומקצעוית מבימים עברו ויש לברך על כך את הבחרות והיזמים החדשים שנכנסו לעשות סדר ומקצועיות בתחום שיפוץ מצבות קבורה.

שיפוץ מצבות בבתי קברות
04/11/09 | שיפוצים
המציאות הקיימת והמצערת בבתי קברות היא שלאחר קבורתו של אדם יקר, לא תמיד יש ביכולת המשפחה את הזמן לטפח ולשמר את מצבת הזיכרון וחלקת הקבר כראוי. לא תמיד מתאפשר לגשת אל חלקת הקבר בתדירות מספקת, כך שהמצבה תישמר במצב טוב. גם מצבות המתוחזקות מפעם לפעם, חשופות לפגעי מזג האוויר ובמקרים מצערים גם לוונדליזם כמו גניבת מתכות. עם השנים שיעברו המשפחות כואבות את המצב ומבצעות שיפוץ מצבות בכדי שהמצבות יראו מכובדות ונקיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI