דף הבית רפואה ובריאות ניתוחים פלסטיים להנציח את הנעורים (האטת תהליכי הזיקנה) – קובי עזרא
להנציח את הנעורים (האטת תהליכי הזיקנה) – קובי עזרא
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 12/11/09 |  צפיות: 2910

להנציח את הנעורים (האטת תהליכי הזיקנה)- קובי עזרא

 

ההזדקנות, גם כשלא נעים לחשוב עליה - היא מחכה לכולנו מעבר לפינה. לעיתים קרובות, הרבה יותר מוקדם ממה שציפינו ואם פעם התייחסות לתהליך ההזדקנות היתה כאל תופעה בלתי נמנעת, הרי שמחקרים מדעיים עדכניים מראים בוודאות כי זו מחלה כשאר המחלות, שניתן למנוע אותה, להלחם בה ואף להחזיר את המצב לאחור. ספרה החדש של ג'ין קרפר, "עיצרו את הזקנה" כמו ספרים אחרים הדנים אודות האטת תהליכי הזקנה, מבוסס על מחקרים עדכניים החושפים את סגולותיהם של תוספי-תזון, ויטמינים, מינרלים,צמחי-מרפא ומוצרי מזון להאטת תהליכי ההזדקנות.

 

המאמר הנ"ל אסביר אודות תוספי מזון שונים, צמחי-מרפא רכיבי מזון ומזונות שונים, המסייעים לשימור הנעורים. למרות כי המונח אנטי-אייג'ינג לדעתי הינו מונח שגוי היות ובלתי ניתן לעצור את ההליך הזקנה, אך אכן ניתן להאט את תהליכים אילו. האטת התהליך ע"י רכיבי מזון אשר יסייעו לנו לצמצם את תהליכי הבלאי והשחיקה אשר נוצרים ממצבים אילו ואחרים, כגון: זיהום אוויר, מצבי דחק (סטרס), מצבים ותחלואות ויראליות, בקטריאליות ואחרות, קרינה שמקורה בחשיפה מוגזמת לשמש ולרכיבים אחרים, כגון: טלפונים סלולאריים, צגי מחשבים, מיקרו-גל וכו'.

 

מתי מתחיל תהליך ההזדקנות? התהליך מתחיל באופן תאוריתי כבר בפגישתם של תא הזרע והביצית. אך האומנם מנקודה בהם מתחילים החיים, וההיתפתחות הינה רק תחילת הדרך, לכן ניתן לומר כי כבר בסוף העשור השלישי לחיים, תהליכי הבלאי גוברי על תהליכי הבנייה, כלומר שהתהליכים הקטבוליים (פירוק) עולים על התליכים הקטבוליים (בנייה). היות ועד לעשור השלישי (או יותר נכון לעשור השני) תהליכי הבנייה גוברים על תהליכי ההרס. על כן, כבר אז ניתן להתחיל בתהליכי המניעת השחיקה והבלאי. זהו תהליך שאני מכנה אותו "רפואה מונעת", ולפי אדם חכם מאוד: "ויהיו מזונותך תרופותך, ותרופותך מזונך".

 

היות ואחת התיאוריות הרווחות לתהליכי הזקנה הינה: הינה תיאוריית הרדיקלים החופשיים.

בכדי למזער את נזקם של הרדיקלים החופשיים יש לצרוך נוגדי-חמצון (נוגדי-רדיקלים חופשיים), אשר מצויים במזון ובעיקר בירקות ופירות טריים.

בראש רשימת האנטי- מחמצנים עומדים הויטמינים. ויטמינים מפחיתים את הסיכון למוות בכמחצית, מסייעים למלחמה בסרטן לאחר שזה תקף את הגוף ומורידים את סבירות התקף הלב במחצית. לאחר נטילת ויטמינים קבועה יורד הסיכון ללקות בסרטן העור בכשני שליש בקירוב, הפעילות החיסונית עולה ב- 50% וחשיפה להיווצרות קטרקט יורדת בכשליש.

אך יחד עם זאת , אנא מיכם התייעצו עם הרופא או המומחה לרפואה נטורופטית שלכם לפני לקיחת התוספים והמינונים הרצויים לכם בהתאם למצבכם הבריאותי.

נשים הרות חייבות גם להיוועץ ברופא וגם נוטלי התרופות שביניכם. התוסף אינו תחליף תרופתי וחשוב לא להפסיק לקחת את התרופות לפני שיחה עם הרופא שלכם.

 

שומר הנעורים: ויטמין E

 

ויטמין E לנוגד-חמצן החשוב ביותר, אין כל דרך לקבל מהמזון כמות מספיקה ממנו, כדי שתוכלו למנוע מחלות לב, להלחם בסרטן ולחזק את המערכת החיסונית. ויטמין E נלחם באימה הגדולה - החסימה ההדרגתית של העורקים והתקשותם (טרשת העורקים). מחקרים שנעשו באוניברסיטת הרוורד הראו כי נטילת ויטמין E מפחיתה בשיעור דרמטי הופעת מחלות לב, במיוחד אצל נשים. ויטמין E מחדש את היכולת החיסונית, מונע סרטן, מקל על דלקת פרקים ומעכב קטרקט (ירוד) וכן משפר את זרימת הדם במוח.

מינון מומלץ למבוגרים: 100-400 יחידות בינלאומיות ויטמין E ליום. עדיף לחלק את הכמות לפעמיים במשך היום כדי לשמור על רמה עקבית גבוהה של הויטמין בדם.

המזון בו נמצא ויטמין E: שמני ירקות (בעיקר סויה, חמניות ותירס), אגוזים, גרגרי חיטה מלאה, שקדים ובוטנים.

אזהרה: בכמות גבוהה יותר יש לויטמין E (בדומה לאספירין), השפעה נוגדת קרישה על הדם, המומלץ לחולים שלוקחים תרופות מקרישות או עומדים בפני ניתוח.

 

ויטמין C - המשפעל את מערכת החיסון של הגוף

 

אם הינכם לא אוכלים הרבה פירות וירקות, התחילו מיד. יחד עם זאת, קחו גם ויטמין C. מחקרים מראים ששילוב של אכילת פירות וירקות עם תוספת ויטמין C מקטינה את הסיכוי למוות בעקבות מחלת לב בשני שלישים ומאריכה את תוחלת החיים ב- 6.3 שנים, יותר ממי שלא צורך את ההרכב הנ"ל. ויטמין C מעניק חיסון נגד סרטן (סרטן הקיבה, הוושט, הלוע וגם סרטן צוואר הרחם, פי-הטבעת והשד). חמש מנות יומיות של פירות וירקות, המכילות 200-300 מ"ג ויטמין C, מספיקות כדי לעכב התפתחות סרטן, אך כדי לשמור על אבטחה נוספת תצטרכו תוסף.

ויטמין C משפר את רמת החיסון של הגוף, מצעיר אותו, משפר את הזרע הגברי ומחזיר פוריות לגברים, מונע מחלות ריאה ונלחם במחלות חניכיים וחשוב מאוד למניעת קטרקט. הוא גם מעודד את פעילותו של ויטמין E כשזה מגיע לעייפות. כשהם ביחד הם צמד מנצח.

מזונות עשירים בויטמין C: פלפלים, אבטיח צהוב, פלפל ספרדי (פימינטו), פפאיה, תותים, כרוב ניצנים, פירות ומיצי הדרים, קיווי, ברוקולי, עגבניות ומיץ עגבניות. מינון ותדירות: כדי לשמור על התאים במצב של עירנות אנטי-חימצונית בעזרת הויטמין, יש לחלק את המנה היומית לשלוש או ארבע פעמים ולא בפעם אחת. 2 כדורים של 500 מ"ג מדי 12 שעות.

 

המשלים: בטא- קרוטין

אם הויטמינים E ו- C יצילו אתכם מפני הזדקנות בלתי הכרחית, ללא הבטא-קרוטין לא תכיעו לעצירה המקסימלית של ההזדקנות. הבטא-קרוטין משלים את פעולת הויטמינים והאנטי מחמצנים האחרים, מסייע למניעת וריפוי סרטן הריאות, הקיבה והשד, מונע שבץ, מחלות לב וקטרקט ומשפר את מצבה של מערכת חיסונית פגומה. שלושת הויטמינים (C,E ובטא קרוטין) נלחמים בהזדקנות טוב יותר ביחד מאשר בנפרד או בזוגות.

מזונות המכילים כמות רבה של בטא-קרוטין: מיץ גזר, בטטה, משמש מיובש, עולש טרי, גזר, תרד, דלעת. כמות מומלצת:לא יותר מ- 5000 - 10,000 יחידות בינלאומיות ליום, אלא אם כן קיבלתם הוראה אחרת מהרופא.

 

שתו תה

במשך 4,000 שנה עושה התה נפלאות במזרח ומשערים ששתיית תה ירוק במהלך הארוחה ביפן ובסין היא אחת הסיבות לשיעור הנמוך של סרטן במדינות אלה. אין זה משנה אם אתם שותים תה שחור, תה ירוק, תה אולון (תה סיני שחור), כל עוד תשתו עלי תה אמיתיים ולא חליטות צמחים (בכל אחד מסוגי התה הללו יש סוגי אנטי-מחמצנים מסוג אחר): שתיית תה עשויה להגביר את סיכוייכם להגיע לזקנה במצב טוב יותר.

האנטי- מחמצנים שבתה עוזרים במניעת מחלות כרוניות כולל סרטן ומחלות לב ושומרים על בריאות החניכיים. מחקרים מראים ששיעור התמותה נמוך יותאאצל מי ששתה לפחות כוס תה אחת ליום.

 

אופן השתייה ומינון: מינימום כוס ליום. תה קר יעיל כמו תה חם. שקיות תה יעילות כמו תה בתפזורת. בהנחה שהשריתם אותן שלוש דקות, שזה הזמן כדי להפיק את מירב הפעילות האנטי-מחמצנת של התה. משתמשים בשקית אחת או כפית אחת של תה בתפזורת להכנת כוס אחת.

 

10 הגלולות הבסיסיות שישמרו על נעורייך:

 

  1. טבלייה מרובת ויטמינים ומינרלים. עם 100% מהכמות המומלצת לרוב הויטמינים, המינרלים והיסודות האחרים.

  2. ויטמין E כ - 100-400 יחידות בינלאומית

  3. ויטמין C כ- 500-1,500 מ"ג ליום.

  4. בטא קרוטין כ- 10-15 מ"ג ליום.

  5. כרום כ- 200 מיקרוגרם ליום.

  6. סידן כ- 500-1500 מ"ג ליום.

  7. אבץ (15-30 מיקרוגרם ליום, שקיימים בדרך כלל בטבליות מרובות הויטמינים והמינרלים).

  8. סלניום (50-200 מיקרוגרם ליום).

  9. מגנזיום (200-300 מ"ג ליום).

  10. קו-אנזים Q-10 כ- 30 מ"ג ליום.

 

תוספות אחרות שכדאי לשקול את לקיחתן אם את בגילאים 40-50: ויטמיני B, צמח ג'ינקו, גלוטטיון, גלוטמין, שמן דגים מרוכז בקפלריות, תוספי שום.

 

השומן הטוב והשומן הרע

השומני ששומרים על נעורייך: שמן זית, שמן קנולה, שמן מקדמיה, שמן דגים, שמן פשתן, השומנים שגורמים לך להזדקן הם: שומנים רב לא רווים, דוגמת שמן תירס, שמן חריע, שמן חמניות ושמן בוטנים, מרגרינה ושומנים מן החי שנמצאים במוצרי בשר, עופות וחלב. כדי להישאר צעיר, יש להגביל צריכת שומנים רב לא רווים מסוג אומגה 6, המצויים במרגרינה, שמנים לעוגות ושמני סלט, העשויים בעיקר משמן תירס, שמן חריע ושמן חמניות. להלן דירוג השומנים מהגרוע ביותר לטוב ביותר, בהתאם לחומצות רב- לא רוויות מסוג אומגה 6: חריע (77%), חמניות (69%), שמן תירס (61%), שמן סויה (54%), שמן אגוזי מלך (51%), שמן שומשום (41%), שמן בוטנים (33%), שמן קנולה (22%), שמן פשתן (16%), שמן זית, אקסטרה בתולי (8%), שמן מקדמיה (3%). לתשומת ליבכם: אחדים משמני החריע והחמניות עוברים עיבוד כדי להפוך אותם לחד לא רוויים במקום רב לא רוויים. בידקו על התוויות.

 

טרור הכולסטרול

מזונות עשירי כולסטרול גוזלים, אף הם, את נעורייך. אכילת מזונות עשירי כולסטרול יכולה להשמע בלתי מבהילה, אם כל מה שהם עושים זה להעלות את רמת הכולסטרול בדם וגם זה לא במידה רבה במיוחד. אולם מה היית חושבת אילו ידעת שביצים, בשר וגבינות עשירי כולסטרול גם אינם משמרים את נעורייך? סקר אפידמיולוגי נרחב שנעשה על-ידי ד"ר ר'יצרד שקל מאוניברסיטת טקסס ביוסטון, מצא כי אוכלי כולסטרול (700 מ"ג או יותר ביום) מורידים בממוצע שלוש שנים מתוחלת החיים שלהם. הוא גם גילה כי אוכלי כולסטרול היו צפויים יותר מאחרים לפתח סרטן ריאות

 

 

בזכות האבץ

אבץ הוא אחד הגורמים המונעים הזדקנות מוקדמת. אפילו מחסור זעיר באבץ, שאינו מאובחן בבדיקות דם. גורם לסיכון מיותר. ליד הגרון מצויה מעין בליטה המכונה בלוטת התימוס, האחראית על תפקוד מערכת החיסונית בגוף כולו. ככל שמתבגרים, מצטמקת בלוטת התימוס ומאבדת מכוחה. מחקרים חדשים מגלים כי ניתן לעצור את הצטמקות הבלוטה, להסב את מהלכה ולהחזיר כוחותיה כקדם וזאת בעזרת מינרל הפלא- האבץ. כדי לקבל את כמות האבץ המומלצת יש לצרוך 2,400 קלוריות, מומלץ לקחת 15-20 מ"ג תוספת אבץ ביום.

 

חוזק הסידן

מחקר צרפתי גילה כי נטילת כדורי סידן, בתוספת לויטמין D במשך שנה וחצי, שיפרה באופן מדהים את מצב שבירות העצמות של נשים מעל גיל 80. במחקר זה 3,270 נשים בריאות מעל גיל 80 נטלו מידי יום 1,200 מ"ג סידן בסיסי, בתוספת 800 יחידות ויטמין D-3. כדי למנוע פריכות עצמות ועיוותי הזדקנות בעמוד השדרה יש צורך בסידן בכל גיל. הרעיון הוא להגביר את מסת העצמות בשלב מוקדם של החיים ולהפחית כמה שאפשר את התדלדולתן בשלב מאוחר יותר. חשוב ביותר שאנשים צעירים, בעיקר ילדות, יקבלו הרבה סידן לפני גיל ההתבגרות. מחסור בסידן אינו בעיה נשית. גם גברים סובלים ממחלות כרוניות בגלל מחסור בסידן, עם זאת, אם לא צרכתם מספיק סידן בנעוריכם, ניתן לקבל סידן בשלב מאוחר יותר, דבר שיסייע במניעת בריחת סידן מהעצמות ומחוט השדרה. סידן מונע לחץ דם גבוה, מעכב סרטן ונלחם בכולסטרול.

כמות מומלצת של סידן כדי להישאר צעירים: ילדים מגיל שנה עד עשר - 800 מ"ג: ילדים ומבוגרים צעירים מגיל 11 עד 24 - 1,500-1,200 מ"ג: נשים בגיל 25-50 - 1000 מ"ג, נשים אחרי גיל המעבר - 1,000-1,500: נשים אחרי גיל 65 - 1,500 מ"ג.

 

קו אנזים Q10

 

הדבר הבא בתוספי בריאות הוא הקו-אנזים Q-10 (ויטמין Q). החומר אינו נחשב עדיין לנחלת הכל אך הוא יהיה כזה. המדענים מתייחסים אליו כאל אחד האנטי-מחמצנים החדשים לעיכוב הזדקנות ולמניעת המחלות תליות גיל, במיוחד מחלות לב. מדובר בחומר טבעי המיוצר בגוף (אשר הולך ודועך מגיל 20) ונמצא גם במזונות מסויימים, בעיקר פירות ים ומסנתזים אותו לתוספת המצויה בחנויות טבע. החומר הזה מסייע בתיקון ליקויים המתחוללים עם הגיל, במיוחד אלה הקשורים לפעילות הלב, המוח, המערכת החיסונית והתנגדות כללית למחלות כרוניות. נטילת Q-10 על ידי אנשים מעל גיל 50 יכולה להביא אנרגיה חדשה לרקמות מזדקנות ולהאט את השפעות הגיל והמחלות התלויות בגיל. אחרי גיל העמידה, מחקרים מצביעים על כך שמחצית האמריקאים מעל גיל 60 עלולים לסבול מהפרעה זו, שניתן למונעה בקלות בעזרת B-12. מחסור בויטמין זה נוטה לחקות מצב של סניליות, דמנטיה או אלצהיימר, לרוב, מצב זה משתפר לאחר תוספת של הויטמין. גם אובדן שיווי משקל והפרעות פסיכיאטריות שונות קשורות למחסור בו. לא ניתן לסמוך על בדיקת דם כדי לזהות את המחסור וככל שמקדימים להשלימו, כך עדיף, דחיית תוספת שלו לתקופה של שנה אחרי תופעת התסמינים הנוירולוגים עלולה להתגלות כאיחור סופי ביכולת לתקן את הנזק.

מזונות עשירים בויטמין B: ויטמין B-12 נמצא רק בחומרי מזון מן החי, כמו בשר, דגים, עופות ומוצרי חלב. מכאן, שצמחונים ומי שלא אוכל בשר רגישים יותר מאחרים למחסור בו. זהו ויטמין מומלץ ביותר למי שעברו את גיל 50.

מינון: כמוסה מרובת ויטמינים מכילה 6 מיקרוגרם B-12 ולגבי חלקנו זה מספיק. אולם אין זו כמות בטוחה. הכמות האופטימלית היא 500-1,000 מיקרוגרם ליום.

 

נפלאות החומצה הפולית

זהו סוג נוסף של ויטמין B המצוי בעלים ירוקים ושאר ירקות. החומצה הפולית נחשבת לאחד הרכיבים המשמרת בפני ההזדקנות. היא יכולה להציל מהדרדרות תפקודים מנטלים, לרומם את מצב הרוח ולמנוע דיכאון ובנוסף לכך לשמור על עורקים גמישים מפני שקיעת כולסטרול השוקע בהם וגורם להתקפי לב ושבץ מוחי.

מינון יומי מומלץ 400-800 מיקרוגרם ביום ולאלו בינינו המעשנים זקוקים לפחות ל600 מיקרוגרם ביום כדי להגיע לאותה תמונת דם של הלא מעשנים.

אזהרות:

המשתמשים באנטיביוטיקה לתקופה ארוכה וממושכת ולנוטלים תרופות נגד צרבות בזמן הארוחה, יכולתכם לספוג את החומצה הפולית דועכת באופן משמעותי ביותר.

 

קיסמי עץ הג'ינקו בילובה

 

אחד מפעילותיו הפרמקולוגיות של הג'ינקו בילובה או בקיצור לפי שהחבר'ה קוראים לו ג'ינקו הינה הרחבת כלי הדם ושיפור בזרימת הדם בעיקר לפריפריה (גפיים וראש). השיפור בזרימת הם חשוב למניעת דמנציה וירידה בתפקודים המנטלים אשר שכיחים בגיל השלישי. מצויים למעלה מ- 300 מאמרים מדעים אשר התפרסמו בנוגע לתמצית עלי עץ הג'ינקו. מרביתם אכן מאשרים כי לג'ינקו פעילות המעודדת את זרימת הדם ביחד עם זאת את אספקת החמצן לרקמות על ידי הרחבת כלי הדם ומניעת הדבקויות טסיות הדם (טרומבוציטים) זו לזו, כך למעשה לג'ינקו השפעה המסייעת למניעת קרישי דם.

הג'ינקו משפר את תפקודי המוח ע"י שיפור בהספקת הדם והחמצן אל אזורי המוח השונים. עם העליה בגיל ישנה ירידה בזרימת הדם והחמצן אל רקמות השונות בעיקר אלה המצויים בפריפריה (מוח) על כן אם שמתם לב שלבן משפחה לפתע הופיעו בעיות בזכרון לטווח קצר, בלבול, עייפות, פיזור דעת, דיכאון, חרדות, סחרחורות ו/או צלצולים באוזניים, סביר להניח שצמח הג'ינקו עשוי לעזור לשפר את ההפרעות הנ"ל. צמח הג'ינקו מצמצם את הדרדרות השלבים הראשונים במחלת האלצהיימר (גם ויטמין E), מונע הדרדרות ראיה אשר נובעת באספקת דם וחמצן לקויה לרשתית העין, משפר שמיעה הדועכת בשל הפרעה בזרימ ת הדם, מקטין נטייה לאינפוטנציה גברית (אין אונות) וכן מקל על מחלת ריינו (הפרעה בזרימת הדם הגורמת לרגליים וידיים קרות).

מינון ואופן הנטילה: 40-60 מ"ג פעמיים ביום. תגובות ראשונות על פי רוב נצפו ב כ- פרק זמן של חודש עד חודש וחצי.

אזהרות:

אנשים הנוטלים תרופות בעיקר תרופות המונעות קרישי דם, כגון: אספירין, קומדין וכו' צריכים להזהר מזמן הארכת הדימום ועל כן לבצע זאת תחת פיקוח רפואי בלבד לפני הנטילה.

 

השום מריח אך אינו מסריח

 

בחרתי לתת את הכותרת הנ"ל "השום מריח אך אינו מסריח" בשל כך שאם שני בני הזוג האוהבים יוכלו שום יש בכך לשפר את התאווה המינית (לבידו) של שני הצדדים. אם צד אחד אוכל שום אזי הדבר ידחה את הצד השני בטענה אודות ריחו הרע....

השום אחד ממזונות הפלא אשר כבר במכון ויצמן עובדים על פיתוח אנטיביוטיקה מרכיבי השום השונים (עקב חוסר יעילות ופעילותה של האנטיביוטיקה הסינטטית). השום מכיל לפחות כ 12 נוגדי חמצון ומעודד את תפקודה של מערכת החיסון, מוריד ערכי כולסטרול גבוהים בדם (כמעט ברמה הדומה לזו של תרופות), מתפקד כחומר נוגד קרישה (בדומה לתרופות כגון: אספירין וצמח הג'ינקו), מגן על תאי המוח ושומר על תפקוד מנטלי תקין, משמר זיכרון חשיבה ולמידה, מונע דכאון וחרדות. השום עשוי לחסום שינויים בתא אשר עשויים לגרום לסרטן ומסייע בתהליך התאבדות תאים סרטניים (אפופטוזיס). השום מסייע במניעת מחלות לב עקב הורדת הכולסטרול בדם.

בכדי להוריד ערכי כולסטרול גבוהים בדם מומלץ לצרוך שן שום טריה ליום, יש לציין כי האנשים הרגישים במערכת העיכול מומלץ שיצרכו אותו עם המזון ובכמות מעטה.

מחקרים הוכיחו כי צריכת שן עד שניים של שום ליום הספיקו כדי לחסום חומרים מחוללי סרטן בבטן.

 

אזהרות

צריכת שלוש שיני שום טריות ומעלה עשויה לגרום לשלשול, גזים, חום.אכילה של כ- 20 גרם ביום (8-10 שיני שום) נמצאה קורולציה לדימום בקיבה.

 

פירות וירקות - הויטמינים של הטבע

 

  1. המלצתי לכם לצרוך כ- 5 עד 10 מנות ירק או פרי ביום (אנשים הסובלים ממחלת הסוכרת יש להגביל את צריכת הפירות).

    מנה נחשבת לחצי כוס ירק או כוס אחת של ירקות עליים.

  2. המלצתי לכם להעדיף לצרוך פירות וירקות טריים או קפואים (כמובן עדיף טרי מייד לאחר קטיפתו מהעץ) על פני אלה המשומרים או המיובשים.

  3. כפי שאני ממליץ למטופליי אמליץ גם לכם, איכלו ירקות מוקפצים (מבושלים חלקית (בכדי לאזנם ) ולאפשר עיכול קל ומהיר יותר כך גם לשפר את ספיגת הויטמינים והמינרלים וזמינותם הביולוגית. חשוב לציין כי פירות וירקות טריים או מוקפצים קלות עשירים יותר בנוגדי חמצון מאשר אלה "השרופים" על האש. למרות הנ"ל בישול הירקות משפר את ספיגת הבטא קורטן יחד עם שאר משפחתו- הקרטונואידים (אלפא קורטן, ליקופן, זקסנטין, לוטאין וכו'.

  4. אמצעים לבישול וחימום: אחד האמצעים אשר אינם פוגעים בויטמינים הינו המיקרוגל (לרבות הקרינה אשר במאמר הנ"ל לא נדון אודותיו). לשם כך אתן דוגמא: בישול ברוקולי במיקרוגל הורס כ- 15 % מויטמינים C שבו לעומת בישול בכוס מים שהורסת כ- 50 % מהויטמין C שבו. אידוי, צלייה וטיגון (כמו בבישול סיני שומרים אף הם על נוגדי חמצון בהשוואה לבישול ארוך וממושך).

  5. אבוקדו - האבוקדו הינו פרי ולא ירק כפי שמרבית מטופליי חושבים. האבוקדו מכיל הרבה נוגדי חמצון המסייעים להורדת הכולסטרול ולשמירת כלי הדם. האבוקדו מכיל חומצות שומן חיוניות (חומצות שומן חד בלתי רוויות) המקטין רמות כולסטרול בדם

  6. בצל - הבצל עשיר באנטיאוקסידנטים ומסייע במניעת סרטן (בעיקר סרטן הקיבה). הבצל מעכב היוצרות קרישי דם ומסייע לעלות את רמת הכולסטרול הטוב (HDL - כולסטרול) הבצלים הסגולים והצהובים (לא הלבנים) הם מקור עשיר ביותר לביופלבונואיד בשם קוורצטין המונע תגובות אלרגיה (אסטמה וסינוזיטיס) ומעודדי סרטן.

  7. ברוקולי - הברוקלי מכיל כמות אדירה של נוגדי חמצון. הברוקולי ידוע בהשפעתו המגינה והמסייעת לאיזון רמות הסוכר והאינסולין בדם. בנשים הוא מסייע בסילוק עודפי האסטרוגן המגביר נטייה לשגשוג תאים והתפתחות סרטן (בעיקר סרטן שד וצוואר רחם). המרבים באכילת ברוקולי סביר להניח כי יסבלו פחות מהאחרים בסרטן מעי הגס, סרטן הריאות ומחלות לב וכלי דם. חשוב לציין כי הברוקולי מסייע בהשרדות גבוהה יותר בחולי סרטן הריאות.

  8. גזר - הגזר ידוע כי הסבתות שלנו אמרו כאשר אוכלים גזר לא מזדקקים למשקפיים. את הטענה הנ"ל אני יכול אכן לאשר חלקית היות והגזר מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון ובעיקר בטא קרוטן (משפ' הקרטונואידים) מחקרים הראו כי אכילת גזר חמש פעמים בשבוע מפחית את הסיכון לשבץ מוחי ב 68%. אכילת שני גזרים ביום מפחיתה את הכולסטרול בדם בכ- 10%. גזר בינוני מפחית בחצי את הסיכון ללקות בסרטן ריאות, אצל מי שעישן בעבר. הגזר מגן מפני מחלות עיניים ומעודד את פעילות מערכת החיסון. כוס מיץ גזר ממוצעת מכילה כ- 25 מיליגרם בטא קורטן.

  9. גרגירי יער כגון: תותים, דומדמניות ואוכמניות, מסייעים במניעת סרטן. אוכמניות מסייעות בריפוי ומניעת דלקות בדרכי שתן (עקב ירידת ה PH בשתן). כל גרגירי היער עתירים בויטמין C וביו פלבונואידים.

10. הדרים - הדרים עשירים בויטמין וביו פלבונואידים, הם מפחיתים את רמות הכולסטרול בדם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI