דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון 5 נקודות חשובות על רכישת אופציות
5 נקודות חשובות על רכישת אופציות
שי באטון 14/06/08 |  צפיות: 2872

מאת שי באטון, רו"ח *

האופציות על סוגיהן הפכו ללהיט חם בשוק ההון. באמצעותן ניתן להפיק רווחים בשוק ההון גם כאשר ישנה מגמה של ירידות שערים. עם אופציות אתה יכול להשתמש בסכום קטן יחסית של כסף בכדי ליהנות מאותם סיכויי רווח של השקעות גדולות.

מסחר באופציות אינו מתאים לכל אחד, בדיוק כמו בנג'י, אבל זה טריפ לא נורמלי... אופציות הינן מכשיר פיננסי מרתק ובעל סיכונים משמעותיים מחד ואפשרויות רווח אדירות מאידך. שוק האופציות התפתח מאוד והיום ניתן לרכוש אופציות על מכשירים פיננסיים רבים - מדדים, מניות, מט"ח, סחורות ועוד.
למתחילים באופציות מומלץ להתחיל בקניה של אופציות ולא בכתיבה, ולכן מאמר זה יתמקד בקניה.

5 נקודות חשובות שכדאי שתדע לפני קנית אופציות:

1. הזמן פועל לרעתך

אופציות הינן מכשיר פיננסי לטווח קצר. בכדי להרוויח כסף באופציות, עליך להיות צודק הן בכיוון בו אתה בוחר והן בזמן בו כיוון זה אכן מתממש. אופציות "חיות" לתקופות קצרות, לעתים מספר חודשים בלבד.

2. לא מספיק שהנכס עליו מתבססת האופציה משתנה בכיוון שלך, הוא צריך להשתנות באופן משמעותי כדי שתרוויח כסף

נניח ואתה סבור שמנייתה של חברת טבע בדרך הנכונה למעלה. מנית טבע היום עומדת על שער של 160 ש"ח למניה. אתה מעוניין לקנות 1000 מניות של טבע. לשם כך יידרש לך הון פנוי של 160,000 ש"ח. בדיקה קצרה מעלה שהסכום הפנוי שלך להשקעה זו הינו 20,000 ש"ח בלבד. לכן, אתה מחליט לקנות 1000 אופציות על מנית טבע. כל אופציה מאפשרת לך לקנות את מנית טבע בעוד חצי שנה בשער של 170 ש"ח למניה. כל אופציה עלתה לך 20 ש"ח. אם בעוד חצי שנה השער של מנית טבע יהיה 180 ש"ח, אז צדקת – טבע אכן עלתה. אבל... הפסדת כסף! אמנם האופציה אפשרה לך לקנות את המניה ב-170 ומכרת מייד ב-180 וגרפת רווח של 10,000 ש"ח, אבל חצי שנה אחורה, שילמת 20,000 ש"ח על רכישת האופציות אז למעשה... אתה מגלה שהפסדת 10,000 ש"ח למרות שמנית טבע אכן עלתה. לכן, מנית טבע היתה צריכה לעלות לפחות ל-190 ש"ח כדי שלא תפסיד מהעסקה.

3. התמקד בנכסי בסיס תנודתיים

אופציות על מניות של חברות יציבות ושמרניות אכן עולות פחות, אולם הסיכוי שהם יתקדמו כברת-דרך בכיוון אותו בחרת ובזמן קצר הינו נמוך. לכן, התמקד במניות, מדדים או סחורות שהינם תנודתיים ויכולים לנוע לכיוון שלך בזמן קצר.

4. הגבל את המסחר שלך לאופציות בעלות נזילות גבוהה

בחן את מחזורי המסחר ואת מספר הפוזיציות הפתוחות לפני שאתה קונה אופציה. אופציות בעלות נפח מסחר נמוך סובלות מהפרשים גדולים בין מחירי הביקוש וההיצע. זה דומה למכירת רכב משומש ש-"אין לו שוק" – אף אחד לא מוכן לשלם את מחיר ה"מחירון". כשתרצה למכור את האופציה, תיאלץ למכור במחיר נמוך ממחיר השוק פשוט כי אין קונים במחיר השוק באותו רגע. זה בדרך-כלל לא יכול לקרות באופציות נזילות עם נפחי מסחר גבוהים.

5. השתמש רק בכסף אותו אתה יכול להרשות לעצמך להפסיד

הרבה יותר קל לומר מאשר ליישם את הכלל הזה, אבל אמרה חכמה ששמעתי בהקשר זה גורסת "ניסיון הינו בי"ס יקר, אולם טפשים אינם מוכנים ללמוד באף בי"ס אחר..."

רוצה לדעת עוד על מסחר באופציות?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI