דף הבית פיננסים וכספים בורסת ת"א מסחר באופציות: מיתוסים מול מציאות
מסחר באופציות: מיתוסים מול מציאות
שי באטון 12/06/08 |  צפיות: 3696

מאת שי באטון, רו"ח *

רוב האנשים מפסידים כסף במסחר באופציות, זוהי המציאות העגומה. לאחר שנים רבות של מסחר באופציות, הבנתי כי ההבדל בין ניצחון להפסד באופציות הינו בדמות מספר עקרונות בסיסיים. במאמר זה נבחן כמה עקרונות כאלו, אותם למדתי על בשרי (וכיסי...) ונזהה מספר סיכונים שעליך כל הזמן לשקול בזמן מסחר באופציות.

מציאות מס' 1: יותר אנשים מפסידים כסף במסחר באופציות מאשר כאלו שמרוויחים
אנשים רבים רואים את הרווחים העצומים הגלומים באופציות וחושבים שהם מצאו את הדרך הבטוחה אל העושר. אולם המציאות הינה שונה בתכלית עבור רובם. מחקרים מצביעים על כך שיותר מ-85% מהאנשים שקונים אופציות מפסידים את כספם.

מציאות מס' 2: כתיבת אופציות תרוויח עבורך כסף רוב הזמן, אולם בטווח הארוך תפסיד
הרבה סוחרים חדשים חושבים שהמקצוענים שכותבים את האופציות מרוויחים את הכסף האמיתי. אולם, כל המקצוענים שכותבים אופציות "עירומות" ללא התכסות, מרוויחים 90% מהזמן. 11 מתוך 12 חודשים בשנה הם ירוויחו, אולם אז יגיע אותו חודש תנודתי שבו השוק ילך 10% נגד הכיוון שלהם, ואז כל הרווחים הקודמים שלהם נמחקים והם אף מפסידים כסף נוסף.

מציאות מס' 3: רוצה להיות מנצח? תגביל את הפסדיך!
כדי להצליח במסחר באופציות עליך להגביל את המסחר להזדמנויות שיחס הסיכון-סיכוי שלהן הינו 3:1. משמע, אם הינך מוכן להפסיד 50% מהסכום אותו השקעת, כדאי שתיכנס להשקעה שהינך צופה שתניב לך לפחות 150%. ואם הינך מוכן להפסיד את כל ההשקעה – אל תיכנס אם אינך צופה רווח של לפחות 300%.

כשאתה מסתכל על ניהול הסיכונים הזה, הינך מבין שרווח של 300% לא מגיע בכל יום. לכן, אתה מבין למה האסטרטגיה של "לסכן את הכל" הינה הימור גרוע, במונחים של סיכון מול סיכוי.
מסחר באופציות הינו כמו פוקר. יד אחת שלך הינה רק חלק קטן מהקרב הכולל. הימור נכון במהלך כל המשחק הינו מה שבאמת קובע.

מציאות מס' 4: המרוויחים הגדולים במסחר באופציות עושים השקעות קטנות
כמו ביד של פוקר, עליך לדעת מתי להחזיק, ומתי לפרוש. אבל זה בוודאי לא נעים לפרוש לאחר שהעלית והעלית את ההימור שלך... אז אל תשים את עצמך במצב הזה! הגבל את הגודל של הפוזיציות שלך. ההפסד המקסימלי שלך מפוזיציה אחת אסור שיחרוג מ-3% מהיקף התיק שלך. חשוב שתבין, שזה לא יגביל את סיכוייך להרוויח ואף בגדול. אבל זה כן יגרום לכך שתמשיך להיות בשוק ולאורך זמן.

אם ברצונך להיות מצליח לאורך זמן במסחר באופציות, ולא רק "לעשות מכה" פה ושם, עליך להפנים את המציאויות הללו. הגבל את גודל הפוזיציות שלך. והגבל את הפסדיך ואל תיתן להפסד קטן להפוך לגדול. סוחרי אופציות שעוקבים אחר הכללים הללו נושאים סיכוי להרוויח לאורך זמן. אלו שחורגים מהכללים, ימצאו עצמם נמחקים מהשוק מהר מאוד עם כיסים ריקים ומפח נפש.

המטרה של המאמר הזה אינה להפחיד אותך ממסחר באופציות, להיפך. מסחר באופציות הינו המשחק בעל הסיכונים הגבוהים ביותר אולם בעל פוטנציאל הרווח הגבוה ביותר בשוק ההון.

רוצה לדעת עוד על מסחר באופציות?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI