דף הבית עסקים יזמות עסקית נקודת ההתחלה שלך
נקודת ההתחלה שלך
שי באטון 13/06/08 |  צפיות: 2908

כל מסע בן אלפי ק"מ מתחיל בצעד אחד קטן, אולם רבים הסיכויים כי לא תדע באיזה כיוון לעשות אותו אלא אם תדע ראשית היכן אתה נמצא כעת, מהי נקודת ההתחלה שלך. זה עלול להיות משהו שהיית מעדיף אולי להימנע ממנו. אולי תעדיף שלא לחשוב על הכסף שאתה יודע שהיית צריך לחסוך אבל לא, או על כמה מהשקעותיך שלא יצאו כמו שציפית. ואפילו אם אתה מרוצה מהביצועים של השקעותיך ו/או חסכונותיך, להתבונן על העתיד בוודאי נראה מניב יותר מאשר להישאר עם זכרונות העבר.

בזמן שכל תכנית למקסם את ממונך תתמקד בעיקר על העתיד, אינך יכול באופן מוחלט להתעלם מעברך הפיננסי. אפילו אם אינך נדרש לבצע שינויים מהותיים בצורה בה הינך מנהל את הוצאותיך, עליך לצייר תמונה מדויקת של מצבך הפיננסי הנוכחי, אפילו אם זה רק כדי לחשב כמה עוד כסף תצטרך כדי לכבוש את יעדיך הפיננסיים השונים.

אז, איך עונים לשאלה: "מה יש לי עכשיו?". אני מציע כי תעקוב אחרי שלושת הצעדים הבאים:
• ספירת מלאי של נכסיך והתחייבויותיך
• בניית התקציב שלך
• איסוף מסמכים חשובים

הצעד הראשון בתהליך הקביעה של אלו נכסים והתחייבויות יש לך, הינו ליצור רשימה מסודרת שלהם.

אתה יכול להירגע: לא נבקש ממך ליצור רשימה מפורטת של תכולת הבית כמו שמכינים לחברת הביטוח... גם לא נבקש ממך רשימה מפורטת של התחייבויותיך הפיננסיות שדורש הבנקאי שלך למשל. אנחנו לא באמת מתעניינים במספר הסידורי של מכונת הכביסה שלך או בעובדה שאתה חייב 50$ לגיסתך.

מלאי הנכסים שלך לצורך התכנון הפיננסי יכלול את נכסיך העיקריים – ערכם, וההכנסה (אם ישנה) שהם מייצרים לך. הינך רשאי לבחור שחפצים אישיים כמו ביגוד, מוצרי חשמל וריהוט ייכללו ברשימה בשורה אחת תחת "חפצים אישיים", אולם ברשימה הזו אנחנו נתמקד על נכסי ההשקעות שלך, שיש סיכוי שערכם ישביח ו/או מייצרים לך הכנסה שוטפת (כגון מניות, אג"ח, נדל"ן וכו').

רישום הנכסים שלך: כיוון שתשתמש במידע שאספת מספירת מלאי הנכסים שלך בכדי לנתח ואולי לשנות את אסטרטגיית ההשקעות שלך, תרצה שהרשומות של השקעותיך הנוכחיות יהיו מפורטות מספיק. הפרטים שתרצה לכלול ברשימה הינם זמן ביצוע ההשקעה, עלות ההשקעה, שוויה המוערך הנוכחי, ואת ההכנסה השנתית שההשקעה מייצרת לך (אם בכלל).

רישום ההתחייבויות שלך
רשימת ההתחייבויות שלך צריכה לכלול תיאור קצר של כל התחייבות, כולל:
• למי אתה חייב
• מתי נטלת את ההתחייבות
• מהי הריבית על החוב
• יתרת קרן החוב שנותרה לסילוק
• התשלום התקופתי בגין החוב
• אם החוב מובטח בשעבוד על נכס כלשהו, ציין מהו הנכס המשועבד
• תאריך משוער לסילוק סופי של החוב

כמה אתה שווה?
השווי ה"נקי" שלך נגזר מערך הנכסים שלך פחות ההתחייבויות שיש לך. אם איתרע מזלך וסך התחייבויותיך עולה על שווי נכסיך, אתה נמצא בגירעון פיננסי ובתכנון הפיננסי יש להתייחס לעובדה זו.

לאחר שסיימת את רשימות הנכסים וההתחייבויות שלך, הצעד הבא בבניית התוכנית הפיננסית שלך הינו ליצור ולהעלות על הכתב תקציב אישי של הכנסות והוצאות.

למאמר הבא - "בניית התקציב האישי שלך"....


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI