דף הבית פיננסים וכספים השקעות 5 סודות שעל כל משקיע לדעת
5 סודות שעל כל משקיע לדעת
שי באטון 11/06/08 |  צפיות: 3191

מאת שי באטון, רו"ח *

היה גמיש בהשקעותיך
כשהתחלתי את דרכי כמשקיע לפני מספר שנים, סברתי שהשקעה היא לקנות מניות בבורסה. לא ידעתי ולא חשבתי על אפשרויות השקעה נוספות. עם השנים, למדתי לבחון אפשרויות נוספות: נדל"ן, השקעתי בעסקים, קניתי דינרים עירקיים, התחלתי לסחור במט"ח ולהשקיע בחוזים עתידיים. גישה גמישה ופתוחה להשקעות שונות תאפשר לך לתמרן בין הזדמנויות ומצבי שוק משתנים, ולהתאימם ליעדיך הפיננסיים. לכן, בפעם הבאה כשאתה שומע את המילה "השקעות" – צא מהקופסא ואל תחשוב ישר על הבורסה!

הכל כבר קרה בעבר
אחת העצות הטובות ביותר שאוכל לגלות לכם הינה שהכל כבר קרה בעבר... אז כדאי לפשפש בהיסטוריה הפיננסית! אפילו 100 שנים אחורה, זה לא משנה, מאחר שהתחושות האנושיות הבסיסיות של פחד ותאוות-בצע נשארו כשם שהיו – והן לעולם לא ישתנו. הן תמיד יהוו את המחסום הגדול ביותר להצלחתו של כל משקיע.

הגבל את הסיכון שלך
משקיע חכם אמר פעם: "משקיעים מתחילים מחפשים אחרי תשואות, בעוד משקיעים מצליחים מודדים את הסיכון, כיוון שהם יודעים שהתשואות יבואו".
אתה מוכרח לדעת להעריך סיכון. הערכת הסיכון חשובה אולי אף יותר מהערכת הסיכוי הטמון בהשקעה. ואתה כמובן מוכרח להגביל את הסיכון. השווקים של היום מאפשרים ניהול חכם ומהיר יותר של סיכונים. למד לדעת ולנהל את סיכוניך, ולעולם אל תבצע חשיפה מקסימלית להשקעה מסוימת – זהו מתכון בטוח למדי ל-"סיכול ממוקד" של תיק ההשקעות שלך...

לך בעקבות הגאות והשפל
למד להעריך, לנתח ולהיות עם היד על הדופק כל הזמן בנוגע למגמה הכללית בה השוק בו הינך מבקש לפעול מצוי. זה חשוב הרבה יותר מלנסות לאתר את ה"מניה החמה" הבאה. ברגע שתתמקד בכך ותזהה את המגמה הכללית, יהיה לך הרבה יותר קל לפגוע בול בכל השקעה שתעשה באותו שוק. ניתוח שוק נכון וזיהוי מגמות בו הן מפתח חשוב להשגת התשואות להן הינך מצפה על תיק ההשקעות שלך. ושוב, אל תחשוב מיידית שכוונתי רק לשוק המניות: אותו הדבר נכון גם לגבי שוק הנדל"ן (למשל האיזור בו הינך מתכוון להשקיע בנכס הינו שוק לכל דבר), השקעה בחברה הפועלת בשוק צומח, או השקעה במטבע של מדינה צומחת - כולן פועלות בשווקים!

כשכולם מחזיקים במשהו, כנראה שזה כבר מאוחר מדי
כשאתה שומע את כולם מדברים וממליצים על "הדבר החם הבא", כנראה שצריך לעבור הלאה. ברגע שכולם מחזיקים במשהו, סביר להניח שזו בועה שהאוויר ייצא ממנה במוקדם או במאוחר. דוגמאות ישנן למכביר: השקעה במניות בתקופה שקדמה לוויסות מניות הבנקים והתמוטטות הבורסה בת"א ב-1983, כאשר כולם החזיקו במניות וכל הציבור דיבר על מניות. עוד דוגמא היא שוק חברות האינטרנט והטכנולוגיה בשנת 2000, לפני יציאת האוויר בתרועה רמה מהבלון הנפוח של מניות ההיי-טק. כשההמון מתחיל להיכנס, אתה כבר תתחיל לתכנן את היציאה. לקנות היום את מה שאף אחד אחר לא מוכן, זה אמנם דבר קשה לעשייה. אולם כדי להשיג תשואות מצוינות על תיק ההשקעות שלך, עליך לראות מה שנסתר מעיני אחרים.

חמשת העקרונות הללו יהפכו אותך למשקיע טוב בהרבה, אם תשכיל להטמיע אותם בתהליך קבלת החלטות ההשקעה שלך. יישם עקרונות אלו בקריירה שלך כמשקיע והתוצאות לא יאחרו להגיע.

רוצה לגלות סודות נוספים מעולם ההשקעות?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI