דף הבית בידור ופנאי מוסיקה זמר עברי
זמר עברי
שירונט 20/12/09 |  צפיות: 3724

אנשים רבים מתעניינים במוסיקה ומעוניינים לקבל מידע וחדשות בנושא. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה המציע חדשות, ביקורות ולוח הופעות. בנוסף, המעוניינים לדון על נושאי מוסיקה שונים יוכלו לעשות זאת בפורומים הקיימים באתר. אתר שירונט מציע גם מילים לשירים וקיים בו אינדקס נושאים המאפשר איתור של שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים.

שירים בעברית משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד ימינו שייכים להגדרת הזמר העברי, על אף העובדה שעבור חלק מהמאזינים שירי זמר עברי הם שירים בעברית אשר עוסקים בנושאים מסוימים בלבד.

עד סוף המאה ה-19 עברית לא הייתה שפה מדוברת אלא שפת קודש לצרכים דתיים בלבד. עם זאת, בעקבות תחייתה של הלשון העברית, התחילו יוצרים רבים בארץ ובגולה לכתוב שירים בעברית אשר התבססו על לחנים רוסיים, מנגינות חסידיות ופיוטים של בתי הכנסת, אשר בין היתר סייעו להפצת השפה.

המשוררים והמלחינים הבולטים אשר כתבו שירים בעברית בתחילת הזמר העברי היו חיים נחמן ביאליק, רחל המשוררת, נתן אלתרמן, לאה גולדברג, ידידיה אדמון, מרדכי זעירא ונחום נרדי.

שירי ארץ ישראל, אשר היו שירים בעברית שעסקו בציונות ופטריוטיות, צברו תאוצה בתקופה שקדמה לקום המדינה ובשנות החמישים והשישים. יוצרים מרכזיים כמו נעמי שמר, חיים חפר, יאיר רוזנבלום, אהוד מנור ועוזי חיטמן תרמו לא מעט שירים בעברית לפנתיאון הזמר העברי והפכו לסמלי תרבות.

הלהקות הצבאיות תרמו גם הן רבות לזמר העברי, כשביצעו בהופעותיהן שירים בעברית שכתבו אותם מלחינים ופזמונאים, והפיצו אותם ברחבי הארץ. באתר שירונט ניתן למצוא מילים לשירים רבים של להקות צבאיות. הלהקות הצבאיות טיפחו גם כמה מאמני המוסיקה הישראלית הגדולים והמוכרים ביותר כמו גידי גוב, שלום חנוך ואריק איינשטיין.

במקביל נכתבו בשנות השישים מחזות זמר ישראליים אשר כללו שירים בעברית שהפכו עם הזמן ללהיטים גדולים, בהם המחזמר "קזבלן" שכיכב בו יהורם גאון וכלל להיטים אלמותיים כמו "יש מקום" ו"כל הכבוד". באתר שירונט ניתן למצוא מילים לשירים אלה ואחרים מהמחזמר.

הזמר העברי בא לידי ביטוי גם בתחרות השירים אשר אירגנה רשות השידור בימי העצמאות בשנים 1960-1980. במסגרת התחרות נשלחו שירים בעברית בעילום שם למארגני התחרות. השירים נבחנו על פי קריטריונים מקצועיים ומוסיקליים אשר אחד מהם היה המידה בה קידמו את הזמר העברי המקורי והאופן בו שיקפו את החברה הישראלית והעם היהודי.

הזמר העברי הינו חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. בשלושים השנים האחרונות, עם העלייה בפופולאריות של סגנונות שונים של מוסיקה לועזית בישראל, הגבולות היטשטשו מעט וקשה לקבוע כיום אילו שירים בעברית משתייכים לזמר העברי ובאילו מקרים מדובר בשירים בעברית שאינם חלק ממנו ושואבים את השראתם ממקורות אחרים.

אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה מוביל המציע מילות שירים. ניתן למצוא באתר שירים על פי נושאים, בהם שירי חתונה וכן שירי ילדים. האתר כולל גם חדשות, ביקורות, לוח הופעות ופורומים בהם ניתן לדון על נושאי מוזיקה שונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירונט


 


מאמרים נוספים מאת שירונט
 
הזמר העברי
30/04/10 | מוסיקה
חובבי מוזיקה רבים אוהבים לשמוע מוסיקה וגם לנגן אותה. אתר שירונט הינו פורטל מוזיקה הכולל בתוכו מילות שירים וגם אקורדים לגיטרה. באתר ניתן למצוא אקורדים למגוון שירים ישראליים וכן לשירים לועזיים. בנוסף מציע אתר שירונט לוח הופעות, חדשות, ביקורות ופורומים בהם ניתן לדון על מוסיקה

שירים לילדים בישראל
30/04/10 | מוסיקה
אנשים רבים מתעניינים במוסיקה ונהנים להקשיב לשירים ולעיתים אף לנגן אותם. אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה המכיל בתוכו אקורדים לשירים רבים. בנוסף אל אקורדים שירים גיטרה, באתר ניתן למצוא מילים לשירים שונים ובהם גם שירי ילדים. אתר שירונט מכיל גם לוח הופעות, מידע על אמנים, ביקורות וחדשות מתחום המוסיקה. המעוניינים לדון על נושאי מוסיקה שונים, יוכלו למצוא באתר פורומים בנושאים שונים בתחום המוסיקה.

המוזיקה הישראלית בשנות השבעים
08/04/10 | מוסיקה
חובבי מוסיקה רבים אוהבים לנגן שירים שונים ומחפשים אקורדים לגיטרה. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה הכולל אקורדים שירים גיטרה. ניתן למצוא באתר אקורדים לשירים ישראלים וכן אקורדים לשירים לועזיים. בנוסף קיימים באתר שירונט לוח הופעות, מילות שירים, חדשות, ביקורות ופורומים.

הזמר העברי
07/04/10 | מוסיקה
אנשים רבים אוהבים מוסיקה ונהנים לנגן שירים שונים. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה הכולל בתוכו מידע נרחב על אמנים, מילים לשירים וכן אקורדים שירים גיטרה. באתר ניתן למצוא אקורדים לגיטרה לשירים רבים והוא כולל אקורדים לשירים ישראלים ולשירים לועזיים. כמו כן, באתר שירונט קיימים גם פורומים בהם ניתן לדון על נושאי מוסיקה שונים וכן לוח הופעות וחדשות בנושאי מוסיקה.

זמר עברי
25/02/10 | מוסיקה
פעמים רבות יש רצון לאתר מילים לשיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר אינדקס בעזרתו ניתן לאתר שירים על פי הנושא אליו משתייכים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים. באתר שירונט ניתן למצוא גם ביקורות, חדשות, לוח הופעות ופורומים בהם ניתן לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.

מוזיקה ישראלית בשנות השבעים
24/02/10 | מוסיקה
פעמים רבות יש רצון לאתר מילים של שיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה בו ניתן למצוא מילים לשירים רבים. באתר קיים אינדקס המאפשר איתור שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים נוספים. אתר שירונט כולל גם לוח הופעות, ביקורות, חדשות ופורומים בהם ניתן לדון על מוסיקה.

שירים לילדים בישראל
01/02/10 | מוסיקה
פעמים רבות יש רצון לדעת את מילותיו של שיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר קיים אינדקס המאפשר איתור שירים על פי הנושא אליו משתייכים, בהם שירי ילדים. ניתן למצוא באתר שירונט גם לוח הופעות הכולל מידע על הופעות בכל רחבי הארץ וכן ביקורות, חדשות ופורומים.

מוזיקה ישראלית בשנות התשעים
03/01/10 | מוסיקה
אנשים רבים מתעניינים במוזיקה. אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה מוביל המציע מילות שירים וקיים בו אינדקס נושאים המאפשר חיפוש שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה או שירי ילדים. המתעניינים במוזיקה יוכלו למצוא באתר שירונט גם חדשות, ביקורות, לוח הופעות ופורומים בהם יוכלו לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.

זמר עברי
20/12/09 | מוסיקה
אנשים רבים מתעניינים במוסיקה ומעוניינים לקבל מידע וחדשות בנושא. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה המציע חדשות, ביקורות ולוח הופעות. בנוסף, המעוניינים לדון על נושאי מוסיקה שונים יוכלו לעשות זאת בפורומים הקיימים באתר. אתר שירונט מציע גם מילים לשירים וקיים בו אינדקס נושאים המאפשר איתור של שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים.

זמר עברי
01/12/09 | מוסיקה
אנשים רבים נהנים ממוסיקה ומקשיבים לשירים שונים בזמנם הפנוי. לעיתים יש רצון לגלות מה הן מילות השיר אותו שומעים. באתר שירונט ניתן למצוא מגוון רחב של מילים לשירים בעברית וכן של מילים לשירים באנגלית. בנוסף לאיתור מילים לשירים, אתר שירונט מציע גם לוח הופעות, פורומים לדיונים בנושאי מוסיקה, ביקורות וחדשות בתחום המוסיקה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI