דף הבית בידור ופנאי מוסיקה זמר עברי
זמר עברי
שירונט 25/02/10 |  צפיות: 3285

פעמים רבות יש רצון לאתר מילים לשיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר אינדקס בעזרתו ניתן לאתר שירים על פי הנושא אליו משתייכים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים. באתר שירונט ניתן למצוא גם ביקורות, חדשות, לוח הופעות ופורומים בהם ניתן לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.

שירים בעברית משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד לימינו, הם שירים המשתייכים להגדרת הזמר העברי. אולם עבור חלק מקהל המאזינים, הזמר העברי מתייחס לשירים בעברית שעוסקים בנושאים מסוימים בלבד.

העברית הייתה שפת קודש לצרכים דתיים בלבד ולא שפה מדוברת עד לסוף המאה ה-19. עם זאת, בעקבות תחייתה של הלשון העברית החלו יוצרים רבים בארץ ובגולה לכתוב שירים בשפה העברית אשר התבססו על לחנים רוסיים, מנגינות חסידיות ופיוטים של בתי הכנסת. אלה סייעו בין היתר בהפצת השפה.

בתחילת הזמר העברי חיים נחמן ביאליק, רחל המשוררת, נתן אלתרמן, לאה גולדברג, ידידיה אדמון, מרדכי זעירא ונחום נרדי היו המלחינים והמשוררים הבולטים שכתבו שירים בעברית.

בתקופה טרם קום המדינה ובשנות החמישים והשישים, צברו תאוצה שירי ארץ ישראל. שירים אלה היו שירים בעברית שעסקו בציונות ובפטריוטיות. יוצרים כמו נעמי שמר, חיים חפר, יאיר רוזנבלום, אהוד מנור ועוזי חיטמן תרמו שירים רבים בעברית לפנתיאון הזמר העברי והפכו לסמלי תרבות. באתר שירונט ניתן למצוא מילים לשירים שנכתבו על ידי יוצרים אלה.

תרומה רבה לזמר העברי הייתה גם ללהקות הצבאיות. אלה ביצעו במסגרת הופעות שירים בעברית שנכתבו על ידי אותם המלחינים והפזמונאים וכך הפיצו את השירים ברחבי הארץ. הלהקות הצבאיות טיפחו גם אמנים גדולים ומוכרים כמו אריק איינשטיין, שלום חנוך וגידי גוב.

בשנות השישים נכתבו מחזות זמר ישראליים שכללו שירים בעברית. שירים אלה הפכו עם הזמן ללהיטים גדולים. אחד ממחזות הזמר שנכתבו באותה תקופה היה "קזבלן" בו כיכב יהורם גאון. המחזמר כלל להיטים כמו "כל הכבוד" ו"יש מקום". מילים לשירים אלה ולשירים נוספים מהמחזמר ניתן למצוא באתר שירונט.

דרך נוספת בה בא לידי ביטוי הזמר העברי הייתה תחרות השירים שארגנה רשות השידור בימי העצמאות לאורך השנים 1960-1980. במסגרת התחרות נשלחו אל מארגני התחרות שירים בעברית בעילום שם. השירים שנשלחו נבחנו על ידי קריטריונים מוסיקליים ומקצועיים. אחד מקריטריונים אלה היה המידה בה קידמו השירים את הזמר העברי המקורי והאופן שבו שיקפו השירים את החברה הישראלית והעם היהודי.

הזמר העברי הינו חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. בשלושים השנים האחרונות סגנונות מוזיקה לועזיים שונים הפכו לפופולאריים והגבולות מעט היטשטשו. כיום קשה לקבוע אילו שירים בשפה העברית שייכים לזמר העברי ואילו הם שירים ששואבים השראה ממקורות אחרים ולא משתייכים לזמר העברי.

אתר שירונט הינו פורטל מוזיקה מוביל הכולל מילות שירים ומאפשר חיפוש שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה וכן שירי ילדים. בנוסף ניתן למצוא באתר חדשות, ביקורות, לוח הופעות וכן פורומים בהם ניתן לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירונט


 


מאמרים נוספים מאת שירונט
 
הזמר העברי
30/04/10 | מוסיקה
חובבי מוזיקה רבים אוהבים לשמוע מוסיקה וגם לנגן אותה. אתר שירונט הינו פורטל מוזיקה הכולל בתוכו מילות שירים וגם אקורדים לגיטרה. באתר ניתן למצוא אקורדים למגוון שירים ישראליים וכן לשירים לועזיים. בנוסף מציע אתר שירונט לוח הופעות, חדשות, ביקורות ופורומים בהם ניתן לדון על מוסיקה

שירים לילדים בישראל
30/04/10 | מוסיקה
אנשים רבים מתעניינים במוסיקה ונהנים להקשיב לשירים ולעיתים אף לנגן אותם. אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה המכיל בתוכו אקורדים לשירים רבים. בנוסף אל אקורדים שירים גיטרה, באתר ניתן למצוא מילים לשירים שונים ובהם גם שירי ילדים. אתר שירונט מכיל גם לוח הופעות, מידע על אמנים, ביקורות וחדשות מתחום המוסיקה. המעוניינים לדון על נושאי מוסיקה שונים, יוכלו למצוא באתר פורומים בנושאים שונים בתחום המוסיקה.

המוזיקה הישראלית בשנות השבעים
08/04/10 | מוסיקה
חובבי מוסיקה רבים אוהבים לנגן שירים שונים ומחפשים אקורדים לגיטרה. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה הכולל אקורדים שירים גיטרה. ניתן למצוא באתר אקורדים לשירים ישראלים וכן אקורדים לשירים לועזיים. בנוסף קיימים באתר שירונט לוח הופעות, מילות שירים, חדשות, ביקורות ופורומים.

הזמר העברי
07/04/10 | מוסיקה
אנשים רבים אוהבים מוסיקה ונהנים לנגן שירים שונים. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה הכולל בתוכו מידע נרחב על אמנים, מילים לשירים וכן אקורדים שירים גיטרה. באתר ניתן למצוא אקורדים לגיטרה לשירים רבים והוא כולל אקורדים לשירים ישראלים ולשירים לועזיים. כמו כן, באתר שירונט קיימים גם פורומים בהם ניתן לדון על נושאי מוסיקה שונים וכן לוח הופעות וחדשות בנושאי מוסיקה.

זמר עברי
25/02/10 | מוסיקה
פעמים רבות יש רצון לאתר מילים לשיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר אינדקס בעזרתו ניתן לאתר שירים על פי הנושא אליו משתייכים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים. באתר שירונט ניתן למצוא גם ביקורות, חדשות, לוח הופעות ופורומים בהם ניתן לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.

מוזיקה ישראלית בשנות השבעים
24/02/10 | מוסיקה
פעמים רבות יש רצון לאתר מילים של שיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה בו ניתן למצוא מילים לשירים רבים. באתר קיים אינדקס המאפשר איתור שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים נוספים. אתר שירונט כולל גם לוח הופעות, ביקורות, חדשות ופורומים בהם ניתן לדון על מוסיקה.

שירים לילדים בישראל
01/02/10 | מוסיקה
פעמים רבות יש רצון לדעת את מילותיו של שיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר קיים אינדקס המאפשר איתור שירים על פי הנושא אליו משתייכים, בהם שירי ילדים. ניתן למצוא באתר שירונט גם לוח הופעות הכולל מידע על הופעות בכל רחבי הארץ וכן ביקורות, חדשות ופורומים.

מוזיקה ישראלית בשנות התשעים
03/01/10 | מוסיקה
אנשים רבים מתעניינים במוזיקה. אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה מוביל המציע מילות שירים וקיים בו אינדקס נושאים המאפשר חיפוש שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה או שירי ילדים. המתעניינים במוזיקה יוכלו למצוא באתר שירונט גם חדשות, ביקורות, לוח הופעות ופורומים בהם יוכלו לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.

זמר עברי
20/12/09 | מוסיקה
אנשים רבים מתעניינים במוסיקה ומעוניינים לקבל מידע וחדשות בנושא. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה המציע חדשות, ביקורות ולוח הופעות. בנוסף, המעוניינים לדון על נושאי מוסיקה שונים יוכלו לעשות זאת בפורומים הקיימים באתר. אתר שירונט מציע גם מילים לשירים וקיים בו אינדקס נושאים המאפשר איתור של שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים.

זמר עברי
01/12/09 | מוסיקה
אנשים רבים נהנים ממוסיקה ומקשיבים לשירים שונים בזמנם הפנוי. לעיתים יש רצון לגלות מה הן מילות השיר אותו שומעים. באתר שירונט ניתן למצוא מגוון רחב של מילים לשירים בעברית וכן של מילים לשירים באנגלית. בנוסף לאיתור מילים לשירים, אתר שירונט מציע גם לוח הופעות, פורומים לדיונים בנושאי מוסיקה, ביקורות וחדשות בתחום המוסיקה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI