דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה הקמומיל וסגולותיו מאת : ניר חוכיימה
הקמומיל וסגולותיו מאת : ניר חוכיימה
ניר חוכיימה 24/06/08 |  צפיות: 2880

הקמומיל גדל בהונגריה והינו אחד מעשבי המרפא הותיקים ביותר.
הוא מכיל אזולן ולכן מהווה בחירה טבעית לטיפול בדלקות חיצוניות ופנימיות . הקמומיל גדל בהונגריה והינו אחד מעשבי המרפא הותיקים ביותר.
הוא מכיל אזולן ולכן מהווה בחירה טבעית לטיפול בדלקות חיצוניות ופנימיות .


הקמומיל אנגלסטי לכל סוגי הכאבים : כאבי בטן, כאבי ראש, כאבים שרירים, כאבים ראומטיים,מפרקים, כאבי אוזניים, גרון, תכונותיו האנטיספזמודית משפיעה גם על כאבים עוויתיים .
שמן הקמומיל בטוח לנשים בהריון, לילדים קטנים ותינוקות, והינו חובה בכל בית .
שמן הקמומיל בהחלט חופף לשמן הלבנדר , דעו את יתרונותיו ותכונותיו הרפואיות של שמן הקמומיל .  
בארומתרפיה משתמשים בכמה סוגים של קמומיל (בבונג).
חלקם מוכרים למרבית האנשים, על פחיהם דמויי החרצית, עלי הנוצה שלהם וריחם היחודי.
הסוגים שמשתמשים בעיקר בארומתרפיה הם:
anthemis nobilis- הנקרא קמומיל רומי המופק מפרחים מיובשים 
matricaria chamomilla- הקמומיל הגרמני – טוב במיוחד לדלקות פנימיות וחיצוניות בזכות רמת הכימוזלן שבו .
ניתן להשתמש בו בקומפרסים חמים על פרונקלים ופצעים מוגלתיים .
חליטת קמומיל מצוינת למצבים של כאבי בטן .
anthemis mixta – קמומיל מרוקאי 
כל סוגי הקמומיל (בבונג) חופפים  זה לזה בתכונותיהם במידה רבה .
כיום ניתן למצוא קרמים ומשחות תעשיה בניחוחות הקמומיל , תה בטעם בבונג(קמומיל) ואף תחליב גוף בתמציות קמומיל .
הקמומיל מוכר הן ברפואה העממית והן בתחום הרוקחות .  
תה בבונג הוא אחת התרופות העממיות הנפוצות ביותר נגד כאבי בטן, דלקת שלפוחית השתן ,מחלות ילדים או פשוט כמשקה מרענן ומרגיע וניתן לשתות אותו כהשלמה לטיפול בשמן אתרי .
רצוי לשתות תה בבונג ולעסות איתו את המקום הכואב או להניח עליו רטיות במקרים של דלקות פנימיות, במיוחד בדרכי עיכול, כמו דלקת מעי הגס ,דלקת בקיבה ושלשול, במיוחד אם האחרון כרוני.
בין הגורמים למצבים אלה נמצאים מתח וחרדה ולבבונג יש השפעה מרגיעה מאוד ברמה הנפשית .
תכונותיו של הבבונג ושימושיו חופפים במידה מסוימת לאלה של אזוביון,( לבנדר) ואם עליכם להחליט אם להשתמש בבונג או באזוביון במצבים מסוימים, כדאי לזכור שהבבונג טוב יותר בדרך כלל לשיכוך כאבים קהים, בעוד שאזוביון טוב יותר לכאבים חריפים .  
הבבונג הוא אנטיספטי, מחטא, ולכן מתאים במיוחד לדרכי השתן .  
בכל סוג של דלקת בדרכי השתן רצוי לשתות תה בבונג ולעסות את הבטן התחתונה בשמן בבונג .  
מספר טיפות של שמן אתרי של בבונג במי האמבט   יעזרו גם הן   .
שתיית התה מדי יום טובה גם כאמצעי מניעה נגד אבנים בכליות או בכיס המרה .  
ניתן להקל על כאבי מחזור ובעיות במחזור על ידי שילוב דומה של רטיות, עיסוי, אמבטיה , ותה.
הבבונג מקל על מתח קדם-וסתי בשל תכונותיו המשתנת המקטינה את אצירת הנוזלים בגוף, ואילו פעולותו האנטי-דיכאונית הקלה מסייעת להשתחרר ממתח, דיכאון ועצבנות שנשים רבות סובלות מהם לפני המחזור .
ניתן להשתמש בבונג לעיסוי שרירים כואבים ופרקים במקרה של דלקת פרקים .  
הוא יעיל מאוד לטיפול בנקעים, דלקות בגידים ופרקים נפוחים, במקרה של דלקת האמתחת.
אך יש לזכור תמיד שאין לעסות פצעים ואזורים נפוחים אלא להניח עליהם רטיות קרות.  
הבבונג טוב מאוד לטיפול בבעיות עור רבות ,במיוחד כאשר העור רגיש,אדום, או יבש .  
השימוש העיקרי בו הוא לטיפול באלרגיות כמו אקזמה , סרפדת ועור מחוספס, יבש ומגורה, או כאשר מופיעים על העור במשחות ומים ארומטיים , אך אמבטיות עשויות להיות הדרך הפשוטה ביותר , אם מדובר בחלקים גדולים של העור . 
הבבונג מרגיע מאוד ברמה המנטאלית והרגשית ומאחר שמצבים אלרגיים רבים נובעים ממתח, הוא הרבה יותר יעיל,מחומרים המטפלים רק בבעיית העור.
ואולם חשוב לזכור שהאדם עלול לעבור "משבר החלמה" שבו מצב העור יחריף לפני שהוא ישתפר .  
זוהי תופעה נפוצה ברבים מן הטיפולים הטבעיים   . 
פעולת הבבונג להצרת כלי דם מקומיים יכולה להפחית את האדמומיות בלחיים בשל נימים מורחבים, אם כי עשויים לחלוף כמה חודשים לפני השגת השיפור.
הבבונג משפיע על המצב הנפשי בצד השפעתו על המצב הפיזי,בדומה לשמנים אתריים רבים, בהיותו מרגיע ונוגד דיכאון ועוזר במיוחד כאשר מתח וחרדה יוצרים אצל האדם תחושת אי שקט ועצבנות.
טוב ביותר להשתמש בו בזמן העיסוי ובאמבטיות – בשילוב עם שמנים אחרים.
שמן הבבונג הוא אחד השמנים העדינים ביותר והוא מתאים במיוחד לטיפול בילדים.
ניתן לעסות עם מעט בבונג מדולל ל-1% את לחייהם של תינוקות שיוצאים להם שיניים.
על כאבי אוזניים ניתן להקל על ידי עיסוי מסביב לאוזן בשילוב עם לבנדר , או הנחת רטיות חמות של בבונג.
לדלקות עניים השתמשו בחליטה של פרחי בבונג (אין לשים לעולם שמנים אתריים על העניים ,גם שהם מדוללים) אני מניח שקיות של תה בבונג שנטבלו במים חמים וצוננו על העניים ,כטיפול בדלקת הלחמית.
ניתן להשתמש בבבונג באמבטייה כתחליף לאזוביון, כדי לפתור נדודי שינה, במיוחד אם דרוש טיפול מתמשך.
לא מומלץ להשתמש בשמן אתרי לתקופה העולה על שלושה שבועות ומוטב להשתמש בהם לסירוגין.
לתשומת ליבכם : סוגים מסוימים של לענה מצויה artemisia arborescens  נמכרים תחת השם בבונג כחול.
זו עשירה מאוד באזולן וכימוזלן ובעלת תכונות אנטי-דלקתיות בדומה לבבונג , אך היא מחישה את הופעת הווסת ואין להשתמש בה אף פעם בזמן ההיריון.
האמור לעיל מובא להרחבת הידע בנושא הקמומיל(בבונג) באמצעות שמנים אתריים, ואין בו כדי להחליף כל ייעוץ וטיפול על ידי ארומתרפיסט בכיר.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI