דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה הכן עצמך לחורף
הכן עצמך לחורף
ניר חוכיימה 08/03/10 |  צפיות: 2646

החורף כבר בפתח, ואליו מתלוות תופעות ההצטננות, ההשתעלות וההתעטשות, וכמובן - הדיכאון העונתי .
נשמע מוכר? איך באמת עלינו לחזק את מערכת החיסון מפני מחלות החורף ?
רגע לפני, המאמר הבא יכין אתכם לקראת החורף, ייתן כלים כיצד להתמודד עם מחלות החורף בצורה הטובה ביותר וייתן מענה לכל השאלות הנפוצות בעניינים הקשורים לחורף.

בכדי להתגבר על מחלות החורף יש לחזק את המערכת החיסונית.
האומנם אפשר לחזק את המערכת החיסונית בעזרת הארומתרפיה ?
השמנים האתרים יכולים לחזק את התגובה החיסונית בשתי דרכים :
1. על ידי התנגדות ישירה למיקרו-אורגניזמים המאיימים
2. על ידי המרצת פעילותם של האיברים והתאים הנלחמים בהם


מספר שמנים עושים פעולות אלה ואילו הן :ברגמות ,אקליפטוס, לבנדר ,עץ התה, אנגליקה , קינמון,וטיבר, קמומיל ורברנסה. אלו פועלים נגד מגוון רחב של בקטריות וחיידקים ובה בעת מגבירים את התגובה החיסונית. בכדי להבין את הוויתם אפרט את תכונותיהם:
אנגליקה - בעל כושר טיהור, מעולה לשימוש בזמן שפעת ומחלות ויראליות, אפרודיזיאק. בשימוש במבער השמן הוא מעולה לטיפול בהצטננות, נוגד דיכאון למחלות החורף, נותן תחושה נעימה ועוזר לגוף להיפטר מרעלים.
קינמון - שמן הקינמון נפלא לימי החורף עקב היותו שמן מחמם מאוד. מצוין בטיפול בהתקררות ואף גם לחולשה, מקל על הנשימה בעת הצטננות, משמש בטיפול מונע למחלות החורף ומחזק את מערכת החיסון .
וטיבר ? אחד השמנים הטובים ביותר לחיזוק מערכת החיסון, זאת עקב תכונותיו כאנטיספטי וכאפרודיזיאק. שמן הוטיבר הינו שמן מאזן, מרגיע ומשרה שלווה (היפראקטיביים לא יתחברו לשמן הזה כי הוא מייצב אותם). תורם לחיזוק מערכת החיסון ע"י חיזוק כדוריות הדם האדומות ושיפור זרימת הדם בגוף. טוב במיוחד לסימפטומים הקשורים במתח. שמן הוטיבר נחשב כשמן נשי, שכן הוא מטפל בכל בעיות גיל המעבר ובעיות הורמונאליות. בהודית שמן הוטיבר נקרא 'שן השלווה' ואכן שמן זה הוא מרגיע מאוד, מקל על מתחים, מפחית תחושות חרדה ומסייע נגד נדודי שינה.
רברנסה ? תכונותו העיקרית הינה אנטי בקטריאלית, קוטל חיידקים ומחזק מערכת חיסון. לכן שמן זה מעולה לחיזוק מערכת החיסון. כמו כן הוא שמן בטוח לילדים ומעולה למחלות החורף.
קמומיל ? הקמומיל הינו אחד מעשבי המרפא העתיקים בעולם! תכונותיו הבולטות הן חיזוק מערכת החיסון, יצירת תאי דם לבנים ומניעת התפתחות דלקות משניות. עקב תכונותיו האנטי דלקתיות הינו מעולה לכל סוגי הכאבים, יחד עם זאת הינו אנטיספזמודי אנטי אלרגי והינו בטוח לשימוש לילדים ולתינוקות.

אנשים המשתמשים בשמנים אתריים כל הזמן כחלק מן הרחצה היומית והטיפול בעור מפתחים רמת התנגדות גבוהה למחלות ונוטים " להידבק " פחות מחיידקי שפעת ואם הם חולים התאוששותם מהירה יותר מאלה אשר לא משתמשים בשמנים אתריים .
כאשר הדלקת חוזרת או מתמשכת והמערכת החיסונית נחלשת יש להמשיך את הטיפול בשמנים אתריים במשך חודש לפחות כך שנוסף על דיכוי המיקרו אורגניזמים בגוף, תתחזק המערכת החיסונית כולה ותוכל לעמוד בפני התקפות חוזרות.







כיצד מתבצע תהליך הרחת השמנים במבער ואיך בדיוק עובד הטיפול בהרחה?

שאיפת השמנים במבער : אדי השמן מגיעים דרך האף לאזור המכוסה בשכבת ריר דקה ובתוכה קצות עצבים של חוש הריח, כ20 מליון שערות קטנות. עצבי חוש הריח קולטות את פרודת הריח ומתרגמות אותו לגירוי עצבי הגירוי המתקבל בממבראנה יוצר תגובה עצבית שמועברת דרך עצבי הריח למרכזים רגשיים במוח, המוח קולט, מעבד ויוצר תגובה רגשית שנשמרת בזיכרון.
החדרת השמנים בעיסוי : תמציות השמנים משפיעות עלינו דרך מערכת העצבים והעיכול, הן חודרות לדם וללימפה ולכל הרקמות בגוף. התמצית האתרית מגיעה לגוף תוך 20 דקות מרגע השימוש ועוזבות את הגוף תוך 3-4 שעות, לא משנה באיזו שיטת טיפול השתמשנו, בהרחה, בעיסוי או בקומפרסים.

מספר אפשרויות לחיזוק מערכת החיסון לקראת מחלות החורף :

עיסוי - את המערכת החיסונית אפשר לחזק בעזרת העיסוי עם שמנים אתרים אשר יחזקו את המערכת החיסונית כגון הקמומיל או הקינמון, אשר תכונותיהם פורטו לעיל.
עיסוי בשמנים אתריים יעורר את מערכת הלימפה ויחזק את המערכת החיסונית, יעורר אברי פינוי ויביא לשיפור תפקוד איברים.
המלצתי לתרכובת לעיסוי לחיזוק מערכת החיסון:
ראשית יש לציין כי יש למהול את השמנים בשמן בסיס שקדים: לוקחים בקבוק של 50 מ"מ ממלאים כ70% שמן בסיס שקדים ומוסיפים-
2טיפות קינמון
2 טיפות קמומיל
1 טיפה אנגליקה
1 וטיבר
1 טיפה רברנסה
1 טיפה לבנדר
* אזהרה ? אם המטופל סובל מאחת התופעות או המחלות הנ"ל, אין לעסותו בתרכובת שהוזכרה לעיל:
מחלות חום , מחלה ויראלית או דלקתית בשלב אקוטי, אזורים דלקתיים או נפוחים, חבלות ונקעים, ורידים מודלקים, כבים ( סכרת ) , מחלות לב , 3 חודשים אחרי ניתוח, רווי תרופות, חולי דיאליזה ( במקרה של אלה יוכן תרכובות לפי סוג הבעיה אישית כל מקרה לגופו אנא הקפידו על הוראות אלה ).
בכל מקרה של כוונות לשימוש בהמלצתי יש להתייעץ עם ארומתרפיסט מוסמך לפני השימוש .

מבער - הטיפול במבער עובד על מערכת הנשימה, משרה רוגע, פותח ומסדיר נשימה(סינוסים ) משפר את מצב הרוח ומחזק את מערכת החיסון. כן הוא יעיל לכל מחלות החורף כגון צינון , קשיי נשימה ומצבים רגשיים .
המלצתי לתרכובת במבער לחיזוק מערכת החיסון:

1 לבדר
1 רברנסה
1 קמומיל
1 אנגליקה
1 וטיבר

אזהרה ? בטיפול בתינוקות אין להשתמש בלמעלה מ15 דקות באינהלציה. בטיפול בחולי אסטמה אין להשתמש באינהלציה רטובה, אלא בסטרידור אדים קרים.


ההצטננות הרגילה היא דלקת ויראלית באף ובגרון. קיימים לפחות 30 מינים שונים של וירוסים, היכולים לגרום לתסמיני הצטננות. אלו מתרבים בהתמדה בעת שהקרומים הרירים של האף והגרון מודלקים הם הרבה יותר רגישים להתקפת הבקטריה וזו יכולה להוביל להתפתחות דלקות משניות כמו סינוסיטיס, דלקות אוזניים וברונכיטיס שהם מחלות רציניות יותר .
למרבה המזל יש מספר לא מבוטל של שמנים אתריים אשר מרחיקים את אי הנוחות הנגרמת בשל ההצטננות, ואף מקטינים את הסכנה להתפתחות דלקות משניות, זאת הודות להיותם אנטי בקטריאליים ולסיועם בחיזוק יכולתו של הגוף להילחם בדלקת. הטובים מבניהם הם הלבנדר, עץ התה ושמן הניאולי. ניתן להשתמש גם בשמני מנטה, רוזמרין ואורן. הקורנית מצוינת נגד כאבי גרון.
אמבטיות עם אזובית ומיורן יסייעו בהפחתת רעד וכאבים ויפיגו את כאבי הראש המלווים את ההצטננות .
אמבטיות עם שמן עץ התה עם הסימנים הראשונים להצטננות יכולים למנוע את התפתחותה. לשאיפת אדים ( מבער ) עם השמנים האתריים המתאימים יש מספר יתרונות - היא פותחת את מעברי האף ומרגיעה את הקרומים הרירים המודלקים, כאשר במקביל השמן האתרי משמיד חלק גדול מהבקטריות.
אדים חמים מאוד הנם כשלעצמם סביבה עוינת לחיידקים, והוספת שמן אנטי ויראלי כגון האקליפטוס או עץ התה מגבירה את יעילותם. מומלץ לשאוף בתחילת היום את אחד מן השמנים הללו ( או לחילופין שמן רוזמרין ושמן מנטה ) שכן יש להם השפעה ממריצה, ולפני השינה שמן לבנדר, כיוון שלו השפעה מרדימה.
אמבטיות ערב עם אזוביון ( לבנדר ) תסייע לשנת לילה טובה, ריסוס תמיסת שמן אתרי לבנדר בחדר עוזר גם הוא, במיוחד במקרים של הצטננות מלווה בשיעול.
טבליות או כמוסות שום ואכילת שום טרי מסייעות בהרחקת ההצטננות וגם מונעות אותה. תזונה טובה, המכילה שפע של פירות וירקות טריים המספקים ויטמין C , תמנע גם היא דלקת. כן לגבי תוספות של ויטמין C (עד 10 גרם ליום ). אלו נמצאו כמסייעים בקיצור משך ההצטננות.
להשגת תוצאות מרביות, ניתן לשלב אמצעים אלה עם ארומתרפיה .

במקרים של שיעול, הטיפול הטוב ביותר הוא שאיפת אדים שירגיעו את הגרון והסמפונות וישחררו עודף ליחה כך שיהיה קל יותר להיפטר ממנה בעזרת שיעול. אם השיעול נגרם בשל דלקת בקטריאלית ניתן להשתמש בשמנים קוטלי בקטריה שילחמו בשורש הבעיה,
הקורנית היא אחד השמנים היעילים ביותר לבעיה זו. שמנים נוספים שילחמו בשיעול הם הבנזואין ( מרגיע מאוד את הגרון כאשר הוא צורב ), האקליפטוס , הלבונה והלבנדר .
לחילופין, ניתן לעסות את הצוואר והחזה עם כל אחד מהשמנים הללו, וניתן להשתמש בשתי השיטות יחדיו ? שאיפה ועיסוי. טפטוף שמנים מהסוג שציינתי במבער יעזור מאוד במשך הלילה, שתיית משקה לימון חם עם דבש או תה צמחים מרגיעה גם היא את הגרון .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI