דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה השימוש בצמחי מרפא בתקופת ההריון
השימוש בצמחי מרפא בתקופת ההריון
ניר חוכיימה 08/03/10 |  צפיות: 3192

מאמר זה עוסק בתהליך ההיריון ובטיפול בבעיות הנלוות להיריון.
חווית ההיריון וההנקה היא חוויה עצומה. קשה לתאר במילים את הרגשתה של האישה אשר עומדת לחוות תהליך לו חיכתה מרבית ימיה .

כללי זהירות
חשוב לציין ולהדגיש כי כאשר שוקלים שימוש בצמחי מרפא במהלך ההיריון, יש להבין ולהפנים כי ישנם שמנים שלעולם לא נשתמש בהם בתחילת ההיריון(בטרימסטר הראשון ), חלק מהשמנים הללו עשויים להזיק לאם ולעובר ואף לגרום להפלה, לכן חשוב ביותר לקרוא בעיון את המאמר, המכוון אלייך ונכתב לך באופן אישי .
על ידי הקפדה על כללי הזהירות בהם אנקוב במהלך המאמר, יהיה ניתן לשפר בעזרת ארומתרפיה את בריאותה הכללית של האם לעתיד ולהקטין למינימום את אי הנוחות המלווה את ההיריון לדוגמא : בחילות , כאבי גב , כאבי רגליים וקרסוליים נפוחים ואף למנוע סימני מתיחה לאחר ההיריון.

השמנים האסורים בתכלית האיסור לשימוש במהלך הטרימסטר הראשון הם :
אניס , לענה מצויה , עטשנית , ריחן (שהוא הבזיליקום המוכר לכולנו),
תרזה , קמפור , ארז , מרווה בהירה , ברוש , שומר , אזוב , יסמין ערער , אזובית , מור, אורגנו , מנתה , ורד , רוזמרין , מרווה , וקורנית .
גם שמני הבבונג והאזוביון (שהם הקמומיל והלבנדר המוכרים לכולנו) נחשבים כעלולים לגרום לדימום אך ניתן להשתמש בהם בכמויות מזעריות, כאשר הם מדוללים בריכוז של 1% .

חשש מהפלה
אם ישנה סיבה לאם לחשוש מהפלה במקרה שהדבר אירע בעבר או ישנה היסטוריה של הפלות במשפחה או נאמר לה על ידי הרופא שקיימת סכנה, מומלץ להשתמש בחודשי ההיריון המתקדמים מהחודש השישי לערך בלבנדר ובשמן ורד בדילול של 1%. שמן הלבנדר מסייע בהקלה על כאבי גב, ושמן הוורד עונה על הצרכים הרגשיים של נשים הרות .




שמן הוורד
שמן הוורד נקרא בשמו הבוטני ROSA כאשר ישנם שני סוגי רוז :
ROSA CENTIFOLIA ? ורד מרוקו
ROSA-DAMASCENA - ורד דמשקאי, ההבדל בניהם ניכר בצבע ובניחוח.
שמן הוורד מנקה את מערכת הדם מרעלים, משפר את זרימת הדם ומחזק את הלב,הטחול, הכבד ואת מערכת העצבים.
כן הוא מסייע בתחום המין והרביה, שמן הוורד נהדר לבעיות במערכת הרבייה הנשית - פריון ומניות, מנקה ומטהר את הרחם , ממריץ ומחזק את שרירי הרחם ומסייע בהסדרת המחזור החודשי.
שמן הוורד טוב לטיפול בקרירות מינית ובאין אונות (PMS) וכן הוא מעורר מינית נשים וגברים.

בתחום הנפש, שמן הרוז הוא אחד השמנים המעולים למצבי חרדה, פחד ודיכאון. הוא משפר את מצב הרוח ומעלה את הביטחון העצמי, טוב במקרים של צער, מלנכוליה ונדודי שינה ומשרה תחושת אושר . עקב תכונותיו המנחמות, שמן הוורד הינו נוגד דיכאון קל, במיוחד בבעיות הקשורות במיניות האישה ופוריותה, נוגד דיכאון אחרי לידה ומצוין לצער וכעס הנובעים ממערכות יחסים.
שמן הוורד יעיל יותר כאשר משתמשים בו בעיסוי מאשר בהרחה .
שמן הוורד הינו טוב לשימוש בכל סוגי העור, במיוחד לעור יבש ורגיש, עור של אדם מבוגר או עור הלוקה באקזמה לקופרוזיס, זאת בזכות תכונותיו כמכווץ נימים וממריץ את מחזור הדם .
יחד עם השימוש בשמן הוורד מומלץ לשלב תרגילי פאולה. פאולה היא שיטת התעמלות אשר מתרכזת בהפעלת השרירים הטבעתיים. השיטה הומצאה ופותחה בישראל על ידי פאולה גרבורג (2004-1907).
גרבורג נולדה בהמבורג שבגרמניה. בצעירותה עסקה בבלט, נגינה בפסנתר ושירה. בגיל 35 אובחנה גרבורג כסובלת ממחלת שרירים ניוונית. הרופאים קבעו כי מחלתה חשוכת מרפא והיא עתידה להיות מרותקת לכיסא גלגלים לשארית חייה. כרקדנית לשעבר וכייקית עקשנית, החליטה לנסות לשפר את היכולת התנועתית שלה בעזרת תרגול. התמקדותה בשרירים הטבעתיים (השרירים הסוגרים, הספינקטרים) נבעה ממגבלותיה הגופניות, שמנעו מממנה שימוש מלא בשרירים אחרים בגופה.
במשך הזמן היא גילתה שהתנועות קיבלו אופי מיוחד, במקביל לשיפור הדרגתי במצבה. פאולה המשיכה לתרגל ומצבה הבריאותי השתפר ללא הכר. בתצפיותיה היא הבחינה שהתנועות הספונטניות אותן תרגלה אופיינו בחוקיות ובקשר בין תנועה אחת לשנייה. את ניסיונה האישי פיתחה לשיטה הנקראת על שמה.
עיסוי הגב והבטן
עם התקדמות ההיריון נשים רבות חשות כאבים בגב התחתון. כאבים אלו לא נובעים רק ממשקל העובר, אלא גם משינויים ביציבות הגוף והעומס המוגדל על עמוד השדרה. תרגול מתון כמו יוגה ותרגילים מיוחדים לתקופת ההיריון חשובים עד מאוד .
עיסוי עם שמנים אתרים יביא להקלה רבה מכאבים ויחזק את השרירים הנאלצים לשאת עומס נוסף .
מכיוון שהאישה ההרה אינה יכולה לשכב על בטנה ניתן לעסות את גבה כאשר היא שוכבת על צדה, אך במסגרת טיפולים שהענקתי, מצאתי כי נוח יותר לאישה ולמעסה כאחד, כשהיא יושבת על שרפרף ליד מיטת העיסוי ומשעינה את זרועותיה השלובות על המיטה ואת מצחה על זרועותיה.
עיסוי הגב התחתון צריך להיות קל מאוד בחודשים אשר האישה ההרה סובלת מכאבי גב לעיתים רחוקות, כשאלה מופיעים בתדירות רבה יותר ( מן החודש השישי לערך ) בטוח לגמרי לעסות אזור זה .
לגבי הבטן - ניתן לעסותה קלות מאוד או להימנע מכך לגמרי אם יש לאם חששות בארבעת החודשים הראשונים, לאחר מכן העיסוי מהנה ומועיל. קורה לא אחת שהעובר מגיב לעיסוי הניתן לאם, עובר פעיל המרבה לנוע ולבעוט עשוי להירגע בעקבות העיסוי עם שמן מרגיע. תינוקות שאימותיהם קיבלו עיסויים קבועים משך תקופת ההיריון, בדרך כלל נולדים שלווים יותר מתינוקות אחרים.

* מקווה מאוד שמאמר זה תרם לך להעשרת הידע ולמוכנות שלך לקראת הלידה
* בכל בעיה , שאלה , התייעצות , חששות שלך את מוזמנת ליצור קשר ללא כל חשש או מבוכה .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI